PDA

View Full Version : Help bij nieuwe buizenamp?



Timor
18 april 2009, 12:04
Nadat ik al bijna een jaar over een bascombo heen speel ( liever geen vragen daarover, het is pijnlijk:( ) , denk ik dat ik wel toeben aan een buizenamp. Mijn budget is ongeveer 600 euro, misschien iets meer... Ik wil de classis rock richting op. Ik denk dat voor mij het wattage het best is als het onder de 30 watt wordt gehouden, ik speel namelijk niet in de arena oid :)

Zelf leek mij het volgende al interessant :

-Tiny Terror + cab (weet nog niet welke, iets met v30's erin leek me wel goed..)
-Vox ac15. (moet blijkbaar wel een nieuwe speaker in, dat gaat duur zijn..?)
-Laney vc30. (Hier kon ik niet écht veel over vinden...)

Clean is voor mij erg belangrijk. Beetje overdrive ook, geen knetterharde distortion maar gewoon een lekkere overdrive. Hebben jullie nog aan/afraders ?

lodi
18 april 2009, 12:20
peavey classic 30, ook ni slecht

humbucker
18 april 2009, 12:35
Een AC15 is erg geschikt hiervoor! Die speaker kan je na een tijdje wel vervangen voor iets beters, dat is geen punt! Ga eens flink testen, dan kom je er wel uit!

vuur
18 april 2009, 16:06
de klassieker bij dit soort topics is goed testen natuurlijk ;)

Nu, als clean erg belangrijk is, zou ik precies niet direct voor een tiny terror gaan, gezien je die moeilijk echt lang clean kan houden. Vox en laney lijken me opties. Bij Laney misschien ook de lionhearts eens checken zoals deze:


http://www.dv247.com/invt/60811/

er is ook een 5 watt combo binnen je budget

johanb
18 april 2009, 20:30
Ik was vanmiddag in apeldoorn bij feedback die had volgans mij een ac 15 met blue alnico erin voor 565 euro dat is binnen je budget voorop het speakerdoek zat nog wel een papier dat er een warfdale speaker inzatZelf ben ik met een epiphone valve junior head vertrokken ,ook leuk

sjaak1990
18 april 2009, 21:00
Peavey, vox, orange. Allemaal versterkers met veel karakter.
Ik vind dat een goed ding maar dan moet je ze wel ECHT zelf testen, hoe goed het ook lijkt op papier. Vox +alnico blue lijkt mij een mooie voor dat geld.

hoofd
18 april 2009, 22:12
Och, ik heb de AC15 met de cheape speaker, die alnico blue zal vast veel beter zijn, maar de meerwaarde voor enkel in de slaapkamer zie ik momenteel niet. Lekker scheurpedaaltje ervoor (in mijn geval een ProCo RAT) en ik ben er erg blij mee.

AC15 klinkt overstuurd uit zichzelf ook erg lekker, maar das wel echt een kwestie van goed lekker hard zetten en das niet altijd gewenst.. :D

olaftheholy
19 april 2009, 11:02
-gaat ie weer... peavy 20/30/50/deltablues 115/210 (2e hands)
-wat hoofd zegt
-Laney lc/vc 30 (1e 2ehands 2e nieuw)
-Epiphone blues custom!!!!

Timor
19 april 2009, 11:44
de klassieker bij dit soort topics is goed testen natuurlijk ;)

Nu, als clean erg belangrijk is, zou ik precies niet direct voor een tiny terror gaan, gezien je die moeilijk echt lang clean kan houden. Vox en laney lijken me opties. Bij Laney misschien ook de lionhearts eens checken zoals deze:


http://www.dv247.com/invt/60811/

er is ook een 5 watt combo binnen je budget
Die top ziet er erg aantrekkelijk uit, maar dan kan ik denk ik niet echt een cab bij kan kopen.

Ac 15 wordt veel genoemd. Is het nou écht belangrijk om er een nieuwe speaker in te doen?En hoeveel zou het kosten als ik het later zou laten doen?

Met peavey heb ik echt absoluut geen ervaring.Maakten die niet alleen bascombo's die nuclaire oorlogen konden overleven en high gain tops?:soinnocent: Even serieus, wat voor geluid maken ze?

Aaah, de epiphone blues custom. Heb ik een tijd enorm op geGASt... Waar in nederland kan je zo'n ding testen? :( Hij schijnt enorm zwaar te zijn, dat is iets minder :(

olaftheholy
19 april 2009, 13:49
Die top ziet er erg aantrekkelijk uit, maar dan kan ik denk ik niet echt een cab bij kan kopen.

Ac 15 wordt veel genoemd. Is het nou écht belangrijk om er een nieuwe speaker in te doen?En hoeveel zou het kosten als ik het later zou laten doen?

Met peavey heb ik echt absoluut geen ervaring.Maakten die niet alleen bascombo's die nuclaire oorlogen konden overleven en high gain tops?:soinnocent: Even serieus, wat voor geluid maken ze?

Aaah, de epiphone blues custom. Heb ik een tijd enorm op geGASt... Waar in nederland kan je zo'n ding testen? :( Hij schijnt enorm zwaar te zijn, dat is iets minder :(


Blues custom is een chinees (was gelijk over mijn gas) de peavy's zijn yanks upped the gas!

Waar woon je? je mag hier wel de peavy deltablues testen (zelfde el84 circuit als alle classic's)

Er hoeft niet echt een nieuwe speaker in de vox... en al zou je dat willen een nieuwe celestion kost je niet veel tientje of 6 hooguit, het is maar een 15 watter.
Genoeg 2e hands spekers trouwens

vuur
20 april 2009, 00:27
Die top ziet er erg aantrekkelijk uit, maar dan kan ik denk ik niet echt een cab bij kan kopen.


tweedehands klein cabje zou misschien nog wel lukken denk ik. Of een nieuwe harley benton 212 celestion v30 voor 200 euro (ok, net iets meer dan je budget, maar wel een mooie set dan)

rockablues
20 april 2009, 00:37
Volgens mij kosten de Celestion Alnico Blue speakers toch echt meer dan 6 tientjes hoor..

Timor
20 april 2009, 19:52
tweedehands klein cabje zou misschien nog wel lukken denk ik. Of een nieuwe harley benton 212 celestion v30 voor 200 euro (ok, net iets meer dan je budget, maar wel een mooie set dan)

Weet je toevallig hoe dat zit met importeren, vanuit engeland dan? Ik ben een beetje verliefd aan het worden op wat ik van die demo's hoor :mmmm: