PDA

View Full Version : Speling in Floyd Rose tremelo



Gitaristje 18
22 april 2009, 11:28
Ik heb een vraag. Op mijn Washburn X-40 zit een licensed Floyd Rose van Washburn made by Schaller. Het punt is dat er al sinds ik hem heb wat speling zit in de arm. Ik heb de arm vervangen voor een nieuwe van Schaller (inclusief het plugje dat je in de tremelo moet monteren waar je de arm in moet draaien) en toch is er nog steeds speling. Weet iemand waar het anders aan kan liggen?

Bram+
22 april 2009, 11:31
In hoeverre bedoel je speling? Het feit dat hij kan draaien of kun je 'm echt heen en weer bewegen als hij 'vast' zit? Als die nieuwe arm socket goed vast zit, dan kan het daar niet aan liggen.

Gitaristje 18
22 april 2009, 11:33
Ooh ja, nu je het zegt, beetje magertjes uitgelegd ;)

De speling zit hem in als je lichtjes vibreert tijdens het spelen. Dus je merkt het niet bij duikvluchten en dergelijke, maar gewoon als je een langdurige toon lichtjes wilt vibreren. Op dat moment voel je die speling.

espike
22 april 2009, 11:43
Ik kan me herrinneren dat er nog wel eens een elastiekje om die arm werd gedraaid om dit te compenseren. voor zo ver ik me kan herrinneren komt dit nog al eens voor bij floyd rose tremelos

fred dons
22 april 2009, 12:11
als het goed zit, zit er onder de arm (dus onder het tremeloblad) een imbus waarmee je de arm strakker kunt draaien, helaas kun je er meestal niet bij zonder de tremelo er weer af te halen

Gitaristje 18
22 april 2009, 12:52
Het busje heb ik nu wat strakker aangedraaid, maar ik kon hem echt maar een heel klein stukje strakker krijgen. Elastiekje ga ik ook proberen, nadat ik vandaag even wat elastiekjes heb gekocht:seriousf:

espike
22 april 2009, 12:55
Elastiekje, ringetje, condoom, gewoon iets wat de schokken opvangt, je klemt t vast door t dekseltje er op te schroeven waarmee je arm vast zit.

Gothra
22 april 2009, 14:45
Elastiekje, ringetje, condoom, gewoon iets wat de schokken opvangt, je klemt t vast door t dekseltje er op te schroeven waarmee je arm vast zit.

Idd, meestal zitten er metalen ringetjes in, maar die willen nog wel eens kapot gaan als je lekker bezig bent met de tremelo.

Gitaristje 18
22 april 2009, 17:26
Ik krijg dat elastiekje er niet tussen. Ook niet een klein stukje dat ik in een ringetje heb geknoopt. Dan gaat die hendel niet diep genoeg in de socket om hem dan aan te draaien

pasqual
22 april 2009, 22:25
Ik krijg dat elastiekje er niet tussen. Ook niet een klein stukje dat ik in een ringetje heb geknoopt. Dan gaat die hendel niet diep genoeg in de socket om hem dan aan te draaien

teflon tape om het uiteinde draaien en dan is je speling opgelost. dat is dat witte spul wat je gebruikt om een dichte verbinding te krijgen waar schroefdraad wordt gebruikt, etc....

groeten Pasqual.

Rubenios
23 april 2009, 09:01
http://www.musik-produktiv.de/schaller-floyd-rose-cr.aspx

erop schroeven en opgelost

Gothra
23 april 2009, 09:42
http://www.musik-produktiv.de/schaller-floyd-rose-cr.aspx

erop schroeven en opgelost

deze zal na enige tijd hetzelfde probleem krijgen, en deze wil niet op elke floyd rose passen.

EDIT: op deze schaller wel dus;p

Rubenios
23 april 2009, 09:46
;) *tien tekens of death*

edit: floyd onderdelen slijten nou eenmaal, natuurlijk krijg je naar verloop van tijd weer speling, mja dat is met alles dat gebruikt word he :)

Gitaristje 18
23 april 2009, 11:10
teflon tape om het uiteinde draaien en dan is je speling opgelost. dat is dat witte spul wat je gebruikt om een dichte verbinding te krijgen waar schroefdraad wordt gebruikt, etc....

groeten Pasqual.

Ja, daar dacht ik gisteravond dus ook aan:crazyhappy: :)

Ga ik vandaag proberen :satisfie:

@ Rubenios: Nee die heb ik dus al vervangen en ook met een nieuwe arm en socket dezelfde speling. ;)

Gitaristje 18
27 april 2009, 00:19
Nou heb het met teflon tape geprobeerd. Zowel he schroefdraad geprobeerd en boven die 2 palletjes in de hendel wat gedaan. Werkte even, maar daarna niet meer. Om het uiteinde van de hendel werkt ook niet, want dan past die hendel niet meer in zijn socket. En als je er dan minder om doet zodat ie wel in zijn socket past, heb je nog steeds die speling!:angry:

Ik ben er nou echt helemaal klaar mee. KUT tremelo!!:angry:

Ik gooi er gewoon een tremel-no in ofzo, dan maar geen tremelo functie. Ik ga niet 250 neer smijten voor nog een schaller. Ben me daar niet goed bij mijn hoofd, ik kan mijn geld wel beter uit geven.

Het is toch gewoon te belachelijk voor woorden dat ik, ondanks dat ik een compleet nieuwe hendel+socket van schaller er in heb gezet, nog steeds speling in dat &%&^ ding heb. :sneaky:

Zo dat moest er ff uit.

MattellicA
27 april 2009, 00:27
Nou heb het met teflon tape geprobeerd. Zowel he schroefdraad geprobeerd en boven die 2 palletjes in de hendel wat gedaan. Werkte even, maar daarna niet meer. Om het uiteinde van de hendel werkt ook niet, want dan past die hendel niet meer in zijn socket. En als je er dan minder om doet zodat ie wel in zijn socket past, heb je nog steeds die speling!:angry:

Ik ben er nou echt helemaal klaar mee. KUT tremelo!!:angry:

Ik gooi er gewoon een tremel-no in ofzo, dan maar geen tremelo functie. Ik ga niet 250 neer smijten voor nog een schaller. Ben me daar niet goed bij mijn hoofd, ik kan mijn geld wel beter uit geven.

Het is toch gewoon te belachelijk voor woorden dat ik, ondanks dat ik een compleet nieuwe hendel+socket van schaller er in heb gezet, nog steeds speling in dat &%&^ ding heb. :sneaky:

Zo dat moest er ff uit.

Kalmte kan je redden...

fred dons
27 april 2009, 08:31
ik heb het geloof ik al een keertje eerder gezegd in deze thread maar omdat het maandag is maar nog eens dan :D
rechts op dit plaatje zie je op iedere arm een imbusje zitten (onderkant van het buisje wat je in je tremeloblad zet) deze kun je strakker draaien wat in combinatie met het fingertensionring er voor zorgt dat je geen speling in je arm hebt
http://www.stewmac.com/product_images/1lg/1269/Tremolo_Arm_for_Floyd_Rose_Locking_Tremolo_Detail. jpg

Gitaristje 18
27 april 2009, 10:09
Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar dat busje zit zo strak aangeraaid als maar kan.