PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe: pro's en cons



Snare
18 april 2009, 23:35
Hallo,
Ik denk erover een Fender Hot Rod Deluxe aan te schaffen. Wie heeft hier ervaring mee? Voordelen, nadelen. Problemen? Ik wel eens iets gehoord over te veel bas.
Alvast bedankt.:???:

sjaak1990
19 april 2009, 00:00
Ik heb er zelf niet veel ervaring mee, maar ik zou zeggen zoek wat op het forum.
Er is veel over te lezen. De drive is dunnetjes, clean wordt door sommige mensen goed gevonden door anderen weer niet...

JelmerOnGuitar
19 april 2009, 01:31
Superamp.. Ik repeteer er vaak op, vind ze geweldig. Gooi dr een Fender gitaar aan en BENG, daar heb je je cleane Twang sound!! :D

Qua overdrive sounds vind ik em niet heel bijzonder, echter reageert hij prima op pedalen die je ervoor gooit..

Te veel bas heb ik geen last van met deze versterker.. De EQ die erop zit werkt prima, daarmee kun je eventueel teveel bas terugdraaien..

Je moet wel even goed uittesten welk model je het mooist vindt klinken qua speakers.. Je hebt ze in 4x10, 2x12 (en ook nog 1x12??? Geen idee) varianten. Dus orienteer je goed. Ik vinde 2x12 het mooist..

Succes!

Pepe
19 april 2009, 02:11
Pro: klinkt zeker niet slecht voor een amp
Con: Klinkt zeker niet geweldig voor een Fender.

Snare
19 april 2009, 09:14
Dank zover.

Ik zoek iets dat redelijk te vervoeren is voor repeteren op wisselende plekken. En voor thuis op acceptabel volume kunnen oefenen.

Ik ken de 1x12. Klonk goed voor mij. Kleiner zou leuk zijn, maar tot nu toe niks gehoord dat voldoende aansprak.

guitarguru
19 april 2009, 09:58
Superamp.. Ik repeteer er vaak op, vind ze geweldig. Gooi dr een Fender gitaar aan en BENG, daar heb je je cleane Twang sound!! :D

Qua overdrive sounds vind ik em niet heel bijzonder, echter reageert hij prima op pedalen die je ervoor gooit..

Te veel bas heb ik geen last van met deze versterker.. De EQ die erop zit werkt prima, daarmee kun je eventueel teveel bas terugdraaien..