PDA

View Full Version : Project Pedalboard



Staon
19 april 2009, 23:04
Gister maar een case gekocht om een pedalboard in te bouwen (showmaster 48, voor 52 pleuries), omdat ik het zat was om telkens m'n fx in doosjes te doen en los mee te nemen naar oefenruimte etc. Ondanks dat de showmaster als niet al te stevig wordt omschreven in andere topics vind ik het een zeer degelijke koffer voor het geld. Ik ga morgen alleen wel effe het klepje voor de stroomtoevoer van de mixer die er oorspronkelijk in hoort dichtmaken, want dat gebruik ik toch niet, en is hinderlijk bij het dichtdoen van de koffer.

Hij is wel op de groei gekocht, ik heb geen zin om binnen een jaar of 2 weer een nieuwe koffer te kopen, geld groeit me niet op de rug (eigenlijk groeit het nergens bij mij..). Voorlopig heb ik in volgorde gitaar naar amp erin: Dano Fuzz -> VisualSound Jeckyll & Hyde (prachtding) -> Dunlop CryBaby JH-1b -> Dano Analog Chorus (tevens een prachtige warm en transparante chorus, zelden zo'n goeie gehoord).

Ik twijfel nog wat voor bordje ik erin wil bouwen. Ik ben zowieso van plan om met een verhoging (onder het gehele) bord te werken, zodat ik m'n draadjes middels gleuven in de breedte netjes kan wegwerken. Dit bedekt met zwart tapijt wat ik nog moet halen en dan klittenband. Rechts boven wil ik een patchbay maken voor de in/out van gitaar en amp en fx loop (die ik nog niet gebruik, maar met de komst van een delay en mogelijk een goeie reverb wel waarschijnlijk). Tevens wil ik daar een soort aansluiting voor mn stroom maken, zodat de daisy chain gewoon ingeplugd kan blijven staan (wel zo handig). Overigens is dit gevoedt met een onespot die goed bevalt, helemaal geen ruis of gezeik.

Voorlopig gebruik ik van die gezellige kleurige klote patchkabeltjes, die me stiekem wel bevallen vanwege het signaalverlies. Het maakt m'n versterker wat minder scherp in het hoog (wat ik niet wegkrijg met de eq van m'n amp zelf).

Morgen begin ik met het maken van een schetsje voor een bordje, dan wel met een hoek, of gewoon vlak (met verhoging dan weer wel). Zal weer wat posten wanneer er weer wat progressie is.

Picca's

http://img209.imageshack.us/img209/8601/board1.jpg
Nieuwe koffert + m'n trouwe werkpaard genaamd Carvin en muziekplank

http://img26.imageshack.us/img26/8719/board2h.jpg
Kloos up van m'n huidige reeks. Komt spoedig nog een Pitchback bij en hopelijk een phase 90 74' reissue en een mooie delay

fredjuh
20 april 2009, 18:03
Vette gitaar, maar wat doet die tape op je amp?

MattellicA
20 april 2009, 22:51
Vette gitaar, maar wat doet die tape op je amp?

Wannabeamblocker? :seriousf:

Staon
20 april 2009, 23:07
Haha, nee geen idee eigenlijk.

"Omdat het kan" ofzo?

Staon
4 mei 2009, 23:00
Heeft een tijdje geduurd, maar ben eindelijk klaar.
Plaatje berkenplex van 9mm gepakt, geschuurd, en bij Leen Bakker voor 4 euro twee tapijttegels gehaald. Het klitteband was met haar 4,95 (Hema) nog het duurst, maar de kwaliteit mag er wezen, als industriele lijm..

Resultaat (sorry voor de crappy foto)

http://94.100.116.162/563050001-563100000/563097901-563098000/563097955_5_jOy7.jpeg

j3r03n
5 mei 2009, 00:02
Leuk gedaan! En nog aardig goedkoop ook. Blijven de pedalen met de klitteband goed op die vloerbedekking plakken?

Waarom staat je J&H eigenlijk een kwartslag gedraaid?

Staon
5 mei 2009, 00:14
die klitteband is dusdanig sterk dat ik eerder de plank ermee optil dan het pedaal lostrek haha. Wel moesten de voetjes van de pedalen eraf, maar dat is niet erg. En de Jeckyll staat los omdat m'n snoertje van m'n jeckyll naar de wah te kort is xD

j3r03n
5 mei 2009, 09:50
Tja, met mijn klitteband is ook niks mis, daar kan ik nog een piano mee optillen als het moest. Het probleem is dat de 'zelfklevende' achterkant niet aan mijn pedalen blijft kleven. Met als gevolg dat de klitteband nog mooi op z'n plek zit, terwijl de pedalen onder in de koffer liggen.:soinnocent:

pueblo
5 mei 2009, 17:49
een vraagje, hoeveel centimeter moet de lengte van een patchkabel ongeveer bedragen?