PDA

View Full Version : blueridge parlor



chefdaniel
20 april 2009, 21:47
Eindelijk is het dan zover, ik had er al een tijdje mijn zinnen op gezet maar had er nog nooit op gespeeld. Maar kijk, vorige week was ik bij pro music store in rotterdam voor een setje snaren en daar hing ze. "Mag ik er even op spelen?" Vroeg ik. "Je mag er heel lang op spelen want we zijn tot vijf uur open." Was het antwoord, dus zo gedaan. (Niet tot vijf uur want het was op dat moment een uur of elf). My god wat een gitaar! Ik had al wat reviews gelezen die uiterst positief waren maar dit overtrof toch wel mijn stoutste verwachtingen. Helder, open, warm, zoet en bijtend, alles ineen lijkt het wel. Een magnifieke afwerking zonder alle toeters en bellen die we van blueridge gewend zijn, (ik heb al een br 183 wat een fantastische OM is, en ik vind de 45 style nu wel mooi maar kan aan de kopinleg nog steeds niet wennen) maar erg sober en smaakvol. Prachtig fijn spruce bovenblaadje, rosewood zij en achterkant, rosewood en maple binding, ebony toets en brug, kortom een plaatje. O.K. Ik was al aan het sparen en de laatste tweehonderd euro heb ik even ergens moeten regelen, maar een week later was zij van mij. Thuis hoor je natuurlijk pas echt hoe een gitaar klinkt, maar echt ik was, en ben nog steeds overdonderd door dit kleine wonder. Ik heb dus al een blueridge OM en ook een furch dread, allebei heel goede gitaren en natuurlijk niet met elkaar of met de parlor te vergelijken, maar toch, het is verbazend. Ik heb er meteen wat opnames mee gemaakt - gewoon een goede microfoon ervoor en spelen -en dat klonk eigenlijk ook gelijk goed! Meestal moet je toch wel even zoeken naar de juiste microfoonpositie, maar het was gewoon goed.

Nou ja, dit wilde ik even met jullie delen, de koffer wordt nooit meegeleverd en is dus in bestelling en foto's volgen zodra ik mij los kan maken van deze dame.

Daan

Otje
21 april 2009, 07:12
Gefelicteerd! Is het deze?

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/8/9/3/586893.jpg?

Parlors hebben iets. Ik weet niet precies wat, maar ze hebben 't :) .

chefdaniel
21 april 2009, 10:17
dat is ze, en ze heeft het inderdaad.