PDA

View Full Version : Korg AX3000G/BOSS ME-50



WouterM
19 april 2009, 21:02
Hallo forumleden,

Ik pedalen opzoek voor mijn gitaar en ik zag tweede hands een Korg AX3000G en een BOSS Me-50 (alle twee voor 150 euro ofzo)
Mijn vraag is welke zou ik volgens moeten kopen?
Ik heb trouwens een roland cube 30 en sommige mensen zeggen dat geen modeling board er nog bij hoeft kopen maar de effecten en vooral de expression (wah volume etc) lijken mij erg interessant.
Ik heb niet grote muziek voorkeuren ook al ben ik iets meer van de jazz en jaren 70 rock.
Wat zouden jullie één van deze of losse pedaaltjes?

BVD!

ACSlater
20 april 2009, 15:05
Ik heb zelf goeie ervaringen met de Boss ME50. Ik ken de Korg verder niet dus daar kan ik niet over oordelen.

kevervolks
20 april 2009, 19:56
Heb zelf de Korg gehad, ook over de Cube.....NIET KOPEN!

Het geluid is enigzins redelijk als je van de Headphone out naar Aux in gaat op de Cube, maar zo hoort het natuurlijk niet....

Koop liever los een wah en een volume, kost je misschien 50 Euro meer, maar dan heb je ook wat!

WouterM
23 april 2009, 22:01
Oke dank je wel =), ik zal nog eens rustig kijken wat er allemaal langs loopt in het tweede hands wereldje en anders zal ik toch maar eens de winkel in moeten :soul:

edje kadetje
23 april 2009, 23:29
edit: sorry, was een beetje te flauw en niet bedoeld om te kwetsen

dml
24 april 2009, 09:19
Ik zou voor de AX3000g gaan, veel beter geluid, makkelijker in te stellen, wisselt sneller van patch (zonder vreselijke signaldrop, wat bij de ME-50 wel het geval is), ME-50 heeft geen ampmodels aan boord, de Korg klinkt overall "warmer", mooiere wah in de Korg, enz. enz.
enz.

Als je geen mooi geluid uit de Korg kan halen, dan ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan je eigen skills, in ieder geval niet aan het apparaat.

TimmU
24 april 2009, 09:21
150 euro , daarvoor heb je echt wel een Crybaby , volume pedaal en een simpele overdrive hoor, 2dehands. Marktplaatsen zeg ik , krijg je veel meer joh!

kevervolks
24 april 2009, 12:39
Als je geen mooi geluid uit de Korg kan halen, dan ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan je eigen skills, in ieder geval niet aan het apparaat.

Ik neem aan dat deze reactie voor mij bedoeld is....

Ik heb nooit gezegd dat je geen mooi geluid uit de Korg kan halen!
Ik zei dat de Korg niet klinkt over een Cube, modeling en modeling gaan gewoon niet samen! (zonder FX-loop)

Tevens voelen de knopjes van de Korg erg goedkoop aan, het is net of ze er zo afvallen. De plaatjes op Internet doen vermoeden dat dit een erg robuust apparaat is, maar dit voelt in werkelijkheid niet zo aan!

dml
24 april 2009, 18:14
Ik neem aan dat deze reactie voor mij bedoeld is....

Ik heb nooit gezegd dat je geen mooi geluid uit de Korg kan halen!
Ik zei dat de Korg niet klinkt over een Cube, modeling en modeling gaan gewoon niet samen! (zonder FX-loop)

Tevens voelen de knopjes van de Korg erg goedkoop aan, het is net of ze er zo afvallen. De plaatjes op Internet doen vermoeden dat dit een erg robuust apparaat is, maar dit voelt in werkelijkheid niet zo aan!

