PDA

View Full Version : Het begin is gemaakt!



Aikara
18 april 2009, 21:04
Vandaag heb ik mijn eerste stapjes in de rackwereld gezet: ik heb een Engl E570 preamp gekocht!
Helaas heb ik nog geen poweramp of cabinet, maar daar gaat hopelijk komend weekend verandering in komen.
Met een beetje mazzel hebben ze dan bij Guitarking (voorheen Jukebox) een VHT 2/50/2 en een paar leuke cabs (dinsdag even bellen).
Ik kan eerlijk gezegd niet meer wachten!

Jimwoud
19 april 2009, 13:28
Gefeli. Lijkt me een erg gave preamp. succes met het afbouwen van je rack.

wizzie1982
19 april 2009, 14:48
nice! leuke preamp lijkt me dat!

watvoor poweramp wil je erbij gaan aanschaffen?

*kuch* check mn undersign ;) *kuch*

Aikara
19 april 2009, 20:24
Haha, nee helaas. Het gaat voor 99% zeker een 2/50/2 van VHT/Fryette worden.
Jammer genoeg kan ik nu niks uittesten (lichtjes kijken gaat wel! ;)). Maar toen we gister de preamp doorliepen van begin tot eind stond ik behoorlijk te kijken van alle mogelijkheden. Ik hoop dat ze bij Guitar King/Jukebox as. weekend de genoemde poweramp en wat leuke cabs hebben staan.
Voor wat betreft cabs ben ik nog redelijk 'openminded'. Alhoewel ik wel op zoek ben naar een wat 'smeuiige' sound. Ik wil daarom heel graag eens een Kool en Elfring met een combinatie van V30 en Classic Lead 80 speakers proberen.

hole
19 april 2009, 21:33
Hey Aikira,

mooi begin van het rack hoor, dat had je een stuk slechter kunnen beginnen :D

Bij Guitarking hebben ze genoeg cabs, maar toen ik er een tijdje geleden was, hadden ze volgens mij alleen een 2/90/2 staan.
Zowiezo is het lastig om een zaak te vinden waar ze flink wat kunt uittesten.

Mocht het je niet lukken, dan kun je bij mij wel de 2/50/2 testen mocht je willen.

Liquid_Metal
19 april 2009, 22:25
Damn, dan heb je in 1x een vettere setup dan ik heb! Grats man!
Ik ben niet helemaal tevreden over mijn preamp want ik krijg het echte rauwe Engl geluid er niet overtuigend uit. Hoewel m'n low mid op 8 staat. Ik moet wel zeggen dat 'ie steeds nog vrij zacht staat. Zou dat schelen?
Met de rauwe sound bedoel ik zoiets als deze clip (http://www.netmusicians.org/?value=Engl%20Powerball&section=amp). Het bovenste fragment van Sic666. Da's niet helemaal de sound die ik wil, maar die bezit het rauwige waar Engl om bekend staat. Mijn E530 heeft een fireball/powerball mod dus dat zou moeten lukken.

Klopt het dat jouw E570 dat geluid wel overtuigend neerzet?

Die VHT is epic man! Die wil ik zeker nog ns proberen. Hole, kan ik 'ns m'n preamp meenemen? :D

hole
20 april 2009, 08:29
Hole, kan ik 'ns m'n preamp meenemen? :D

Tuurlijk, spreken we een keer af!

wizzie1982
20 april 2009, 09:35
Haha, nee helaas. Het gaat voor 99% zeker een 2/50/2 van VHT/Fryette worden.

jammer ;) was te proberen he :p maar wordt vette setup man! ben wel benieuwd naar de sound van die 570 eigenlijk.. die heb je vast al eens stiekem uitgeprobeerd ;) hoe klinkt ie?

Aikara
21 april 2009, 19:44
jammer ;) was te proberen he :p maar wordt vette setup man! ben wel benieuwd naar de sound van die 570 eigenlijk.. die heb je vast al eens stiekem uitgeprobeerd ;) hoe klinkt ie?

Ik heb m eigenlijk nog maar een uurtje gehoord, en dat was meer om te kijken of alles werkte zoals het moest. Ik kan al wel zeggen dat er echt ENORM veel mogelijkheden op zitten (dat kan ook bijna niet anders met zoveel knopjes ;)).
Ik heb in de gauwigheid een heel scala aan geluiden voorbij horen komen: vol warm clean, een beetje 'bedrukt' jazz-geluid, clean met een heerlijk randje, AC/DC achtig marshall geluid, rage against the machine sound, Steve Vai achtige lead, Iced Earth gain, etc.
Misschien overdrijf ik een beetje, maar ik ben echt enorm onder de indruk. Ik vind het ook geen typische high gain bak in de zin dat ie een mid-scooped geluid heeft. Naar mijn smaak zit er meer dan genoeg mid in het geluid.

Vandaag even contact gehad met Guitarking/Jukebox: ze hebben inmiddels een 2/50/2 geregeld en waarschijnlijk gaat een K&E kast met classic lead 80/V30 speakers ook nog wel lukken.
Thumbs up for Guitarking!! :rockon:

hole
21 april 2009, 20:09
Thumbs up for Guitarking!! :rockon:
en dan heb je de koffie nog niet eens geprobeerd!!!

Aikara
21 april 2009, 21:35
haha, jawel!!

Ik vroeg me ineens af of de VHT met behulp van een midi switcher midi te schakelen is. Iemand een idee?

hole
21 april 2009, 21:52
Nee

Zowiezo is er weinig om in te stellen (presence, depth, voicing en "half power") ..naast volume natuurlijk

Ik ken ook geen switchable poweramps trouwens...

Liquid_Metal
21 april 2009, 22:29
Nee ik inderdaad ook niet. Maar behalve volume denk ik dat je de overige settings gewoon eenmaal instelt en zo wil houden. En volume kun je ook ergens anders schakelen (pedaal, fx-doos). Ik moet dat ook nog steeds in orde maken :P.

Kaïn
21 april 2009, 22:47
Nee
Ik ken ook geen switchable poweramps trouwens...
Mijn ENGL 840/50 kan je switchen, twee kanalen voor volume en voor presence. ;)