PDA

View Full Version : Mening: Tiny Terror of Gibson lp Std ??? help!



kenx
17 april 2009, 23:20
Hallo,

Ik zit even met een klein probleem, en ik had graag jullie keuze/mening geweten.

Ik ben 15 jaar, speel een 3-tal jaar gitaar, en speel in een soort van AC/DC coverband. Ik heb nu een Fender telecaster en een Marshall Valvestate 8240. Nu heb ik geld genoeg bij een gespaard, en nu ben ik aan het twijfelen. Ik ben tot de volgende twee opties gekomen:


1. Gibson Les Paul Standard

Ik koop dus een Gibson Les Paul aangezien in redelijk harde rock speel (acdc, ed...) Hiervan kan ik lang plezier hebben, en hou ik vanzelfssprekend zo goed als altijd bij. Deze gitaar is uiterst geschikt voor de genoemde stijl. Door de humbuckers dan vooral...


2. Orange Tiny Terror + Goede cab

Ik koop dus een Tiny Terror met een kwalitatieve cabinet. Die tiny terror kan ik ook natuurlijk lang bijhouden, en lijkt me ook uiterst geschikt voor AC/DC muziek ed... Ik kan eventueel later een marshall head kopen en dan heb ik de cabinet dus al... Nu ben ik wel aan het twijfelen of die luid genoeg gaat bij repetities, clean spelen we niet vaak, dus ik denk dat het wel kan hé? 15 watt moet voldoende zijn normaal gezien...

Ik kan dus kiezen tussen deze twee, en ik zou m'n geld dus graag goed besteden.

Graag enkel meningen over deze keuzes, en geen andere tips van andere versterkers/gitaren.

Iig al erg bedankt.

Mvg,

Kenny

espike
17 april 2009, 23:32
Simpel: LP
Ik denk zelf dat je dan met de marshall al een hele lekkere combo hebt.
Ac/dc op een telecaster.. maakt niet uit wat voor amp je er bij zet, t wordt geen lp of sg
ff tip voor volgende upgrade: stelletje lekkere elementen in de lp. pas daarna zou ik gaan kijken naar een andere versterker

kenx
17 april 2009, 23:36
Oké, bedankt, ik was de LP ook al van plan, maar ik wil natuurlijk nog andere meningen krijgen :ok:



Ff offtopic, aan welke elementen had je gedacht voor mijn stijl?

grtz

Squier02
18 april 2009, 00:02
Wil je AC/DC, zou ik toch voor een SG gaan. :hippie: Deze in combinatie met die Marshall zou al een lekkere combo zijn. Mocht je niet zo van de SG zijn (Wat ik me niet zou kunnen voorstellen :o) Dan zou ik voor die LP gaan.

Portel
18 april 2009, 00:27
Ik zou de Les Paul nemen.
Is inderdaad beter dan een tele voor jouw stijl.

Mag ik voorstellen,
Een Gibson les Paul classic wine red (of Gibson les paul deluxe wine red). Prachtige gitaar imho.

http://www.guitaruk.com/guitar_images/Gibson%20LP%20Deluxe%20PJ.JPG

kenx
18 april 2009, 00:32
Hoy,

Bedankt voor de reacties allemaal tot nu toe. Ik heb ook wel graag een sg, spelen fijn, maar ik ben al vanaf het begin ik gitaar begon te spelen, verliefd op een LP:lovelove:

Dus zal het zeker wel een lp worden, een sg kan later :D

Mvg

Mr_Moustache
18 april 2009, 01:07
de LP, makkelijk toch?


Geluid + bespeelbaarheid van de lp is in mijn ogen een stuk beter dan het geluid van een Tiny Terror. (wat mijn inziens toch wat te eenzijdig is)

Spitfire
18 april 2009, 01:23
de LP, makkelijk toch?


Geluid + bespeelbaarheid van de lp is in mijn ogen een stuk beter dan het geluid van een Tiny Terror. (wat mijn inziens toch wat te eenzijdig is)

Dit slaat echt als een tang op een varken... :dontgeti:

kenx
18 april 2009, 09:34
Dit slaat echt als een tang op een varken... :dontgeti:

:ok: enderestvandiek*ttekens

Tim..
18 april 2009, 11:41
de LP, makkelijk toch?


Geluid + bespeelbaarheid van de lp is in mijn ogen een stuk beter dan het geluid van een Tiny Terror. (wat mijn inziens toch wat te eenzijdig is)

prachtige vergelijking!:seriousf:

maar goed, ik zou zeker voor de LP gaan, echt een hele toffe gitaar.

