PDA

View Full Version : moeilijke keuze



jules
21 maart 2003, 12:38
ik heb gister een paar uurtjes in de gitaarwinkel doorgebracht en met mijn budget kom ik uit op deze drie gitaren
1 de olp mm1

2 epiphone les paul goth

3 ibanez rg270 dx

welke zouden jullie kiezen en waarom?
Ik vond ze alle drie heel erg lekker spelen
en de sound zit bij alle drie goed maar de les paul en de olp klonken mischien net iets warmer ook clean, maar ja de ibanez heeft weer een floyd rose brug. wat zouden jullie doen welke afwegingen moet ik maken??

PeArLjAm
21 maart 2003, 13:27
Ik zou niet voor die ibanez gaan, op de goedkopere modellen zitten kutfloyd rose bruggen. Ik heb geen ervaring met die gothic dingen, geen interesse om ze te testen :wink: De musicman copie van olp vond ik daarintegen erg goed voor het geld, maar als je nog even doorspaart (+/- 100 euro meer) heb je een peavey wolfgang, een vergelijkbare gitaar met die olp maar ik vind hem wel beter.

jules
21 maart 2003, 16:27
ja maar 100 euro meer heb ik gewoon niet ik bedoel als ik nog 5 jaar spaar kan ik ook een gibson les paul kopen de keuze is tussen die drie gitaren dus tel it to me please want ik vind het dus echt moeilijk om te kiezen

Julien
21 maart 2003, 16:28
Ik zou voor de OLP gaan.

jules
21 maart 2003, 16:31
kijk daar heb ik wat aan olp ja speelde erg goed maar ziet er wel wat minder uit als de les paul jamer van die fotofinish mapletop

zZoRgO
21 maart 2003, 17:36
waarom dan geen peavey wolfgang QT...?

sash
21 maart 2003, 17:47
Ik zou idd ook nog even wachten tot je 100 Euro meer hebt. Die Peavey is echt een aanrader en stukken beter dan een OLP.

Electrical Storm
21 maart 2003, 18:30
Allemachtig het lijkt me toch zo verschrikkelijk fijn als je eerst een keer een budget opbouwt en daarna kunt kiezen welke gitaar je gaat nemen. Ik kies altijd eerst mijn volgende gitaaraankoop en vervolgens ga ik sparen... :sad:

Anders Destium
21 maart 2003, 18:43
Op 2003-03-21 17:36, schreef zZoRgO:
waarom dan geen peavey wolfgang QT...?


Ik zou doorsparen en voor de Wolfgang gaan, daar kun je een heel eind mee vooruit.
Voor de rest is het om het even: Alledrie beginnersgitaren waar je als je een beetje kan spelen overheen bent gegroeid als het ware. Veel mensen krijgen (onterecht) een hekel aan floyds als ze beginnen op bijv een RG270, deze floyd ontstemt heel snel en dat is op termijn erg vervelend. De Epi is net als de RG mooi om te zien, maar niet echt degelijk in elkaar gezet meestal (je kan geluk hebben natuurlijk :smile: ). De OLP is dan nog het meest waarde voor geld, maar na een tijd houdt ook deze op.

Probeer anders een 2e hands gitaar te bemachtigen, daar heb je veel langer plezier van dan van 1 van deze 3 beginnersgitaren. Je moet wel iemand meenemen die er verstand van heeft of natuurlijk hier posten als je iets op het oog hebt :smile:

moretel
21 maart 2003, 19:23
Die Peavy is heerlijk, alleen clean wat minder,
een echte rockgitaar. Ik speel er het meeste op, let wel op de afstelling want ik heb laatst bij feedback een model in mijn handen gehad waarbij de tranen in mijn ogen sprongen.

gerrekat
21 maart 2003, 19:32
Probeer eens een DEAN caddy select, dat is een LP-achtige gitaar in dezelfde prijsklasse als de Epiphone (koreaan), je zal verbaasd zijn!

jules
21 maart 2003, 22:41
ja weet je ik speel al 13 jaar gitaar en ik heb mijn hele leven op een goedkoop niksmerk gitaartje gespeeld voor mij zijn deze gitaren al heel wat. de ibanez valt wat mij betreft al af daar had ik toch het gevoel niet zo mee die olp speelde ook super die les paul had ook een goed geluid (door mijn rp7 van digitech) maar die heeft een vaste brug terwijl doe olp een sat tremolo heeft als ik die les paul heb ga ik die tremolo dan niet missen?

Anders Destium
21 maart 2003, 22:53
Ligt aan je stijl of je de trem mist of niet. Zou je als je zo lang speelt jezelf niet eens op een "échte" gitaar trakteren trouwens?

Als ik op een gitaar speel zonder tremolo mis ik hem niet als je dat bedoeld, maar dat kan persoonlijk zijn. Van de twee gitaren waar ik altijd op speel heeft de 1 een perfect afgestelde en geweldige floyd en de ander geen. Als ik op de laatste speel heb ik geen moment het idee dat de gitaar niet af is of zo :wink: