PDA

View Full Version : BOSS ME-70 + Peavey Valveking 212



laccio
20 april 2009, 20:26
Hallo,

ik heb net zo een me-70 gekocht en het is echt een prachtig pedaal.
heel goede distortion, vooral die "modern" distortion vind ik heel leuk maar als ik dan ga spelen op repetitie met mijn valveking op hoog volume, krijgt die storing als ik palm mutes doe en krijg ik ook enorm veel feedback, ook als ik mijn snaren gedempt heb..

hoe krijg ik deze feedback en storing weg?
want nu kan ik alleen maar de types "fuzz" en "metal" gebruiken zonder al die storing..


Settings die ik gebruik:

mn versterker: 8 bass, 4 mid en 10 trebble, 8 resonance en 10 presence

pedaal: drive: 5, tone: 3.5, level: 6, output: 5


allemaal gebaseerd op 10 als maximum


Greetings, seb.

Swan
20 april 2009, 21:59
niet de treble en pres. op max zal al schelen...en je gitaar en hoe je tenopzichte van je amp staat maakt ook veel uit.

Epic
21 april 2009, 10:08
Gebruik je ook de amp modelers op de ME-70 ?

Je kan proberen het pedaal in je 'effect return' te stoppen en zo de pre-amp van de Valveking bypassen.

pol
21 april 2009, 10:50
de fout die je maakt is je geluid instellen op laag volume, en dan harder zetten op repetitie en vaststellen dat het nergens op lijkt.

komt omdat je op laag volume bassen en hoog veel minder goed hoort en die dan veel te hoog gaat zetten, draai die bas en treble, resonance en presence eens een stuk terug, en omhoog met de mids.

rechtstreeks in de fx loop kan ook werken, probeer ook eens ?

laccio
21 april 2009, 18:27
ja eens proberen op repetitie een van dees

en dan zulle we zien hoe het gaat klinken:p

maar de meeste mense raadden die settings aan (ook de manual van peavey zelf) voor ene metaltone(op hoof volume zelfs) en da vind ik dan wel vrij raar:p

mja op rep gaan we eens horen :)


merci allemaal!!

ACSlater
22 april 2009, 15:51
Ik denk dat je de compressor aan hebt staan. Draai die eens uit. Mocht het dan nog niet werken dan kun je het output volume ook dichter draaien. De helft is voldoende bij mijn ME50

laccio
22 april 2009, 19:49
de compressor wordt met een footswitch gedaan bij de me-70 en die staat meestal af tenzij ik een solo moet spelen dus daar zal het niet aan liggen

mja, aan EQ prutsen vrijdag en dan gaan we het horen:)