PDA

View Full Version : Line out output



baksteen123
20 april 2009, 20:41
hallo sinds kort heb ik een Marshall MG15DFX versterker. klinkt goed, alleen als ik hem via de Line-out aansluit op een soort toneport zodat het geluid naar mijn PC kan , heeft hij heel erg zwak signaal. Ik moet de versterker keihard zetten om een beetje volume te krijgen op de pc. Met mijn oude versterker had ik hier geen last van, en zelfs als ik mijn gitaar direct op de toneport aansluit zonder versterker, pakt ie een normaal signaal op.

Kan ik hier iets aan doen ? :P

- Bryan

RobertoL
21 april 2009, 16:07
Harder zetten, want als hij op 1 staat bij je headphone out, dan hoor je ook 1/10e van het geluid. Ik heb de 30 Watt versie van deze versterker en heb precies hetzelfde. Gewoon meer volume.

baksteen123
21 april 2009, 16:33
Harder zetten, want als hij op 1 staat bij je headphone out, dan hoor je ook 1/10e van het geluid. Ik heb de 30 Watt versie van deze versterker en heb precies hetzelfde. Gewoon meer volume.

oke dankje
ik heb geen headphone dus als ik record door mijn amp hoort iedereen het, harder zetten is geen optie want op 25% van max volume blaas ik mijn huis al bijna op.

ken je een goedkope headphone ?

- Bryan

skabouter
21 april 2009, 17:11
als je wilt kan je dopjes van 1 euro kopen, en via een verloopje (1 euro) aansluiten....goedkoopste oplossing?

Schuey
21 april 2009, 17:39
Misschien een hele domme vraag..
Maar heb je al gechecked of de volume schuif in je volume regeling op de compter helemaal openstaat bij usb audio interface/line in (of waar je hem dan ook op aangesloten hebt) ?

RobertoL
22 april 2009, 14:03
oke dankje
ik heb geen headphone dus als ik record door mijn amp hoort iedereen het, harder zetten is geen optie want op 25% van max volume blaas ik mijn huis al bijna op.

ken je een goedkope headphone ?

- Bryan
Als je iets in de line out stopt, dan wordt je speaker toch uitgeschakeld, dan hoor je niks. Of je hebt hem gemold.

bert k
22 april 2009, 14:12
Nee hoor, dat kan best verschillen.

baksteen123
23 april 2009, 17:43
lol ik schrok al
als ik de line out erin doe blijven mijn speakers gewoon aan

en ja alles op mijn pc en 'toneport' aan volume staat op max.

pol
24 april 2009, 10:34
koppel de interne speaker dan los. of stop even een plugje in de headphone out.

baksteen123
24 april 2009, 16:43
koppel de interne speaker dan los. of stop even een plugje in de headphone out.

als ik dat doe dan hoor ik zelf ook helemaal niks meer, helpt niet echt bij het recorden.

Het beste zou een kabeltje zijn waarmee het geluid door mijn pc boxjes gaat die ik harder en zachter kan zetten?

pol
24 april 2009, 19:12
Kan je de monitoring niet opzetten in je opnameprogramma ?

baksteen123
25 april 2009, 13:41
Kan je de monitoring niet opzetten in je opnameprogramma ?

wat?????????????????

harrie-beton
25 april 2009, 17:47
ik denk dat hij bedoeld OPENzetten.

baksteen123
25 april 2009, 22:26
ik denk dat hij bedoeld OPENzetten.

dan nog snap ik niet wat ie bedoelt met monitoring

MattellicA
26 april 2009, 00:05
dan nog snap ik niet wat ie bedoelt met monitoring

Doh, monitoring is dat je van je interface naar monitors (luidsprekers) gaat. Dus in feite hetzelfde als je gewoon door je amp zou horen. Imho heeft het niet veel nut als je een line out van een amp opneemt... Als je bvb basgitaar opneemt (rechtstreeks in interface), moet je hem wel openzetten, aangezien je anders jezelf niet hoort. Snappie?

baksteen123
26 april 2009, 11:46
Doh, monitoring is dat je van je interface naar monitors (luidsprekers) gaat. Dus in feite hetzelfde als je gewoon door je amp zou horen. Imho heeft het niet veel nut als je een line out van een amp opneemt... Als je bvb basgitaar opneemt (rechtstreeks in interface), moet je hem wel openzetten, aangezien je anders jezelf niet hoort. Snappie?

dus volgens jou moet ik mn gitaar direct op interface aansluiten? dan hoor ik mezelf ook amper daarom doe ik eerst door de versterker

johns
26 april 2009, 14:11
Hangt ook een beetje van de interface af denk ik? Ik heb hier een stealthplug en als ik die gebruik hoor ik ook niks meer over de gewone geluidskaart. Maar ik kan daar wel een hoofdtelefoon op aansluiten.

Normaal neem ik op via een mengpaneel dat op de geluidskaart is aangesloten en dan krijg ik ook gewoon signaal over de speakers.

Maar wat het volume betreft, volgens mij is een hoofdtelefoonuitgang ook gewoon line niveau? Je kunt dus ook de versterker aansluiten via de hoofdtelefoonuitgang. Dan moet je er alleen nog voor zorgen dat je wat terug hoort, dus waarschijnlijk een hoofdtelefoon aansluiten op je audio interface. Of actieve speakers.

bert k
26 april 2009, 16:01
Hoofdtelefoon is een stuk harder dan line, hoor. Steek maar eens een hoofdtelefoon in een line uitgang en hoor het verschil.

johns
26 april 2009, 16:51
Hm, dat helpt 'm dus meteen met z'n volumeprobleem :)

baksteen123
26 april 2009, 21:31
door de microfoon out pakt de interface geen signaal

bert k
26 april 2009, 21:41
Microfoon out? Bedoel je niet de mic in? Dat is nogal een verschil.

baksteen123
27 april 2009, 12:25
Microfoon out? Bedoel je niet de mic in? Dat is nogal een verschil.

ook goed :P

bert k
27 april 2009, 13:03
Ja, maar wat bedoel je nou?