PDA

View Full Version : Pro tools gekocht



gitaarhaantje
17 april 2009, 19:43
Hey allemaal,

Uiteindelijk heb ik toch de M-audio projectmix gekocht!.. Ben er heeel blij mee...

Alleen heb ik nog 1 probleempje waar ik nog niet uitkom..

Als ik opneem in Pro tools ( Met instrumenten ingang) dan hoor ik behoorlijk veel kraakjes en piepjes.. Nu was ik er al achter gekomen dat ik de hardware buffer omhoog moet zetten..

Dit is wel mogelijk met het programma wat bij de projectmix geleverd word.. maar het probleem is juist dat zodra ik pro tools opstart dan schakeld hij automatisch weer over naar de standaard instelling.

In Pro tools zelf heb ik ook gekeken om daar de buffer size te vergroten maar daar kan ik alleen kiezen uit 256 mb.

Heeft er iemand enig idee.?

Groeten Laurens

gitaarhaantje
18 april 2009, 19:56
Niemand???????????

fivelastwords
19 april 2009, 02:08
Ken alleen een vriend van me die ook een M-audio Projectmix heeft in combinatie met ProTools, maar die heeft jouw probleem niet... Misschien even een mailtje naar M-audio sturen?

gitaarhaantje
19 april 2009, 21:54
Ik heb al wel gekeken op het m-audio forum en daar word de hele tijd gesproken over de hardware buffer en dat je deze omhoog moet zetten.. Maar nu is bij mij juist het probleem dat ik em in pro tools niet kan aanpassen en daar kan ik juist niks over vinden...
Moet ik dan bij m-audio of bij pro tools zijn? Ik weet ff niet waar ik moet zoeken, dus alle help is welkom!

Gr laurens

harrie-beton
19 april 2009, 22:23
Je pc kan ook te langzaam zijn, hier is vaker over geschreven:
Vista is 10% tot 200% langzamer dan xp.
Schakel alle overbodige programma's en services uit op je muziek pc (geen msn adaware anti virus enzovoort)
Dual boot en dan nergens aankomen? Mijn audio pc heeft geen webbrowser
Meer geheugen maximaal 4 gig, wel allemaal zelfde type geheugen - combineren van soorten geheugen is lastig
Versie xp installatie from scratch
check bios settings even en doe een update als die er is.

gitaarhaantje
19 april 2009, 22:36
Je pc kan ook te langzaam zijn, hier is vaker over geschreven:
Vista is 10% tot 200% langzamer dan xp.
Schakel alle overbodige programma's en services uit op je muziek pc (geen msn adaware anti virus enzovoort)
Dual boot en dan nergens aankomen? Mijn audio pc heeft geen webbrowser
Meer geheugen maximaal 4 gig, wel allemaal zelfde type geheugen - combineren van soorten geheugen is lastig
Versie xp installatie from scratch
check bios settings even en doe een update als die er is.

Mn pc is een core2duo 2,66 ghz met 2 gig geheugen dit draait op xp dus meer geheugen heeft geen omdat xp dit niet ondersteund toch? Ook heb ik een nieuwe frisse xp install gedaan...
Wat het hele probleem is is dat ik die h/w buffer in pro tools niet omhoog kan schroeven terwijl ik dat met het programmaatje van m-audio wel kan, maar zodra ik pro tools opstart pakt ie de settings van pro tools.... Heb je daar misschien ook suggesties voor?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr laurens

fivelastwords
19 april 2009, 23:46
Ik zou het verder niet weten, maar je kan even kijken of je misschien met een update (of downgrade) van ProTools M-Powered die bug niet meer hebt?

Je hebt het vast al gechecked, maar kijk hier anders even, staat alle info over M-Powered op XP. Digidesign page over XP (http://www.digidesign.com/index.cfm?langid=1&navid=54&itemid=28796)

gitaarhaantje
20 april 2009, 15:21
Na veel lezen ben ik erachter gekomen wat het probleem is..

Ik had de projectmix aangesloten op de onboard firewire poort. Deze poort heeft waarschijnlijk een via chipset en dit geeft problemen.

Ik heb nu een losse firewire kaart er in gezet en deze werkt perfect!..
Kort samengevat ligt het dus aan welke chipset de firewire poort heeft.. sowieso VIA en nog een paar werken niet.. Texas instruments chipsets wel...

Allen bedankt in ieder geval!

blindfaith85
28 april 2009, 11:02
Hi

je kan in protools toch ook gewoon je buffersize regelen? via setup en dan playback engine

groet ferry

B_2_the_a
28 april 2009, 11:19
Windows xp kan overigens tot 3,2gb ram handelen... Maar daar gaat je geheugenkaart nog af :)

gitaarhaantje
28 april 2009, 12:01
Hi

je kan in protools toch ook gewoon je buffersize regelen? via setup en dan playback engine

groet ferry


dat is nu juist nog steeds het probleem... daar staat ie op 256 mb en dat kan ik niet veranderen....

Dan nog een ander vraagje:

Ik heb een slaggitaar opgenomen.. en vervolgens wil ik daar een solo overheen nemen.. maar voordat ik em opneem wil ik even oefenen..
Het probleem is nu dat als ik de track op record zet dan hoor ik de solo gitaar wel maar zodra ik dan de slaggitaar track afspeel hoor ik em niet meer... wat doe ik hier fout..

Ik kon met cubase wel altijd ff oefenen...

Groeten Laurens

pol
28 april 2009, 13:14
Je neemt toch wel een nieuwe track voor de sologitaar ?

anders: RTFM ;)


waarom heb je voor protools gekozen ipv cubase ?

gitaarhaantje
28 april 2009, 13:48
Je neemt toch wel een nieuwe track voor de sologitaar ?

anders: RTFM ;)


waarom heb je voor protools gekozen ipv cubase ?

jazeker neem ik een nieuwe track voor de sologitaar...Ik doe precies hetzelfde als bij cubase maar hier werkt het niet en bij cubase wel...

Ik heb voor pro tools gekozen omdat ik in juni stage ga lopen waar alleen maar pro tools wordt gebruikt.. en aangezien het de standaard( hier zal wel een discussie over ontstaan) is in de muziek wereld leek mij dit een verstandige keuze..

B_2_the_a
28 april 2009, 14:30
Draai maar lekker wat tutorials uit... en veel plezier

gitaarhaantje
28 april 2009, 18:19
Draai maar lekker wat tutorials uit... en veel plezier

Dankjewel voor de post... heeft veel toegevoegde waarde!

bert k
28 april 2009, 18:41
Ja, maar je hebt toch zeker wel een manual? Zoiets simpels als waar het monitor-knopje zit kan je zo opzoeken.

Bl44t44p
28 april 2009, 18:51
Dankjewel voor de post... heeft veel toegevoegde waarde!

Nouja, hij heeft wel gelijk, dit zijn nou echt typische vragen die je terug kunt vinden in de manual of een tutorial. Nog beter: Google.

pol
29 april 2009, 12:25
idd, hier staan toch wel heel veel vragen van mensen die te lui zijn om even de handleiding te lezen.

of je protools of cubase gebruikt zal niet veel uitmaken, 't is maar net welke plugins je wil gebruiken, voor cubase vind je veel meer gratis spul.