PDA

View Full Version : mini pedaaltjes



bloodgulge2
19 april 2009, 20:07
Hey, ik vroeg me af of jullie nog andere mini pedaaltjes zoals die van catalinbread kennen buiten die van catalinbread.

Luke-wannabe
19 april 2009, 20:15
Danelectro maakt ook van die kleine lieverdjes.

Ferraririk
19 april 2009, 20:21
Zoiets als EHX Nano's?

bloodgulge2
19 april 2009, 20:30
De danelectro minis en de ehx nanos zijn wel nog een stapje groter dan de bantam box serie van catalinbread.. Ik heb wel ooit eens zelfbouwprojectjes van mensen gezien die gelijkaardige behuizingen gebruikten.. maar daarbuiten ben ik ze nog niet binnen een commercieel bedrijf tegengekomen.

Ferraririk
19 april 2009, 20:42
mag ik eigenlijk vragen waarom je het zoekt? ruimtetekort op je pedalboard?

bloodgulge2
19 april 2009, 20:46
Ik vroeg me het gewoon domweg af :)
aangezien ik een paar pedalen heb van catalinbread..

HaroldA
19 april 2009, 20:49
Valoosj bouwt ook mini pedaaltjes (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1917192#post1917192)...

bloodgulge2
19 april 2009, 20:56
ja dat had ik al gezien :p leuk phasertje.
maar even over die catalinbreads.
khad gewoon een clean boost nodig dus die picoso heb ik gewoon blind gekocht.
Verder wou ik nog een simpele tremolo waar ik niet te veeleisend van ging zijn dus die heb ik ook blind gekocht.
Verder heb ik nog de ottava magus maar die heb ik eerst even van een kameraad uitgeprobeerd.
Achteraf scheelt de ruimte wel ja :p
en nu vroeg ik mij af of er nog andere merken waren die die behuizingen gebruiken. Kwestie van het aanbod eens te bekijken.. misschien maakt er eentje mij wel goedgezind :)

RolandT
19 april 2009, 23:04
Echo baby (http://www.lovepedal.com/echobaby.htm)

Pickle Vibe (http://www.lovepedal.com/fab50.htm)

Amp50 (http://www.lovepedal.com/amp50.htm)

Mitch
20 april 2009, 22:29
Uit de oude doos zijn de pedalen uit de Ibanez Master (L) en Performance (10) serie op je pedalboard effectief net zo klein. Ze zijn zelf fysiek wel iets groter maar hebben alle aansluitingen aan de bovenkant waardoor ze even smal zijn neer te zetten.

Valoosj
20 april 2009, 22:36
ja dat had ik al gezien :p leuk phasertje.


Ik heb ondertussen ook een tremolo, een Big Muff pi en ben bezig met mijn delay te debuggen. ;-)

akkebaas
20 april 2009, 23:11
Guyatone micro effects

bloodgulge2
22 april 2009, 14:47
Ik heb ondertussen ook een tremolo, een Big Muff pi en ben bezig met mijn delay te debuggen. ;-)

ik dacht dat je supergrote pedalboard officiëel af verklaard was? :)

die lovepedals zijn cool btw!

Valoosj
22 april 2009, 14:56
ik dacht dat je supergrote pedalboard officiëel af verklaard was? :)

die lovepedals zijn cool btw!

Mijn grote wel, nu mijn kleine nog :D
Maar dat gaat nog wel even duren.

bloodgulge2
22 april 2009, 15:05
Die gitaristen toch he :)
mja het enige effect dat ik nog redelijk gebruik en wil vervangen is mijn wah, maar dat blijft best een groot gaspedaal :p

Rhythm Machine
22 april 2009, 21:16
Uit de oude doos zijn de pedalen uit de Ibanez Master (L) en Performance (10) serie op je pedalboard effectief net zo klein. Ze zijn zelf fysiek wel iets groter maar hebben alle aansluitingen aan de bovenkant waardoor ze even smal zijn neer te zetten.

Nee hoor! Probeer deze 4 mini's maar eens te vervangen door 4 Ibanez 10 of L pedalen...

http://i39.photobucket.com/albums/e161/sixpackjay/PB409.jpg

peter_heijnen
23 april 2009, 07:20
Wat een mooi smurfenboard zeg, met zowel hyperpack als dls! Hoe matchen die twee?

En zie ik daar tussen de fuzz en de serrano géén pluggen?

Rhythm Machine
23 april 2009, 19:05
Wat een mooi smurfenboard zeg, met zowel hyperpack als dls! Hoe matchen die twee?

En zie ik daar tussen de fuzz en de serrano géén pluggen?

HP en DLS vinden elkaar heel leuk. Tussen de V8 en de Serrano, en tussen de Valcoder en de tuner heb ik zwarte Boss patchkabeltjes, van die hele compacte die bij een BCB-3 koffertje zaten. De andere patchkabeltjes heb ik zelf gemaakt met Switchcraft pluggen, maar daar had ik er geen meer van. Die Bossjes voldoen prima.

Riky
23 april 2009, 19:35
zvex maakt ook niet echt grote pedalen...

Yek1
13 augustus 2009, 13:15
Ff een oude thread laten herleven. Want ik heb een Lovepedal Pickle Vibe gekocht, 2e hands.

Wat een heerlijk pedaaltje zeg! Vrij goedkoop (nieuw: 119 dollar), heerlijk klein, true bypass, 1 knop (is genoeg, net zoals bij de Phase 90). En 2 LEDs (on/off, en tempo).

Klinkt nmm veel beter dan bv. de goedkope Cool Cat Vibe van Danelectro.

Vibes zijn vaak duur en groot en heel veel kun je het effect niet gebruiken want dan gaat 't vervelen. Maar zo'n superklein pedaaltje past overal. Te klein overigens om er een 9V batterij in te stoppen (hij hangt aan een PP2).

Op ProGuitarShop staat een goede demo.

JeroenSchaaf
13 augustus 2009, 13:27
Awhh cool! zit al een tijdje te gassen op die vibe! Mooi klein inderdaad past bijna overal wel tussen!

Heb je meerdere vibe's gehad? en hoe is de vergelijking?

Yek1
13 augustus 2009, 13:38
Heb de Custom Shop Mini Deja Vibe gehad van Fulltone. De Pickle bevalt me minstens zo goed, voor zover ik me de Fulltone nog kan herinneren.

Verder een Whirligig gehad, dat was niks. En er zit nu in de G-Major 2 een uni-vibe, maar die is niet erg gelukt vind ik, klinkt kunstmatig / processed.

Eigenlijk was ik best tevreden over m'n Phase 90 ('74 model) op 11 uur, als een soort vibe voor langzame stukken. Maar de Pickle doet het toch beter!

JeroenSchaaf
13 augustus 2009, 13:43
Cool! klinkt goed dus!

Hmmmm Gas!

peter_heijnen
13 augustus 2009, 14:20
Wat een heerlijk pedaaltje zeg! Vrij goedkoop (nieuw: 119 dollar),
Heb je hem van hier of uit het buitenland, en wat heb je ervoor betaald dan (als ik zo vrij mag zijn)? Ik heb de mijne van proguitarshop en heb er geen invoer over betaald, dat was m.i. ook al echt een koopje.

Yek1
13 augustus 2009, 17:29
Heb je hem van hier of uit het buitenland, en wat heb je ervoor betaald dan (als ik zo vrij mag zijn)? Ik heb de mijne van proguitarshop en heb er geen invoer over betaald, dat was m.i. ook al echt een koopje.

80,-, van een vriend overgenomen.

hole
13 augustus 2009, 17:37
Ik wacht wel tot je hem weer verkoopt dan ;)

Yek1
13 augustus 2009, 20:15
Ik wacht wel tot je hem weer verkoopt dan ;)

Yeah yeah :-) Weinig kans op de komende jaren, joh. Ik vind 'm echt heerlijk.

peter_heijnen
14 augustus 2009, 10:16
Hole en Joene, 119 dollar is 83 euro en als ik het me juist herinner waren de verzendkosten 8 euro. Er is dus eigenlijk geen reden om te wachten tot er eentje tweedehands verschijnt als je nu gas hebt. ;)

JeroenSchaaf
14 augustus 2009, 10:31
Haha en waar had jij hem bestelt peter?

Damm gas! Niet goed!

Ik lees net ProGuitarShop! Die heeft ze niet meer in Stock gellukig :D

peter_heijnen
14 augustus 2009, 10:44
Oh gelukkig maar. :)

Maar als ze weer binnenkomen is bij hun bestellen zeker aantrekkelijk, vooral als je nog iets meebestelt dat bij hun voordeliger is dan hier. Je betaalt geen invoer als ze je ze vraagt 'waranty repair' op de pakbon te zetten. De mijne komt dus ook bij hun vandaan.

JeroenSchaaf
14 augustus 2009, 10:47
Ok te gek! Zal eens een beetje rond speuren op die site. Bedankt voor de info!

Waneer krijgen we je pedalboardje te zien?

peter_heijnen
14 augustus 2009, 11:52
Waneer krijgen we je pedalboardje te zien?
Haha, duurt lang he. Ik moet nog een hoop solderen en heb er momenteel niet echt de animo voor, nu nog even niet dus... :)

DiscoFreq
17 augustus 2009, 17:32
De MythFX pedaaltjes zijn ook zo klein:

http://www.mythfx.com/Minotaur_Red_sm.jpg