PDA

View Full Version : snelle vraag wasmachine en versterker op zelfde stopcontact



llahsraM
18 april 2009, 12:57
Is het schadelijk voor je buizen versterker als de wasmachine aan staat en je hebt je versterker in het zelfde stopcontact aangesloten? Ik merk als de wasmachine aan staat dat het geluid van de versterker trillig wordt, maar mijn vraag is of dit schadelijk is of kan dit geen kwaad? (Het gaat om een JTM45)
Alvast bedankt

llahsraM
18 april 2009, 17:50
iemand??????

Bernardduur
18 april 2009, 18:19
Wat is trillig geluid?

trilt de wasmachine niet gewoon oid?

nico verduin
18 april 2009, 18:19
Tenzij je op het einde van het net zit... zou het niet uit mogen maken.

Rinze
18 april 2009, 18:46
Hmm, hier is het zo dat als er een boer of de lokale fabriek veel stroom gaat trekken, je dat aan het licht ziet als je er in de buurt woont, de lampen gaan dan flikkeren. Kan me voorstellen dat je het dan ook in je amp hoort. We hebben hier een oud net, duidelijk niet berekend op de huidige stroomafname, misschien is dat bij TS ook zo?

Rutger Molenberghs
18 april 2009, 19:21
Beetje opletten welke bedrading je heb voor je elektriciteitsnet. Een wasmachine is niet bepaald het lichtste apparaat om aan het stroomnet te hangen. Met draden van 2,5 of zelfs 3 carré, mag dat weinig problemen geven.

the sure thing
18 april 2009, 20:10
In Jip en Janneke taal: NEE, het kan geen kwaad. Ik begrijp alleen niet wat een trillerig geluid is?! Als je echt flinke volumedrops hebt, (meerdere keren per seconde) en het lampje van je amp flikkert mee, zou ik het maar niet meer doen. Een soort van vibrato :)

llahsraM
19 april 2009, 04:19
die trillige ~ sound is een soort vibrato achtig vals geluid, maar je hoort het alleen bij de hoge noten. Het lijk net of je vals speelt. Ik heb het ook als ik mijn ventilator op dezelfde stekkerdoos heb aangesloten. Gelukkig kan het geen kwaad :) bedankt voor de reacties!

Jedeel
19 april 2009, 12:25
die trillige ~ sound is een soort vibrato achtig vals geluid, maar je hoort het alleen bij de hoge noten. Het lijk net of je vals speelt. Ik heb het ook als ik mijn ventilator op dezelfde stekkerdoos heb aangesloten. Gelukkig kan het geen kwaad :) bedankt voor de reacties!

Kan ook zijn dat jouw 'trillingen' ook alleen maar luchttrillingen zijn die je met je oren waarneemt.
Wat bedoel ik daarmee, want als ik dit terug lees....:???:
Als ik zomers (wanneer het warm in de kamer is) ook zo'n draaiende ventilator aan
heb staan, dan constateer ik zelfs aan het geluid van mijn niet-versterkte akoestische gitaar trillingen,
vooral wanneer de ventilator mijn kant op draait.
M.a.w. de luchttrillingen van de gitaar worden beïnvloed door de luchttrillingen
die de ventilator veroorzaakt.
Misschien dat dit bij jou ook aan de hand is?

llahsraM
19 april 2009, 12:57
Het is precies hetzelfde geluid inderdaad. Alleen de wasmachine van ons staat op een andere kamer maar op dezelfde groep aangesloten in de meterkast. Als de wasmachine aan staat en ik ga spelen op mijn versterker dan krijg ik dat geluid netzoals je een ventilator aan heb staan.