Ferraririk
18 april 2009, 12:35
Geluid + bespeelbaarheid van de lp is in mijn ogen een stuk beter dan het geluid van een Tiny Terror. (wat mijn inziens toch wat te eenzijdig is)

Ja ik speel ook altijd op mijn tiny terror, die is echt goed bespeelbaar, met z'n 6 snaren :soinnocent:

Even ontopic: ik zou ook voor de LP gaan, het is een prachtige gitaar, en je GASt al veel te lang, die versterker doet zn werk wel!

Bram+
18 april 2009, 12:48
De vraag is ook een beetje waar je het minste tevreden over bent: over die tele of over die valvestate. Het is m.i. onzin dat je geen AC/DC scheur zou kunnen krijgen met een telecaster met een redelijke versterker erachter, A. Young's geluid heeft ballen, maar is toch redelijk 'clean' en dat tover je ook uit een tele. Een SG hoeft in ieder geval niet persé, het moet eventueel met een Les Paul ook lukken.

Over het daadwerkelijke volume van 'kleine' versterkertjes (ook in combinatie met grote kabinetten) is de laatste tijd al het een en ander geschreven. Misschien verstandig om die threads er nog eens bij te zoeken.

Chocola
18 april 2009, 12:53
Hoy,

Bedankt voor de reacties allemaal tot nu toe. Ik heb ook wel graag een sg, spelen fijn, maar ik ben al vanaf het begin ik gitaar begon te spelen, verliefd op een LP:lovelove:

Dus zal het zeker wel een lp worden, een sg kan later :D

Mvg

Ik had precies hetzelfde probleem. Ik had een Epiphone SG gekocht, maar was altijd al verlieft op de LP geweest. Waar speel ik nu op? Precies een Gibson Les Paul. Die SG? Wordt nooit meer op gespeeld :P. SG's vind ik lekkerder solo'en als je hem aan je nek hebt hangen, maar ze zijn zo fucking uit balans. De vormen van een Les Paul zijn gewoonweg briljant mooi en nog een overweging om hem te nemen: Als een stel kleptomanen je ooit in een hoekje drijft en je gitaar willen stelen heb ik liever een Les Paul dan een Telecaster. Zodra ze die Les Paul zien, willen ze hem hebben, zodra ze hem voelen komen ze nooit meer terug :p. Altijd veilig met die dingen op zak! :seriousf:

Nu even serieus, koop gewoon een LP (probeer je niet vast te houden aan één merk btw, probeer ook andere merken) en ga AC/DC spelen :-P.

pannekoek
18 april 2009, 12:55
ìdd de les paul, je valvestate is prima geschikt. nu nog een les paul der bij en je hebt een killercombinatie.

een telecaster i.c.m met een tiny terror is nou niet echt een killer ACDC combinatie, les paul + marshall valvestate wel!

kenx
18 april 2009, 13:39
oké,

Bedankt iedereen!

Squier02
18 april 2009, 13:44
Les Paul zijn ook super mooi, maar in een AC/DC coverband vind ik persoonlijk een SG helemaal passen. :hippie: Maarja ik ben ook helemaal SG fan. :soinnocent:

Chocola
18 april 2009, 13:57
Les Paul zijn ook super mooi, maar in een AC/DC coverband vind ik persoonlijk een SG helemaal passen. :hippie: Maarja ik ben ook helemaal SG fan. :soinnocent:

Je naam spreekt dat tegen :p

kenx
18 april 2009, 13:57
ja dat wel, maar onze solo, angus, gitarist, heeft binnekort een SG...

Dan vind ik beter dan ik voor een LP kan gaan, want ik wil al 3 jaar een LP :D

grtz

Chocola
18 april 2009, 14:01
ja dat wel, maar onze solo, angus, gitarist, heeft binnekort een SG...

Dan vind ik beter dan ik voor een LP kan gaan, want ik wil al 3 jaar een LP :D

grtz

Maar Jonathan heeft al een Les Paul, waarom leen je die niet en laat je hem op zijn Strat spelen? :p Als hij een SG koopt koop je zijn les paul gewoon tegen een vriendenpijsje over (a)

kenx
18 april 2009, 14:17
Oké, maar jonathan houdt zijn Les Paul bij...

vuur
18 april 2009, 16:19
het feit dat je dit topic bij gitaren post en niet bij versterkers zegt eigenlijk al genoeg, niet ;) De les paul dus :rockon: