PDA

View Full Version : Goede gitaarwinkels



Arthur
26 juni 2001, 22:42
Wat vinden jullie goede gitaarwinkels en waarom? Welke vinden jullie absoluut niet goed?

Krullo
27 juni 2001, 01:30
Hoi Arthur,

Ik heb eigenlijk maar met 2 zaken goede ervaringen, te weten bass-connection in Hilversum en Rikkers in Groningen. Ik heb een Musicman EVH bij Bass connection gekocht, de service was prima, de gitaar werd in goede staat afgeleverd, goed afgesteld (kun je zelf ook wel, maar voordat je hem koopt is het wel belangrijk) enz. Rikkers is een gitaarbouwer, ik heb geen gitaar van hem, maar laat wel alle reparaties doen, en dat doen ze perfect. Verder vind ik dat er in te veel zaken te veel troep hangt, komt vooral door commercieel opzicht.

hawisaem
27 juni 2001, 10:30
Mijn Fender Stratocaster gekocht bij Double- D in Rijssen.
Prima geholpen en ze gaven me ook nog een redelijk bedrag terug voor mijn oude gitaar.

Bij Feedback in Apeldoorn kom ik nooit meer terug. De manier waarop ik geholpen werd toen ik op zoek was naar wat anders leek nergens op.

Monty
27 juni 2001, 23:07
Feedback in Rotterdam is net zo'n ramp. Erg duur en er valt nooit iets te onderhandelen met hun, daarom ga ik maar naar Music Force in Rotterdam. Zijn m'n oude maatjes van het vroegere Saris. Krijg altijd lekkere korting en altijd een bak koffie zodra ik de zaak binnenstap.
Verder is Double D een erg goede zaak, zij weten waar ze over praten en veelal kwaliteitgitaren die ze in de winkel hebben staan. Geen 100.000 Squiers zoals bij Feedback (gelukkig), maar altijd een zooi PRS en Music Mans en Taylors.
De Plug in A'dam is ook wel aardig, staat veel zooi maar hij heeft soms wel wat leuks ertussen en dan valt er nog goed te onderhandelen.

marco
28 juni 2001, 02:06
waveworld in culemborg is wel relaxed, daar nemen ze tenminte nog de tijd voor je en kun je rustig kijken en proberen. qua prijs zitten ze ver onder feedback doe de groeten aan danny

taylor
29 juni 2001, 21:54
kees dee is wel een coole gast(maar ik koop er bijna nooit wat).

veder fox humana is erg oke.

huub boel custom shop in zutphen is meer dan te gek.


grotere dealers kom ik nie meer dus kan er ook niks van zeggen(of het algemeen vind ik het kut)

sleep_to_saturate
2 juli 2001, 10:38
Feedback in Rotterdam is echt een ramp ja.. Ze weten niks van gitaren af, en behulpzaam zijn ze ook niet.. Veels te groot.
Waveworld is wel ok..
Ik heb nog niet echt de gitaarwinkel gevonden (heb er twee bij Dirk Witte in Amsterdam gekocht) die is ook wel ok.. maar dat was al weer jaren geleden.

Eko
5 juli 2001, 22:26
In het oosten hebben we gelukkig veel keus.
Paauwe in Wierden:Goede koffie met uitmuntende service voor en na de koop.
American GuitarStore Enschede: Grote keus in High End gitaren. Standaard en Customshop hangt er gewoon en niet alleen voor de show.
Casa de Gitara: Grote keus in ( alleen ) acoustische gitaren. Dealer van L`arrivee en andere grote merken.
Penterman in Geesteren ( Borculo)voor veel gebruikte instrumenten en amps.
Dus zeggen dat we er slecht voor staan nee!

taylor
6 juli 2001, 13:56
hey eko als je toch in de buurt woont kom eens langs bij huub boel custom shop!!

