PDA

View Full Version : Nogmaals, adviseer een leek



john.3001
21 maart 2003, 13:10
Tja, het feit dat ik op een Squier speel met een oefenversterkertje zegt genoeg over mijn ervaring met gitaren / versterkers.
Ik ben dus op zoek naar een serieuzer versterkertje voor ca. 600 euro.
Maar ik heb er dus echt de ballen verstand van.
Ik weet wel dat ik een versterkertje nodig heb dat redelijk hard kan (voor kleine optredens), en zowel redelijke distortion als een mooie clean sound levert.
Ik heb es op alle sites gekeken van marshall en fender enzo, maar ik heb echt geen idee wat ik nou aan moet gaan schaffen.
Op een of andere onbewuste manier heb ik altijd een buizenversterker willen hebben (misschien omdat Dick Dale er ook op speelt, en omdat die van m'n gitaarleraar zo vet klinkt).

Voor degenen die nu nog niet zijn afgehaakt, advies please...

Ic3gl0vE
21 maart 2003, 15:27
wat voor muziek wil je spelen?

john.3001
21 maart 2003, 15:38
Tja, das een moelijke vraag. Ik ben nogal veelzijdig georienteerd.
Ik heb eerst heel lang Dire Straits gespeeld, maar ben me nu aan het concentreren op Dick Dale.
Dat zegt genoeg, dacht ik zo...

Maar het liefst wil ik een beetje een vintage bakkie (wel zonder kraak enzo natuurlijk)...

Metoshade
21 maart 2003, 17:34
Je zoekt dan denk ik een buizenbak met een mooi warm clean en een fijne reverb. Crunch is eigenlijk ook wel belangrijk. Peavey Delta Blues is ook wel mooi. Fenders ook wel, maar dan heb je alleen een mooi clean. Drive is daar meer voor Blues... Ik zou niet voor een Marshall gaan als ik jou was. Kijk ook naar 2e hands dingen, kan veel geld schelen. Je kunt natuurlijk ook een mooie pre-amp zoals een H&K Tubeman voor een simpele buizenbak gooien... Zoveel mogelijkheden :smile:

A3
22 maart 2003, 15:57
En ik zou ongeveer 80 of 100 watt combo nemen, dan kan je zeker luid genoeg voor kleine optredens

jpb
22 maart 2003, 17:16
Voor kleine optredens is 50W (buizen) meer dan genoeg. Minder gaat ook echt wel, met goede speakers.

Metoshade
22 maart 2003, 18:50
Ligt er ook nog eens aan wat voor speakers je pakt. Ik heb zelf een 50 watt buizen top en die gooi ik over een 2x12 of 4x12 kast. Gaat bijna altijd te hard, vooral met de 4x12, meer geluidsdruk he. 50 Watt buizen is echt wel genoeg, voor mij zelfs meestal teveel. Ik speel in cafe's op gala's, bruiloften, grote podia, ga maar door en dat kan ik allemaal met gemak aan.

john.3001
31 maart 2003, 14:28
Peavey ClassicŪ 30 BT Features

- 30 Watts RMS into 16 or 8 Ohms
- 12 inch Blue MarvelŪ speaker
- Black tweed cabinet
- Three 12AX7 preamp tubes
- Four EL 84 power amp tubes
- 1/4 inch input jack
- 2 channel preamp (selectable with push switch or optional 2 button footswitch)
- Pre and post gain
- Normal volume
- 3-band passive EQ
- Push boost switch
- Reverb level
- Effects loop
- Chrome-plated chassis
- Cover available

Nogmaals, ik heb er dus geen verstand van, maar dit zou wel wat zijn? Weet iemand hoe duur dat apparaat is?