PDA

View Full Version : Welke versterker?



ackm
18 april 2009, 19:10
Hallo,

wéér een vraag :)

Ik zit er aan te denken om een 2e niet al te duren (200-300 euro , 2e hands word het dan wss) versterker te kopen. Voornamelijk omdat ik over 2 versterkers tegelijk wil gaan spelen om zo massieve en volle crunch geluiden te bereiken (Noel Gallagher bij Oasis deed dit vroeger vaak live bvb).

Misschien hebben jullie tips? Ik zat zelf al te denken aan marshall valvestates combo's , hij moet iig hard gaan zodat hij makkelijk over de drums heen gaat , de rest zal een mic wel doen.

Ik speel momenteel over een Epiphone sheraton en jcm 900 4100.

Bvd

100%Ibanez
19 april 2009, 19:46
Ik heb een paar keer op zo'n combo gespeeld. het is niet veel bijzonders ofzo het volume kan wel hard genoeg om boven de drum uit te komen, voor 200-300 euro kun je beter naar de Mg serie kijken. die hebben meer te bieden en zijn goedkoper ;)

Renin
19 april 2009, 19:52
Voor dat geld kun je beter een extra cabinet erbij aan hangen lijkt me.

Bolder
19 april 2009, 19:57
Ja idd, ik heb voor 260 euro een 2ehands 1960A cab gekocht. In gewoon goede staat dus ik zou een twee cab gebruiken.
Let dan wel op: twee 16 ohm cab's moeten op twee 8 ohm uitgangen.

Mr.Bluesbreaker
19 april 2009, 21:51
Ik heb een paar keer op zo'n combo gespeeld. het is niet veel bijzonders ofzo het volume kan wel hard genoeg om boven de drum uit te komen, voor 200-300 euro kun je beter naar de Mg serie kijken. die hebben meer te bieden en zijn goedkoper ;)

Heb je ooit beiden wel eens naast elkaar gehoord? Daarnaast, er zijn heel veel verschillende VS maar ook MG modellen, hoe kun je nu er iets over zeggen zonder een specifiek type te noemen. Gaat weer lekker hier.

100%Ibanez
19 april 2009, 22:20
Heb je ooit beiden wel eens naast elkaar gehoord? Daarnaast, er zijn heel veel verschillende VS maar ook MG modellen, hoe kun je nu er iets over zeggen zonder een specifiek type te noemen. Gaat weer lekker hier.

ik had het ook over het algemeen..:???:

Thiez
19 april 2009, 22:28
ik zou ook voor een extra cab gaan. zeker als je jcm 900 gewend bent zal de valvestate erg tegenvallen denk ik.

marter544
19 april 2009, 23:01
ik had het ook over het algemeen..:???:

Over het algemeen is MG kut en valvestate best redelijk.

Squier02
19 april 2009, 23:09
gewoon een cabinet erop aansluiten, zit er ook nog leuker uit ook.

HaroldA
19 april 2009, 23:11
Over het algemeen is MG kut en valvestate best redelijk.

Volledig mee eens!

Overigens levert een 2e versterker wel veel meer 'stereo' en dus volheid dan 2 cabs op 1 versterker, alleen zou ik het persoonlijk nooit met een MG en/of valvestate willen doen :stop:.

caliban
21 april 2009, 01:43
Over het algemeen is MG kut en valvestate best redelijk.

In
Der
Daad
Valvestates zijn leuk, gewoon geen ongelofelijke amps.
Kan je niet beter je jcm900 verkopen en een andere amp kopen in een hogere prijsklasse. Iets als een orange, aangezien je Oasis-sounds wil.