PDA

View Full Version : 2 'kanalen' maken met een a/b switch



bloodgulge2
18 april 2009, 23:01
Hey beste gitaarnetters.
Een tijdje geleden probeerde ik twee 'kanalen' van effecten te maken door middel van een a/b switch. Het idee was dat de gitaar erin ging, en ik twee outs had met elk een verschillend keten effecten. Ik speel echter over slechts één versterker en gebruikte dit dingetje om de twee ketens in mijn versterker te laten uitkomen (dan wel de versie voor de standaard gitaarkabels)

http://www.niharsworld.com/wp-content/uploads/2008/05/audio-splitter.jpg

het resultaat was echter dat de twee ketens elkaar stoorden hoewel ik maar door een keten tegelijk speelde.

zo werkte bijvoorbeeld mijn ocd in een keten alleen maar als het volume op max stond, anders kwam er niks door...

nu zou ik dit principe handig weer eens willen uitproberen, maar hebben jullie hier ervaring mee en weten jullie wat ik fout doe? Of een middeltje om deze kwaaltjes te verhelpen?

ik gebruikte het vroeger zo:

........................../.......kanaal 1 \
gitaar---a/b switch......................boss rc-2 --- versterker
..........................\.......kanaal 2 /

(let niet op de puntjes, de tekstverwerker laat geen losse spaties toe)
Ik heb wel eens gehoord van een looper die dit werkje zou kunnen doen, maar misschien gaat het ook met het materiaal dat ik al heb?

Mitch
19 april 2009, 00:01
Dat moet je neit doen met een A/B en een splitter, maar met een loop, dus een pedaal dat een in, out en dan (in jouw geval twee) sends en returns heeft. Kijk hier eens rond: www.loooper.com

Foutje, URL aangepast

MattellicA
19 april 2009, 01:31
Dat moet je neit doen met een A/B en een splitter, maar met een loop, dus een pedaal dat een in, out en dan (in jouw geval twee) sends en returns heeft. Kijk hier eens rond: www.looper.com

Slechte link? Kijk anders hier (http://www.singlecoil.com/tb-strip/tbstrip.html) ff...

Iedereen die kan solderen kan zo'n loop maken met 1, 2, 3 of 27 loops... (wel buffer gebruiken best)

bloodgulge2
19 april 2009, 11:44
ok bedankt. Ik zal eens naar loopertjes kijken dan

bloodgulge2
3 mei 2009, 11:09
eh even over die buffers.. Waar zouden die dan zitten in de looper? Ik zou namelijk wat fuzzjes en octavios erin gebruiken.. Levert dat dan geen problemen op?
Ik heb nog nooit gesoldeerd en ik heb ook geen soldeermateriaal, dus ik denk niet dat ik daar zelf aan ga beginnen.
Ben op internet wel op de ls-2 v boss uitgekomen. Kan ik daar fuzzjes inhangen?

Nitefly7
3 mei 2009, 12:24
Slechte link? Kijk anders hier (http://www.singlecoil.com/tb-strip/tbstrip.html) ff...

Iedereen die kan solderen kan zo'n loop maken met 1, 2, 3 of 27 loops... (wel buffer gebruiken best)

het is -zoals verbeterd- loooper.com, met 3 o's

imlikeajungle
4 mei 2009, 15:42
eh even over die buffers.. Waar zouden die dan zitten in de looper? Ik zou namelijk wat fuzzjes en octavios erin gebruiken.. Levert dat dan geen problemen op?
Ik heb nog nooit gesoldeerd en ik heb ook geen soldeermateriaal, dus ik denk niet dat ik daar zelf aan ga beginnen.
Ben op internet wel op de ls-2 v boss uitgekomen. Kan ik daar fuzzjes inhangen?


Die buffers zijn echt niet noodzakelijk. Koop gewoon één of ander DIY-doosje met enkele TB-loops, elke DIY-er kan dat voor je maken. Als je vindt dat je teveel tonesuck hebt (wat ik bijzonder betwijfel, en bovendien is er weinig zo overroepen als tonesuck), moet je ergens in je keten uit de loop gewoon een gebufferd pedaaltje (tuner ofzo) zetten.
Zelf bouwen kost ongeveer 25-30 euro voor een gewoon loopertje met 1 loop, laat je dus geen onnozele prijzen aansmeren.