PDA

View Full Version : Vader cabinetten..



Geoffrey
19 april 2009, 14:48
Heeft hier iemand ervaring met de Vader cabinetten?
Ook waar je die getest/gekocht hebt?

Geoffrey
19 april 2009, 20:47
Dus niet de death-metalband Vader..

maar deze:

http://www.vadercabinets.com/vader_images/merch/vc212bk.jpg

the sure thing
19 april 2009, 21:51
... lijkt mij niet de moeder van alle cabinetten :)





Laat me raden: EUR 300,- inclusief 2x V30 speakers?

casper innosence
19 april 2009, 21:57
... lijkt mij niet de moeder van alle cabinetten :)





Laat me raden: EUR 300,- inclusief 2x V30 speakers?

Volgens mij een Amerikaanse bouwer net als Avatar, hoe de kwaliteit is weet ik niet, maar t merk vaak genoeg langs zien komen op t ESP forum

Sarco
20 april 2009, 09:17
Ik denk dat bij Vader de nadruk vooral op duurzaamheid voor on the road ligt. Dusja, als je iets nodig hebt dat vooral heel stevig is... Qua toon zijn er wel genoeg andere alternatieven denk ik.

edje kadetje
20 april 2009, 09:42
... andere alternatieven ...

een mooie voor in het taaltopic.

olaftheholy
20 april 2009, 09:55
Metalspul! ze hebben wel een dikke 2*15" in het programma...
maar alleen in Canada te krijgen?:dontgeti:

Madcow
20 april 2009, 10:04
Zijn er dan metalbands uit canada?

Sarco
20 april 2009, 10:08
een mooie voor in het taaltopic.

Gast, het is maandagmorgen he :)

edje kadetje
20 april 2009, 11:34
Gast, het is maandagmorgen he :)

het was niet rot bedoeld. Ik vond hem gewoon leuk. Sorry als ik je heb beledigd (maar dat zal wel niet als ik de smiley goed interpreteer).

casper innosence
20 april 2009, 11:35
Zijn er dan metalbands uit canada?

Propagandhi :P hehe, alleen spelen die punk

Sarco
20 april 2009, 11:45
het was niet rot bedoeld. Ik vond hem gewoon leuk. Sorry als ik je heb beledigd (maar dat zal wel niet als ik de smiley goed interpreteer).

Nee hoor, het was inderdaad vrij grappig!

ieme
20 april 2009, 12:13
Zijn er dan metalbands uit canada?

ja, nickelback en avril lavigne


kuch kuch kuch... wat een slechte grap...

sjaak1990
20 april 2009, 12:19
Zijn er dan metalbands uit canada?

Protest the hero :rockon:

Die cabs hebben leuke prijzen, en tenminste een keer geen celestion.

Marc Oblivian
20 april 2009, 17:19
Cryptopsy is toch wel een metalband lijkt mij....
Fuck The Facts komt geloof ik ook uit Canada

Thiez
20 april 2009, 17:28
mr jeff waters himself komt toch uit canada? annihilator dus

Geoffrey
20 april 2009, 19:03
Bedankt voor jullie reacties.. maar misschien toch beter even een "welke metalbands komen uit Canada openen"?

skabouter
20 april 2009, 19:26
WAT ER UIT CANADA KOMT? Probeer Ion Dissonance (www.myspace.com/iondissonance). 1 van mijn favo metalbands! Hun sound vind ik ook wel dik, en in hun myspace friends staat "vader cabinets". Of ze deze voor studio gebruikten weet ik niet, maar misschien kan je dat opzoeken en vergelijken met hun en andere soundfiles.

Despised Icon (http://www.myspace.com/despisedicon) Is ook uit Canada, erg vette band met gefreakte licks en sounds!

Thiez
20 april 2009, 19:28
ik vind de vader cabinet er erg bruut uit zien en op het engl forum is hij ook vaker langs gekomen. dus ik denk dat het zeker voor high gain spul wel goede cabinets zijn.

Geoffrey
20 april 2009, 19:43
Ik ken ze totaal niet.. maar ik kom deze regelmatig tegen op het sevenstring forum.
Daar gaat het er over dat dit de "ideala" cabinetten zijn samen met een Peavey 5150/6505.. Niet dat ik dit nu blindelings ga geloven maar ik ben nieuwsgierig aangezien ik nog steeds op zoek ben naar een nieiuwe cab.

Geoffrey
20 april 2009, 19:45
Metalspul! ze hebben wel een dikke 2*15" in het programma...
maar alleen in Canada te krijgen?:dontgeti:

Ervaring hiermee?
Ik ben wel nieuwsgierig hoe een 4*12 en een 2*15 samen klinken.

Chuck_S.
20 april 2009, 19:49
Ik heb alleen ervaring met dw 12" eminence legends die ze er in zetten. Om net zo'n strak laag te krijgen als dying fetus en necrophagist (vader gebruikers) heb ik ze in mijn 1936 cab gezet: heel veel strak laag, erg heldere speaker maar ook behoorlijk 'smooth' en veel mids. Vooral in vergelijking met de g12t-75's die ze vervangen hebben. Voor trashmetal etc zou ik ze niet zo snel aanraden omdat ze niet zo rauw klinken, voor wat meer techmetal of jazz zijn ze super. Het gemis aan rauwheid los ik zelf op door een hoop extra presence te gebruiken en dat werkt ook prima. De depth-boost op mn versterker heb ik sinds deze speakers niet meer nodig (ik zet de bass sindsdien ook op 10 uur ipv op 12) Maar nou houd ik wel eenmaal van een wat minder bombastisch geluid voor metal e.d.

hopelijk heb je hier wat aan,

groeten

(goede metalband uit canada: Martyr!)

De Vader cabs waren trouwens tot voorkort ook gewoon te koop in Europa via een italiaanse dealer, maar ik kan er nu niets meer over vinden op vadercabinets.com, raar

Geoffrey
20 april 2009, 20:16
Ik vind er ook niets meer over terug ivm die Italiaanse dealer..

Bedankt Chuck_S., hier heb ik zeker iets aan.
Voor jou zijn het dus vooral de speakers die het hem doen?

Ik heb ondertussen wat soundclips bekeken op youtube en die cabs klinken wel zeer strak!!

Chuck_S.
20 april 2009, 22:09
Si, dus mocht je echt weg zijn van die vader cabs maar die italiaan laat het afweten dan ben je volgens mij ook klaar met een degelijke cab + die speakers.
Je zou eigenlijk vader eens moeten mailen over hoe het nou zit met de distributie enzo, wel balen dat je ze nergens kan testen. Ze waren ook zo lekker betaalbaar en in Amerika al helemaal!

Marc Oblivian
21 april 2009, 10:07
Ik heb alleen ervaring met dw 12" eminence legends die ze er in zetten. Om net zo'n strak laag te krijgen als dying fetus en necrophagist (vader gebruikers) heb ik ze in mijn 1936 cab gezet: heel veel strak laag, erg heldere speaker maar ook behoorlijk 'smooth' en veel mids. Vooral in vergelijking met de g12t-75's die ze vervangen hebben. Voor trashmetal etc zou ik ze niet zo snel aanraden omdat ze niet zo rauw klinken, voor wat meer techmetal of jazz zijn ze super. Het gemis aan rauwheid los ik zelf op door een hoop extra presence te gebruiken en dat werkt ook prima. De depth-boost op mn versterker heb ik sinds deze speakers niet meer nodig (ik zet de bass sindsdien ook op 10 uur ipv op 12) Maar nou houd ik wel eenmaal van een wat minder bombastisch geluid voor metal e.d.

hopelijk heb je hier wat aan,

groeten

(goede metalband uit canada: Martyr!)

De Vader cabs waren trouwens tot voorkort ook gewoon te koop in Europa via een italiaanse dealer, maar ik kan er nu niets meer over vinden op vadercabinets.com, raar

Hey,

Over wat voor versterker speel je en met wat voor gitaar?
grts,

Marc

olaftheholy
21 april 2009, 10:08
Ervaring hiermee?
Ik ben wel nieuwsgierig hoe een 4*12 en een 2*15 samen klinken.

Het enige adres waar ik je aan kan helpen voor het testen van 15" speakers in gesloten cab is stefaan z'n bedrijf, freeqi www.freeqi.be
Die heeft een 15" jenssen i.c.m. 10" in een gesloten kast in de range.... betaalbaarheid kan je hem weer niet van betichten,kwaliteit wel!

the sure thing
21 april 2009, 10:10
.... Shit! Ik kon het niet laten....

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/vadercabinet.jpg

Marc Oblivian
21 april 2009, 10:12
The Force is strong in this one:-)

pol
21 april 2009, 10:33
Welke legends zitten daar in dan ? op de de site van Vader staat dat het custom versies zijn.

het wattage komt wel overeen met deze hier

http://www.eminence.com/guitar_speaker_detail.asp?model=LEGENDV128&speaker_size=12&SUB_CAT_ID=4

Marco5150
21 april 2009, 12:17
Ervaring hiermee?
Ik ben wel nieuwsgierig hoe een 4*12 en een 2*15 samen klinken.

Misschien is de Brunetti Neo 1512 leuk om eens te testen. Een 12" en een 15" samen in 1 cabinet. Klinkt wel interessant.
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3337

Chuck_S.
21 april 2009, 12:29
Hey,

Over wat voor versterker speel je en met wat voor gitaar?
grts,

Marc

Ik speel over een engl e530+930/60 (6l6) eindtrap, als gitaren heb ik rg-modellen, 1 met een tone-zone in de brug en 1 met een sd fullshred. hoezo?

