PDA

View Full Version : Eindelijk een nummer.



Pindanootje
21 april 2009, 18:05
Hallo iedereen,

Na lang gepriegel heb ik dan toch eindelijk een nummer in elkaar gezet.

Hier kun je het luisteren:
http://www.myspace.com/ferrydedikke

Er zitten nog een paar foutjes in en het is opgenomen met beperkte middelen. Maar toch klinkt het best redelijk. Graag zou ik jullie mening hierover willen (positief en negatief), zodat ik mezelf kan verbeteren.

Graag wel met een koptelefoon luisteren, want met de speakers van je computer is het sowieso geen gehoor.


MvG,

Ferry.

skabouter
21 april 2009, 18:18
Leuk Ferry, goed dat je hiermee bezig bent! Natuurlijk kan ik wel wat opmerkingen doen, maar dat doe ik niet. Wat mss wel leuk voor jou gaat worden, is eens proberen te experimenteren met drum-composers. Drum mis je gewoon nogal bij dit soort stukken scheurgitaar, en je zal ook merken dat de hoge fizz in het gitaar geluid opgenomen wordt in de totaalsound! Kijk eens of je hier wat mee kan gaan doen, en verder lekker doorgaan zo! Goed werk!

Rexx
21 april 2009, 18:55
Ik zou toch inderdaad eens gaan kijken of je wat drums kan bedenken, want zo is het geen nummer. Ook komt het de strakheid niet ten goede.

Probeer nog wat op je alternate picking bij de snellere loopjes te oefenen.
Zitten wél leuke ideeën tussen.:ok:

Pindanootje
21 april 2009, 19:49
Bedankt voor de (alvast) positieve reacties. Dat met die drums is wel helemaal waar ja. Ik zal eraan werken.


Het was eigenlijk maar ook een klein ideetje, om verder uitgewerkt te worden en het moet zeker wat strakker. Ik heb dit nummer best lang geleden opgenomen in mijn enthousiasme en wilde graag weten wat mensen er van vonden. Tevens ben ik nu handiger in het opnemen van dingen, ik zal het nummer nog een keer opnemen en neerzetten.

skabouter
22 april 2009, 12:21
toch even uit nieuwsgierigheid. Hoe heb je het opgenomen? en wat voor gitaar/amp/mic/modeler/interface/etc?

Pindanootje
22 april 2009, 16:04
Ik heb het opgenomen met een Samson CO1U microfoon met het programma Audacity. (Sonar Cakewalk, wat je erbij kreeg, deed het voor geen ene meter bij mij).
Ik heb hierbij gewoon de gain knoppen op mijn versterker gebruikt, een Squier Champ 25.
Mijn gitaar is een Cort VX2X met EMG-HZ humbuckers. Het jammere is dat de microfoon het geluid een beetje vervormd, maar hij was ook redelijk goedkoop, dus dat neem ik maar voor lief.