PDA

View Full Version : Keurige service B-band



Flipkoos
21 april 2009, 19:08
Kreeg vandaag een gratis pakketje uit Finland met een nieuwe UST voor de B-band in mijn Larrivee. Ik had een mailtje gestuurd dattie zo zacht was.
Het antwoord was dat het zou kunnen dat de piezo (nou ja, piezo...electet ribbon ofzo...) niet goed was.
Ze zouden me kosteloos een nieuwe sturen.
Ze hoefden verder helemaal niets te weten, geen bonnen zien of wat ook. Of ik m'n adres wel wilde geven.
Op zich heel netjes.
Maar goed.
Nu moet het ding er nog in...ben niet zo handig.
En stel je voor dat het daar nu niet aan lag...dan ben ik alsnog mooi in de aap gelogeerd natuurlijk.
Wat zou het kostten om zoiets event. bij een gitaarwinkel (Don Hofstee bijv.) er in te laten zetten? Het gaat dus alleen om vervanging van een strip. maar het moet wel even goed natuurlijk.

Groet, Peter

budje
21 april 2009, 19:11
Dat is nog eens nette service ja!!!

remcol
21 april 2009, 20:41
Mooi zeg, zoals ik inderdaad in je vorige topic al zei, zijn ze heel erg behulpzaam daar! Op zich is de strip plaatsen echt goed zelf te doen hoor.
Maar kan me ook goed voorstellen dat je het wil laten doen. Niet meer dan €30,- lijkt mij wel redelijk.

Laat ook even weten of je probleem daarmee opgelost is!

Flipkoos
21 april 2009, 20:49
Zou ik iets kunnen verprutsen als ik het eerst zelf probeer?
Ik neem aan eerst het brugkammetje eruit en dan via binnen in de preamp?

remcol
21 april 2009, 21:05
Op de B band website staan ergens wel de instructies. Wanneer je die aanhoudt, kan er weinig misgaan. Als je het echt niks lijkt, zou ik het gewoon lekker laten doen!

Stubby
21 april 2009, 21:24
Ik heb hetzelfde gehad, maar dan met mijn AST.
Inderdaad, zonder vragen een nieuwe toegezonden gekregen.
Niet om EMD af te zeiken, maar die deden toch wat moeilijker:stop:

Het inbouwen is een makkie, let er alleen donders goed op dat je de UST op geen enkele wijze vouwt of knikt want dan istie meteen weer stuk.

peter_heijnen
22 april 2009, 10:30
B-bands service is idd als om door een ringetje te halen. Zelf had ik ooit een input die slecht contact maakte, zonder ook maar enig gezeur werd er geheel kostenloos een nieuwe toegestuurd.

hendrix2
22 april 2009, 10:36
Mooie service! Goed om weten ook!

Ik denk dat het niet zo duur zal zijn om dat in een gitaarwinkel te laten instaleren. Kan me niet voorstellen dat dat zoveel werk is.
Ik doe zulke dingen ook liever niet zelf.

Ik ben wel benieuwd of het daar aan lag. Natuurlijk kut als na het instaleren zou blijken dat je hetzelfde probleem nog hebt.

Ik heb eigenlijk nog niets gemerkt van een lage output van mijn bband, maar ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. En ik vind wel dat mijn akoestische versterker opvallend luid moet... Dus dat ze sowieso een lagere output hebben, lijkt me wel plausibel.

Stubby
22 april 2009, 23:24
... Dus dat ze sowieso een lagere output hebben, lijkt me wel plausibel.


óf die van jou is ook niet best:???:
Van lage output heb ik geen last, op die AST destijds na dan...dat begon gewoon na een poosje. Ik heb in elk geval het hele XOM-ding ingebouwd.
Die UST en AST strippies zijn echter behoorlijk delicaat, dus als je bijvoorbeeld een brugkam hebt die niet superduper recht is afgevijld kan die er al voor zorgen dat er teveel druk op 1 punt komt waardoor de UST bekneld raakt, en dus zal breken.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik bijgeleverde clips om e.e.a. mee vast te zetten in je gitaar niet heb gebruikt destijds, en als zo'n stripje dan los hangt te bungelen in je gitaar...tja...dan kan je er op wachten.

Flipkoos
22 april 2009, 23:37
Heb 'm vandaag toch maar even naar Don Hofstee gebracht. Was me allemaal wat te wurmelig door dat klankgat.
Hij zou er deze week naar kijken. Mocht het toch met de elektronica te maken hebben, dan zou hij me nog even bellen. Ben benieuwd.

Stubby
22 april 2009, 23:46
Euhm, ik ben newbie hier...dus als ik iets stoms zeg nu, niet schieten!
Maar in je sig staat dat je een D03e hebt, zit daar geen LR Baggs in?
Of gaat het om een andere larie-vee?

Flipkoos
23 april 2009, 07:58
Voor zover ik weet zit er in de D03e standaard een Bband. Er staat zelfs het Larrivee-logo op de preamp. Die hebben ze er vast niet later opgeschilderd :P

JeroenSchaaf
23 april 2009, 08:09
Goeie service inderdaad! En goeie keuze voor Don! :)

Ben benieuwd of het probleem nu opgelost is!

remcol
23 april 2009, 08:18
Het jaartal waarin L'arrivee B-band monteerd, varieert een beetje per model pick-up/pre-amp. Gemiddeld werd B-band tussen 2002 en 2006 standaard geleverd in de 'e' modellen. Vanaf 2004-2006 is L'arrivee geleidelijk LR Baggs gaan monteren.

Flipkoos
23 april 2009, 08:56
En goeie keuze voor Don! :)



Ja..zolang die niet aan de afsteling komt een prima reparateur....hij houdt nogal van superlaag en dat brengt nog wel eens wat fretbuzz met zich mee...
Maar dit soort dingen vertrouw ik hem wel toe hahaha. Heb ook niet al te veel keus hier in 't noorden. Hoop dattie niet al te duur uitkomt.

Yanniick
24 april 2009, 13:22
Er word momenteel een B-Band Piezo elementje in mijn Larrivee gemonteerd, ben benieuwd naar het resultaat!:)

Flipkoos
24 april 2009, 15:40
Vandaag heb ik de gitaar weer opgehaald, hij was gister al klaar. Was wel vier tientjes, maar ze kunnen het beter dan ik met mijn twee linkerhanden.
Ik bleek achteraf niet gek te zijn, want het ding is nu tenminste op normaal volume en klinkt prima! Dan heeft het dus toch aan de electret-strip gelegen. Weet alleen niet zo goed waar de N FRE en N DEP draaiknopjes voor zijn... (op mijn Ovation zit alleen maar volume... :P)

Groetjes, Peter

hendrix2
24 april 2009, 16:01
Frequency en Depth, maar even geen idee voor wat de N kan staan.

Leuk dat je probleem opgelost lijkt :)

dadgad
24 april 2009, 16:16
Hallo,

Zou wel eens het notch filter kunnen zijn, dus Notch
Frequency en Notch Depth. Dit dient om in noodgevallen
een feedback-gevoelige frequentie te kunnen onderdrukken.

Niet gebruiken als je het niet nodig hebt - laat de
geluidsman dat soort problemen maar oplossen !

Vr. groeten,

Han.