PDA

View Full Version : [Video 2] Jam over Fooled Again (with a little bit of shred)



Divine
18 april 2009, 01:39
Hey GN'ers,

Ik heb een improvisatie opgenomen over de track Fooled Again van Richie Kotzen.

De video vind je hier:
http://www.youtube.com/watch?v=TIV0IwxtECI

Feedback / opbouwende kritiek wordt gewaardeerd.

Greetz,

Divine

Gert-Jan
18 april 2009, 15:00
Haha nu heb ik je.. In je vorige post zei je met je mooie woorden dat alles improvisatie was. Je speelt bijna hetzelfde man hier! Vooral die snellere licks. Wederom vind ik je sound en je speelwijze niet mooi. Sound weer te scherp en klinkt erg 'vloeitjes' achtig. De nootkeuze is soms erg voorspelbaar. Maar je bends vind ik weer wel mooi en de slagpartijtjes klinken goed.
En goed.. zoals ik in mijn vorige post ook al zei, schiet je bij onverwachte kritiek snel de verdediging in en probeer je alles goed te praten met het gegeven dat jij het wel mooi vind en dat je niet alleen eMin pentatonisch speelt. Ieder moet voor zich weten hoe om te gaan met kritiek, maar uit ervaring weet ik dat er een waarheid kan schuilen in andermans kritiek.


Jezus wat een kinderachtige discussie wordt dit.

Overigens tof gespeeld!!

Divine
18 april 2009, 15:51
Haha nu heb ik je.. In je vorige post zei je met je mooie woorden dat alles improvisatie was. Je speelt bijna hetzelfde man hier! Vooral die snellere licks. Wederom vind ik je sound en je speelwijze niet mooi. Sound weer te scherp en klinkt erg 'vloeitjes' achtig. De nootkeuze is soms erg voorspelbaar. Maar je bends vind ik weer wel mooi en de slagpartijtjes klinken goed.
En goed.. zoals ik in mijn vorige post ook al zei, schiet je bij onverwachte kritiek snel de verdediging in en probeer je alles goed te praten met het gegeven dat jij het wel mooi vind en dat je niet alleen eMin pentatonisch speelt. Ieder moet voor zich weten hoe om te gaan met kritiek, maar uit ervaring weet ik dat er een waarheid kan schuilen in andermans kritiek.

Hey Eddy,

Ja, alles is improvisatie. Zoals ik al zei in mijn vorige post; ik speel een lick van Mr. Kotzen. Hier doe ik dat weer, omdat hij deze lick vaak live speelt bij jams en toevallig ook bij dit nummer (RK fans zullen het herkennen). It's just too fun to skip the lick. De timing en plaatsing is echter anders. Dit kan je niet horen, omdat in de andere thread geen backing hoorbaar is.

Ik hoor duidelijke verschillen tussen de 2 video's. Uiteraard kan er overlap zijn, dit wordt eventueel aangesterkt door het volgende: in de improvisatie in de vorige post speel ik over dezelfde backing, met de backing track gemute. Zoals eerder aangegeven; als je improviseert speel je automatisch 'spontane' licks en licks uit je vocabulaire. Net als je een vocabulaire nodig hebt om te kunnen spreken heb je een vocabulaire nodig om te kunnen spelen of het nou improvisatie is of niet.

Ik ga niet in verdediging bij kritiek, ik moedig het juist aan. Het is de voornaamste reden waarom ik iets post. Er is echter wel een verschil tussen goede kritiek en gezanik. Riky en Rinze, bijvoorbeeld, reageren erg diplomatiek. Verder gaf ik aan dat ik niet enkel in Emin pentatonisch speelde als reactie op jouw post:


E minor pentatonic is dan ook wel erg saai als je daar in blijft hangen en klinkt een stuk amusicaler. Variatie zou gewenst zijn.

So, no need to be offended. In deze video blijf ik trouwens wel veel meer in de pentatonische regionen, iets wat ook mijn doel is. Ik wil de fundering eerst goed krijgen voordat ik verder kijk.

Tot slot, bedankt dat je de tijd hebt genomen om er naar te luisteren en er een reactie op te geven. I appreciate comments from Mr. Van Halen. 8-)

Het is een erg lange post geworden, maar enjoy the weekend!

Divine
18 april 2009, 15:56
Jezus wat een kinderachtige discussie wordt dit.

Overigens tof gespeeld!!

Bedankt, Gert-Jan!

VHsologitarist
18 april 2009, 17:35
Jezus wat een kinderachtige discussie wordt dit.

Overigens tof gespeeld!!


Je hebt gelijk man ;) Misschien niet altijd slim om mijn eerste gedachten om scherm te zetten. En Divine, je mag me ook Fer noemen ;)
En daarnaast biedt ik mijn oprechte excuses aan voor het zoeken naar.. Ik begrijp je instelling!

Divine
21 april 2009, 13:19
No problem. Keep rocking! :punk:

meul
21 april 2009, 16:19
ondanks dat ik de licks best eerder gehoord heb :) vind het wel gewoon toffe licks. Fer, Gert, :grouphug: