PDA

View Full Version : Ontwerp programma ofzo...



Mikef10
19 april 2009, 12:43
Ken iemand hier misschien een leuk niet te ingewikkeld programma waarmee je je eigen gitaar zou kunnen ontwerpen/custome?
Zit al een tijd met het idee mn gitaar te laten spuiten en heb een hoop leuken ideeen.
Geprobeerd om wat te versieren met paint maar dat werkt dus niet :P
Iemand een idee?

Robdop
19 april 2009, 12:53
je kan kisakea proberen, google maar effe.
maar heel bevredigend vind ik dat niet..

Squier4ever
19 april 2009, 13:22
photoshop is your friend my friend

Thiez
19 april 2009, 13:32
idd met photoshop kun je gemakkelijk kleur veranderen en ontwerp aanbrengen. gewoon goede grote foto zoeken van de gitaar en jezelf uitleven in photoshop

hezz
19 april 2009, 15:04
Je kunt online veel PDF'jes vinden, zou je eventueel in Photoshop of Illustrator kunnen importeren. In Illustrator zijn de lijntjes misschien ook nog bewerkbaar wanneer de maker van het pdf-bestand de optie aan laat.

RoelTM
22 april 2009, 18:18
Ontwerpen kun je het beste doen met potlood en papier. Als het ontwerp vast staat, kun je het eventueel visueel vormgeven met bijvoorbeeld Photoshop. Gelijk de computer gebruiken om je ideeën neer te zetten zou ik niet aanraden.

pueblo
22 april 2009, 18:44
Ontwerpen kun je het beste doen met potlood en papier. Als het ontwerp vast staat, kun je het eventueel visueel vormgeven met bijvoorbeeld Photoshop. Gelijk de computer gebruiken om je ideeën neer te zetten zou ik niet aanraden.
+1, zo doe ik het, maar het blijft bij ontwerpen...

Yoshida
22 april 2009, 18:48
Als je een technische invalshoek hebt, (werktuig)bouwkundig of iets dergelijks, dan kun je goede resultaten behalen met een CAD programma. Zelf gebruik ik Revit maar dat is omdat ik betaald word om mijn kennis in dat pakket te ontwikkelen. Het kent een 30 dagen probeerperiode danwel activatietijd.
Heb je een meer creatieve invalshoek dan kun je misschien beter op het oog werken voor je de draad kwijtraakt.

Kisekae is per definitie nuttig. Dit en Photoshop kwam goed van pas toen ik een gitaar bouwde waarvan alle onderdelen op voorraad zijn.