PDA

View Full Version : telecaster elementen



Robdop
19 april 2009, 12:19
ik zat te kijken naar telecaster elementen, toen viel mijn oog op de stl3 en de str3 van SD.
heeft iemand ervaring met deze pickups? of heeft iemand tips voor andere??
hoe goedkoper hoe beter eigenlijk.

grtz,

Kakihara
19 april 2009, 12:29
Niet al te dure, maar kwalitatief (erg) sterke merken : GuitarFetish, Tonerider, Bill Lawrence, Kent Armstrong.
Over de SD's kan ik jammer genoeg niets vertellen...

Hendriks
19 april 2009, 12:29
Kijk eens bij tonerider.com , ik weet niet wat voor geluid je zoekt , maar hier vind je veel voor weinig , ik heb er tenminste goed ervaring mee.

Robdop
19 april 2009, 12:38
toneriders zijn niet echt mijn smaak, ik wil elementen die lekker fel kunnen zijn, maar het niet altijd zijn..
die GFS'jes zijn goedkoop ja, maar je kan ze niet beluisteren. of is dit ergens anders mogelijk?

Kakihara
19 april 2009, 12:40
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=tele+gfs&aq=f

Het geluid van youtube is niet optimaal, maar geeft je toch ietwat een beeld over de klank.

olaftheholy
19 april 2009, 13:02
toneriders zijn niet echt mijn smaak, ik wil elementen die lekker fel kunnen zijn, maar het niet altijd zijn..
die GFS'jes zijn goedkoop ja, maar je kan ze niet beluisteren. of is dit ergens anders mogelijk?


ga nou niet af op de soundfiles bij tonerider...klopt geen klote van.
Ik heb ze in mijn tele... beste tele pickups die ik ooit gehoord heb!

Robdop
25 april 2009, 10:37
bump!

niemand ervaring met de stl3 en de str3 van SD??

Bernardduur
25 april 2009, 17:50
bump!

niemand ervaring met de stl3 en de str3 van SD??

Ik vond ze iets "te"; output is goed maar het geluid had een kleine mid dip (die ik ook in mn QP op mn Pbas en J bas hoorde) die ik zelf gewoon zwaar irritant vond. Ik wil niet zover gaan als ze "saai" te noemen maar ze hadden geen karakter die ik zelf lekker vond.

Ik ben toen zelf voor Fralin Blues Specials gegaan voor in de brug en de orginele Fender Texas Special in de neck gelaten; wel de cap ervan af gehaald voor wat meer bite.

frekie
26 april 2009, 11:58
Ik heb nu GFS Little Punchers in mijn LC tele. Zoals altijd prima kwaliteit voor het geld. Vooral voor rock heel lekker, iets meer output, doorlopende "blades" dus je houdt sustain bij het opdrukken van de snaren. Humbuckers dus stil. Ik moest het gat in de de slagplaat bij het nek element wel iets groter maken. Je kan ze ook splitten, heb ik niet gedaan maar dan heb je nog meer sounds.

martelino
14 mei 2009, 16:36
Ik wil ook nieuwe elementen in mijn Tele (TL52-US) zetten. Maar het is toch wel heel moeilijk om erachter te komen wat de verschillende karakteristieken zijn. Je kan ze nooit allemaal vinden of proberen, en iedereen praat toch net weer in andere termen.

Kan iemand misschien eens relatief objectief op een rijtje zetten wat de verschillende eigenschappen van de verschillende (hier verkrijgbare) elementen zijn. Zowel de SD, Fralin, Kinman, Fenders (bv Texas Specials, Nocaster, TL-Vintage) enz. En wat er überhaupt te krijgen is.

olaftheholy
14 mei 2009, 16:48
.......

hihi:D op dit forum vragen om relatieve objectiviteit is vrágen om trubbelz...

Maar het zou wel heul vet wezen als er een testpagina kwam waar iedereen zijn pickups kan omschrijven en evt soundfiles erbij zetten..
hmm...:cheerup:

Hendriks
14 mei 2009, 17:02
Ik wil ook nieuwe elementen in mijn Tele (TL52-US) zetten. Maar het is toch wel heel moeilijk om erachter te komen wat de verschillende karakteristieken zijn. Je kan ze nooit allemaal vinden of proberen, en iedereen praat toch net weer in andere termen.

Kan iemand misschien eens relatief objectief op een rijtje zetten wat de verschillende eigenschappen van de verschillende (hier verkrijgbare) elementen zijn. Zowel de SD, Fralin, Kinman, Fenders (bv Texas Specials, Nocaster, TL-Vintage) enz. En wat er überhaupt te krijgen is.

Volgens mij zitten in jouw tele nu TL-vintage , persoonlijk vind ik die niet onaardig.

martelino
14 mei 2009, 17:16
Inderdaad zitten er nu TL-vintage in mijn gitaar. En ik vind ze wel lekker maar denk dat ze toch een beetje geknepen zijn. En ik vraag me af wat de karakteristieken van de verschillende elementen zijn. Blijft natuurlijk gissen hoe andere elementen in mijn set-up zouden klinken, want je sound hangt van zoveel factoren af, dus wie weet los ik inderdaad meer op met wat eq. Maar het blijft leuk om over na te denken...