De speakers van pol z'n link zijn de speakers die ik heb. Ik zie nu voor het eerst dat er bij de 4x12" 'custom' legends in zitten, ik vraag me ook wel af wat ie daarmee bedoeld.

Marc Oblivian
21 april 2009, 12:44
Oh, gewoon nieuwsgierig en omdat de amp en gitaren natuurlijk ook van belang zijn om te bepalen of een bepaald cabinet een goede match is.

pol
21 april 2009, 13:14
Ik speel over een engl e530+930/60 (6l6) eindtrap, als gitaren heb ik rg-modellen, 1 met een tone-zone in de brug en 1 met een sd fullshred. hoezo?

De speakers van pol z'n link zijn de speakers die ik heb. Ik zie nu voor het eerst dat er bij de 4x12" 'custom' legends in zitten, ik vraag me ook wel af wat ie daarmee bedoeld.

waarschijnlijk een andere sticker op de speaker :D Marshall doet dat ook met hun Marshall vintage speakers die volgens hun ook niet helemaal gelijk zijn aan een V30, maar daar merk ik in de praktijk weinig van.

normaal zou custom willen zeggen dat Vader die speakers heeft laten maken naar hun specificaties, eminence doet dat wel meer, bv voor VHT, die speakers zijn niet los te krijgen.

Geoffrey
21 april 2009, 22:44
Si, dus mocht je echt weg zijn van die vader cabs maar die italiaan laat het afweten dan ben je volgens mij ook klaar met een degelijke cab + die speakers.
Je zou eigenlijk vader eens moeten mailen over hoe het nou zit met de distributie enzo, wel balen dat je ze nergens kan testen. Ze waren ook zo lekker betaalbaar en in Amerika al helemaal!

Ik ga ze zo meteen even mailen..
Op het net vind ik niet meteen iets bruikbaars terug.

Geoffrey
22 april 2009, 20:56
Mail terug:

Untill we have distribution there, all orders are direct through us. If you get me your shipping address I'll get you a shipping quote. Thanks,


Adam Quick
Vader Cabinets, Inc.
www.vadercabinets.com

olaftheholy
22 april 2009, 20:59
Mail terug:

Untill we have distribution there, all orders are direct through us. If you get me your shipping address I'll get you a shipping quote. Thanks,


Adam Quick
Vader Cabinets, Inc.
www.vadercabinets.com

Door je neus betalen...als je wat uit de states haalt komt er een bergje invoerrechten op!

Geoffrey
22 april 2009, 21:03
Je zou eigenlijk vader eens moeten mailen over hoe het nou zit met de distributie enzo, wel balen dat je ze nergens kan testen. Ze waren ook zo lekker betaalbaar en in Amerika al helemaal!

Het enige waar ik me kan op baseren is dit:

http://www.youtube.com/watch?v=1jcmur8yK00&feature=email

Waar ik uiteindelijk ook niet veel mee ben.

Geoffrey
22 april 2009, 21:03
Door je neus betalen...als je wat uit de states haalt komt er een bergje invoerrechten op!

Had ik al rekening mee gehouden.. ;) Toch bedankt voor de tip.

Geoffrey
22 april 2009, 21:16
Is deze vergelijkbaar?

http://www.thomann.de/be/krank_revolution_4x12_cabinet_bg.htm

http://images.thomann.de/pics/prod/192542.jpg

Chuck_S.
23 april 2009, 00:07
Wat ik trouwens nog even kwijt wil:

Ik heb naast dat 1936 cabinet met die legends ook sinds kort een semi-self-made 2x12" erbij waar ik de g12t-75's in heb gezet die uit die marshall komen. Als ik ze tegelijk gebruik vullen de celestions en de legends elkaar echt heel erg goed aan! Lekker strak maar niet té strak (die legends kunnen er wat van maar voor wat meer old skool metal is het wat overdreven soms) en het smoothe hoog van de legends wordt mooi bijgevuld met het meer overstuurde, scherpere hoog van de celestions. Misschien ook een leuk idee voor je. Wat zoek je eigenlijk precies in die Vaders?

Die krank revolution is trouwens misschien wel ongeveer hetzelfde maar voor dat geld kun je misschien wel een vader over laten komen, al heb ik geen idee van de verzend+importkosten en wat de verschillen tussen de cabs zijn.

Geoffrey
23 april 2009, 21:12
Wat me tot nu toe aanspreekt ivm dat Vader cabinet is de strakke sound.
Maar uiteindelijk kan ik dan beter op zoek naar een cabinet met dezelfde Eminence legends in..?

pol
24 april 2009, 08:47
da's het nadeel van die Amerikaanse cabs he, veel te duur hier.

Soul.
1 juni 2010, 19:50
voor wie het nog interesseert

http://www.emperionguitars.com/vadercabs.php

zij doen de officiele verdeling in europa.

Ik wil er een !!!!