PDA

View Full Version : Epiphone EA 250 andere hals monteren?



ghpronk
17 april 2009, 18:52
De frets van mijn archtop gitaar Epiphone EA 250 zijn versleten. De hals is van het bolt-on type. Hervretten kost ~ Euro 200.
Nu zie ik op diverse sites losse halzen voor een strat of telekaster voor 115 euro.
Kan ik een van deze zo zonder meer monteren of loop ik dan tegen diverse problemen aan.

Squier4ever
17 april 2009, 19:09
nee kan niet, waarschijnlijk is de scale van de hals anders, ook de maat van de neckpockets kunnen erg uiteenlopen. en het ziet er niet uit!

Jay75
17 april 2009, 19:26
Vette gitaar, ik had er ook een. Ze staan regelmatig op ebay voor 200-300 dollar ofzo

hezz
18 april 2009, 17:00
Persoonlijk vind ik een Strat-hals (met grote headstock) altijd enorm geil staan op een semi-hollow design, maar je moet inderdaad vooral goed opletten op de grootte van de neckpocket. Plus de hiel van de hals is op je gitaar als het goed is ook afgerond, dus zou je misschien alsnog handmatig moeten aanpassen.

Misschien is herfretten toch een betere optie, want een hals kopen die al gelakt is kost ook al ergens tegen de 200 aan. Wat de scale is moet je dan ook even opletten voor je intonatie, als je precies dezelfde wilt tenminste.

Mooie gitaar overigens :-)

Squier4ever
18 april 2009, 17:03
Persoonlijk vind ik een Strat-hals (met grote headstock) altijd enorm geil staan op een semi-hollow design, maar je moet inderdaad vooral goed opletten op de grootte van de neckpocket. Plus de hiel van de hals is op je gitaar als het goed is ook afgerond, dus zou je misschien alsnog handmatig moeten aanpassen.

Misschien is herfretten toch een betere optie, want een hals kopen die al gelakt is kost ook al ergens tegen de 200 aan.

je moet vooral opletten met de scale, de neckpocket is makkelijker aan te passen dan de positie van je brug.... of je hebt een niet te intoneren gitaar.

hezz
18 april 2009, 17:05
Ben ik net te laat, ik had het er al in ge-edit. :)