PDA

View Full Version : gitaar opknappen



FruscianteFan
18 april 2009, 23:15
(als dit toch in zelfbouw hoort, merk ik het wel)

Sommigen van jullie zullen misschien nog weten dat ik een tijdje geleden zat te azen op een London City Tele. Ook heb ik sterk overwogen een POG of The Hog aan te schaffen, of een Moogerfooger MuRF. Ik weet dus niet echt wat ik wil, en eigenlijk hoef ik ook niet zoveel nieuws. Ben dik tevreden met de gear die ik heb!

Niettemin hangt er een mooie donkerrode Jackson bij me aan de muur (die ik 5 jaar geleden van Noctiis heb gekocht ;)). Ik ben ooit een blokje uit de Floyd Rose kwijtgeraakt, waardoor er nog maar 5 snaren in de brug kunnen worden geklemd. Ook heb ik er ooit een 'één element-gitaar' van gemaakt, alleen heb ik daarna de humbucker in een andere gitaar gezet. Toen ik toch bezig was, heb ik ook de potmeters er maar uit gehaald.

Laatst hing ik haar weer eens om en verdomd, het is me toch een fijne gitaar. De hals is veel te dun maar wel het goede profiel, de body ligt precies zoals het moet, erg comfortabel. Dus ik ben van plan haar weer op te knappen, zodat ik voor niet al teveel geld weer een bruikbare gitaar erbij heb.

Nu ben ik eens naar Schreeven geweest om zo'n blokje van de FR te halen, maar de beste man zei dat het door de vele types FR erg lastig is om het juiste blokje te vinden. Thuis gekeken naar een nummer op de brug, maar dat is niet te vinden (alleen "licensed floyd rose" ofzo). Een nieuw blokje is dus lastig. Een nieuwe brug zou ook kunnen, maar als het even kan wil ik dan geen Floyd. Doe mij maar een vaste brug. Alleen heb ik geen flauw idee of dat te bereiken is, aangezien er een flink gat in de body zit voor de Floyd Rose.

Qua elementen leek het me wel cool om er een P90 in humbuckerformaat in te zetten, en die zonder potmeters naar de output te sturen. Da's verder geen probleem, dat krijg ik wel aangesloten.
Het is dus vooral de brug die lastig is. En ik moet maar eens kijken of ik het 6e stemmechaniek er weer op krijg, want die heb ik er afgehaald omdat-ie ratelde.