Ibanez
9 juli 2001, 20:16
He Monty, de feedback is echt niet zo'n ramp hoor. ze zijn wel relaxt want ik kreeg bij mijn gitaar ook een paar gratis extra's.voor de rest hebben ze toch nog best leuke gitaren en die 100.000 squiers is helemaal niet waar.ze hebben nog best aardige collectie van ibanez en gibson. maarja iedereen zijn eigen winkel....Ik vind het zelf wel een coole en lekker grote winkel waar je overal op kan spelen.
Maar ff nog iets ik ben in New York geweest bij zo'n supercoole straat met alleen maar muziekwinkels. Daar heb je nog eens coole gitaarwinkels met een hele uitgebreide collectie, daar kopen ook alle beroemde gitaristen hun gitaren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-07-13 19:12 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-22 13:25 ]</font>

Arthur
10 juli 2001, 20:46
In Amsterdam heb je ook Palm Gitaars, een aparte zaak met mooie oude archtop gitaren. Nog nooit wat gekocht, maar ze hebben wel bijzondere spullen.

anoniem
10 juli 2001, 23:12
JAN PIET BEERS IS EEN K**ZAAK!!!!
ongeloofelijk ik werd gewoon weggestuurd!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De muziekwinkel op de gedempte gracht in schagen zuigt HARD!!!!!!!(JP BEERS ZUIGT!!!!)

Grooveyard21
12 juli 2001, 14:07
Musik produktiv in duitsland (bij almelo over de grens, 80km duitsland in). Veel goedkoper dan de altijd te dure winkels in nederland, gemiddeld 25% goedkoper. Goeie service, het meeste personeel kan nederlands verstaan en de meest uitgebreide keus in europa!

http://www.musik-produktiv.de

anoniem
13 juli 2001, 16:33
Voor de mensen ui z-Limburg:

Als je iemand zoekt met VEEL verstand van zaken dan ga je naar Walkers Musical Supplies in Brunssum. Rien (die daar in de zaak staat) lult je wel de oren van je hoofd maar over het algemeen kan ie je goed adviseren als je nog niet weet wat je precies zoekt. Belangrijk aandachtspunt: In mijn ogen is het een buizendoctor, als je iets aan je versterker hebt, laat het dan door Rien repareren, he's damm goed!!

Als je gewoon geholpen wilt worden zoals in de slagerij dan ga je naar Guus Arons. Als je niet weet wat je zoekt en je zegt gewoon "Doe mij een scheurgitaar" dan zullen ze je opschepen met die gitaar waar ze het meeste van hebben (op dit moment staan er maar liefts 25 verschillende 7-snarige Ibanez' dus als je naar 7-snaren vraagt, zullen ze niet nog eens verwijzen naar andere merken met meer of minder optie's). Verder wordt je met een beetje geluk de zaak uitgekeken wanneer je alleen maar kijkt en een setje snaren komt kopen, Zeer onvriendelijk dus..... (wel veel keuze in gangbare merken)
Last but not least: Stalmeijer Music in Hoensbroek. Best een leuke zaak maar niets bijzonders. Mocht er iemand voor gitaren naartoe willen, hoop dan dat Jean aan het werk is want de rest weet nog niet eens hoeveel snaren er op een gitaar zitten (ik kocht er ooit eens een gitaar en ik wilde er een hoes bij. Gaat dat vrouwtje "Wie weet waar de hoezen voor basgitaren liggen?!?" Need I say more? :smile:

MASTERHOMIE
17 juli 2001, 14:15
jpb zuigt zeker hard ja dat is niet eens een muziek zaak wat een amateurs daaro!!
:razz: :razz:

anoniem
20 juli 2001, 13:39
probeer MUPO in Zwaag en musik produktiv is echt goed er is een site van Musik Produktiv.de gr ben

wiegersma
14 augustus 2001, 00:55
De gitaarwinkel waar ik vind dat ze uitstekende service en kennis van zaken hebben, is 'Heins gitaaratelier' in Sneek. Niet erg groot, maar wel veel keus. Moeilijk te vinden, want ze zitten in een donker steegje (maar gelukkig schijnt er licht aan het eind...)

Eko
14 augustus 2001, 23:03
Wiegersma,
Deze zaak in Sneek ken ik nog niet. Dus direct het verzoek om het adres van deze niet te versmaden toko.S.v.p. met kleine route beschrijving in Sneek.
Martin.

wiegersma
16 augustus 2001, 23:54
ik kan je een gigantische routebeschrijving gaan geven, maar daar heb ik geen zin in. Het best kan ik je verwijzen naar de webzijde: http://www.heinsguitars.com zo kom je er ook en krijg je nog extra informatie erbij. (Helaas is de omvang van de winkel niet net zo groot als van Feedback)

