PDA

View Full Version : Nieuw nummer



Coldplay
18 april 2009, 16:34
Hallo, ik ben 15 jaar. Ik speel nu ongeveer een half jaartje gitaar, ik heb nog nooit les gehad ofzo (over een week begin ik ermee).

Ik kan onder andere deze nummers spelen: House of the rising sun, Hey there delailah, Hotel California (simpele versie, alleen maar Bm F# G en dat soort akkoorden), Imagine, Guaranteed (eddie vedder) en nog wat simpele liedjes.

Nu is mijn vraag of het normaal is dat ik deze liedjes nu na een halfjaar kan spelen of dat ik er achter loop. Ik oefen best wel vaak en ik kan nu wel wat tokkels en slag. En met de meeste barré akkoorden geen moeite meer.

Weet iemand nog een leuk nummer dat ik kan gaan leren spelen.

Sorry trouwens voor de titel (nieuw nummer), die slaat eigenlijk nergens op. Ik kan hem nu niet meer veranderen

lollol
18 april 2009, 17:05
Riffs en solo's, die doe je nog niet.:stop:
Wat luister je vaak?:soul:

Coldplay
18 april 2009, 17:42
Riffs en solo's, die doe je nog niet.:stop:
Wat luister je vaak?:soul:

Ik luister veel nummers van de top 40 zoals I'm yours van Jason Mraz en ik vind James Morisson wel goed. Verder vind ik oude liedjes zoals Hotel California en muziek van the Beatles wel leuk. Ik hou niet echt van de harde muziek als metal. Ik vind ook Eddie Vedder erg goed. Ik weet niet of je hem kent, hij zingt de soundtracks van de film Into The Wild.

FruscianteFan
18 april 2009, 17:50
Hehe, zo onbekend is Eddie Vedder niet - ooit van Pearl Jam gehoord? ;)

Ik weet echt niet meer wat ik na een half jaar kon spelen, maar het klinkt alsof je goed op weg bent, en er plezier in hebt. Ook niet onbelangrijk: er bestaat niet zoiets als 'achterlopen'. Sommigen leren sneller dan anderen, maar dat betekent niet dat je te langzaam of te snel kunt leren.

Chocola
18 april 2009, 18:42
De solo van Hotel California is ook zeer simpel, probeer die eens naast je akkoorden te leren ;). Nu heb je akkoorden e.d. geleerd maar je mist de solo's nog. Probeer eens wat schalen uit, gewoon lekker oefenen.

Leuke beginners solo: Guns 'N roses - Knocking on heavens Door. Ik speel nu 1.5 jaar gitaar en begon hieraan na 6 maanden spelen. Het was niet moeilijk en is dus prima te doen. Vooral solo 1 is zeer simpel, maar toch heel erg leuk ;).

Zo zijn er trouwens 100den liedjes. Ik begon trouwens toen ook met Sweet Child 'O mine, ook zeer makkelijk als je genoeg oefent, zowel de eerste en tweede solo als de intro. Derde solo was toen VEEL te moeilijk voor me.

Staon
18 april 2009, 19:51
Probeer eens Norwegian Wood van de Beatles, dat is ook een vrij simpel nummer wat ingewikkelder klinkt dan dat het is =].

Daarnaast als advies, oefen zoveel mogelijk liedjes met simpele slagjes, want less is more, en de beste gitaristen spelen vaak ook de simpelste dingen (lees een Bob Dylan), maar die ongeëvenaard goed dat soort simpele slagjes beheerst)

snaarplukker
19 april 2009, 01:01
Probeer met het solostuk Hotel California af te maken.;)
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=RMrlkH739xA&feature=related) een gratis lesje.

Coldplay
19 april 2009, 10:39
Probeer met het solostuk Hotel California af te maken.;)
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=RMrlkH739xA&feature=related) een gratis lesje.

Ik heb hier een paar tabs gevonden, maar welke is de zelfde als in het filmpje?
http://www.ultimate-guitar.com/search.php?s=hotel+california&w=songs
Ik vind het namelijk makerlijker om een tab te leren.

snaarplukker
19 april 2009, 16:30
Als je van de tabs leert maakt het niet uit welke je hebt, want in verschillende filmpjes doen ze het ook anders.

synapse
22 april 2009, 16:28
Als je, zoals je naam suggereert, van Coldplay houdt, kun je ook hun nummers instuderen. De akkoorden, solo's en (gitaar)intro's zijn over het algemeen tamelijk eenvoudig.

Chrivip
22 april 2009, 16:40
Zo zijn er trouwens 100den liedjes. Ik begon trouwens toen ook met Sweet Child 'O mine, ook zeer makkelijk als je genoeg oefent, zowel de eerste en tweede solo als de intro. Derde solo was toen VEEL te moeilijk voor me.

Zeker, Guns n roses is heel leuk om te oefenen, en na even oefenen zijn ze eigenlijk niet zo moeilijk...

Ik kon de intro van Sweet Child O' Mine al na 2 dagen beetje oefenen ;)
best knap vind ik, was het eerste wat ik ooit speelde op een gitaar (kan nog geen akkoorden of wat dan ook :sssh: ).

Harry
22 april 2009, 17:09
en geniet gewoon van wat je kan, en leer vanuit die positie verder. Jezelf vergelijken met anderen heeft totaal geen zin, als je er maar plezier in hebt. Dat is de beste methode om iets te leren....