Juist ja, ik heb prima geluiden uit dezelfde combi weten te halen. Modeling en modeling kunnen prima samen gaan alleen moet je wel weten hoe. Wellicht niet de meest voor de hand liggende keuze maar het is gewoon mogelijk.

kevervolks
24 april 2009, 22:43
Juist ja, ik heb prima geluiden uit dezelfde combi weten te halen. Modeling en modeling kunnen prima samen gaan alleen moet je wel weten hoe. Wellicht niet de meest voor de hand liggende keuze maar het is gewoon mogelijk.

Tuurlijk is het mogelijk!

Je moet bijvoorbeeld zeer onrealistisch de EQ instellen!
Het is jammer dat je met de Korg de amp-simulatie niet volledig kan uitschakelen. Wanneer je de korg aansluit op de cube kan je bijvoorbeeld nooit alleen een delay'tje erover gooien, de amp-simulatie blijft altijd aan, waardoor je een vreemd geluid krijgt.

Het kan allemaal wel, maar het is gewoon niet ideaal! Bovendien haal je gewoon betere geluiden uit alleen de Cube...

dml
25 april 2009, 09:16
Tuurlijk is het mogelijk!

Je moet bijvoorbeeld zeer onrealistisch de EQ instellen!
Het is jammer dat je met de Korg de amp-simulatie niet volledig kan uitschakelen. Wanneer je de korg aansluit op de cube kan je bijvoorbeeld nooit alleen een delay'tje erover gooien, de amp-simulatie blijft altijd aan, waardoor je een vreemd geluid krijgt.

Het kan allemaal wel, maar het is gewoon niet ideaal! Bovendien haal je gewoon betere geluiden uit alleen de Cube...


Nee, gewoon kiezen voor Black Panel, toonregeling nagenoeg neutraal op de Cube, tevens geen "onrealistische" EQ-instellingen op de Korg. Natuurlijk wel de juiste instelling van de Korg outputs. Wat is trouwens een onrealistische EQ-instelling? Het gaat er toch om hoe het uiteindelijk, naar jouw smaak, goed klinkt en niet hoe de stand van de EQ is?

Maar ik denk dat we hier niet uitkomen. Jij raadt het af, ik zie echter totaal geen probleem. Verschil van smaak en visie, moet kunnen.

kevervolks
25 april 2009, 14:17
Idd. hier komen we niet uit..

Ik zou zeggen laat de TS het zelf uitproberen in een winkel en hier zijn bevindingen posten. Ben benieuwd wat hij van deze combinaties vind, want daar gaat het uiteindelijk om ;)

ACSlater
25 april 2009, 16:05
Ik zou voor de AX3000g gaan, veel beter geluid, makkelijker in te stellen, wisselt sneller van patch (zonder vreselijke signaldrop, wat bij de ME-50 wel het geval is), ME-50 heeft geen ampmodels aan boord, de Korg klinkt overall "warmer", mooiere wah in de Korg, enz. enz.
enz.

De reden dat ik voor de Boss ben gegaan is dat je deze net als losse pedalen "on the fly" kunt gebruiken. Daarnaast was het zowat de enige mfx die geen ampmodeling heeft. Wat je met de "vreselijke signaldrop bedoelt is me een raadsel. Patches wisselen gebeurd zover ik me kan herinneren gewoon snel maar die gebruikte is dus nooit.

dml
25 april 2009, 20:04
De reden dat ik voor de Boss ben gegaan is dat je deze net als losse pedalen "on the fly" kunt gebruiken. Daarnaast was het zowat de enige mfx die geen ampmodeling heeft. Wat je met de "vreselijke signaldrop bedoelt is me een raadsel. Patches wisselen gebeurd zover ik me kan herinneren gewoon snel maar die gebruikte is dus nooit.

Dat kan met de Korg dus net zo goed, als losse pedalen gebruiken.

Het is gewoon een feit dat er bij de ME-50, bij het kiezen van patches, een korte stilte te horen is, die zgn. signal drop. Als je daar geen gebruik van maakt, hoor je dat inderdaad niet.