B_FORCE
19 augustus 2001, 22:01
hallo,.
iedereen zecht dat feedback nix is, maar ik kwam daar en ik heb wat vragen gesteld wabt ik wil dus beginnen met elec gitaar spelen, en ze hebben me alles uitgelegd en rondgeleid. vond ik toch best behulpzaam, en je kan daar zo alles testen zonder dat er steeds iemand bij je staat. Het klopt wel dat ze veel Squiers hebben maar ja, ook veel andere gitaren. Ik weet zelf nog niet waar ik mijn gitaar moet kopen, heeft iemand een tip..... ik woon in zuidholland (onder rotterdam)....ps. ik ben eigenlijk niet van plan bij feedback te kopen. Ik wil eerst iets 2e hands

taylor
19 augustus 2001, 23:13
ik heb niks tegen feedback,maar zal er geen gitaar gaan kopen.

dan zijn er toch wel betere zaken,ik vind de kleine custom shops te gek.

je kunt daar overal op spelen ook de duurste modelen enzo + als je ze kent heb je nie zo het gevoel dat je een winkel instapt,zo van kan ik u helpen meneer.(al ben je er 100 keer geweest)

Jimi Hendrix
21 augustus 2001, 20:03
Ik ga altijd naar feedback utrecht, ze kennen me daar en dat scheelt zeker qua service en bovendien ga ik dr alleen heen als ik weet wat ik wil hebben, dat gehang in zo'n winkel word ik helemaal gestoord van :wink:

Ibanez
22 augustus 2001, 14:18
Op 2001-08-19 21:01, schreef B_FORCE:
hallo,.
iedereen zecht dat feedback nix is, maar ik kwam daar en ik heb wat vragen gesteld wabt ik wil dus beginnen met elec gitaar spelen, en ze hebben me alles uitgelegd en rondgeleid. vond ik toch best behulpzaam, en je kan daar zo alles testen zonder dat er steeds iemand bij je staat. Het klopt wel dat ze veel Squiers hebben maar ja, ook veel andere gitaren. Ik weet zelf nog niet waar ik mijn gitaar moet kopen, heeft iemand een tip..... ik woon in zuidholland (onder rotterdam)....ps. ik ben eigenlijk niet van plan bij feedback te kopen. Ik wil eerst iets 2e hands
daar heb je gelijk in. :smile:

Ibanez
22 augustus 2001, 22:07
de feedback is een hele leuke winkel, en de winkelmedewerkers zijn ook heel behulpzaam dus ik snap niet wat monty zo slecht vind.

Rectifier
24 augustus 2001, 17:08
Ik vind de opzet van Feedback wel goed. Leuke mailing, leuke aanbiedingen vaak. Maar als ik een nieuwe gitaar koop, dan bestel ik die bij m'n vaste dealer.Ik heb geen zin om uren te rijden als er iets mis is met m'n instrument.En kom je daar op een zaterdag (want de rest van de week moet je werken) en dan kun je geen poot trekken. Ik hou toch al niet van poten trekken....eughh!!! En bij m'n vaste dealer krijg ik korting....dus!

Jimi Hendrix
24 augustus 2001, 20:50
Tja, Feedback Utrecht is voor mij 20 minuutjes op de fiets, heerlijk!

Casey
27 augustus 2001, 19:29
Ik vind Feedback Rotterdam ook een prima zaak.
Ga alleen niet op zaterdag als je uitgebreid geholpen wil worden wat het is dan enorm druk.
Bij Feedback kan je elke gitaar zo van de muur pakken en uitproberen.
Ik woon op 3 minuten loopafstand dus dat is ook meegenomen.
Feedback is ook goedkoper als bijv. Verspuy.

Ibanez
27 augustus 2001, 21:00
Ik woon op 10-20 minuten autorijafstand, kom er toch best vaak, en daar heb ik ook een gitaar gekocht(Ibanez).

Ic3gl0vE
8 september 2001, 14:31
Op 2001-07-05 21:26, schreef Eko:
In het oosten hebben we gelukkig veel keus.
Paauwe in Wierden:Goede koffie met uitmuntende service voor en na de koop.
American GuitarStore Enschede: Grote keus in High End gitaren. Standaard en Customshop hangt er gewoon en niet alleen voor de show.
Casa de Gitara: Grote keus in ( alleen ) acoustische gitaren. Dealer van L`arrivee en andere grote merken.
Penterman in Geesteren ( Borculo)voor veel gebruikte instrumenten en amps.
Dus zeggen dat we er slecht voor staan nee!


American Guitarstore in Enschede heeft veel cool spul ja en ze zijn nog aardig ook.

anoniem
18 september 2001, 19:45
kom ik als noordeling: muziekhuis westerhaven is echt cool. De verkopers hebben ontzettend veel verstand van gitaren en als je een beetje slijmt krijg je een fikse korting en extra's!

Kitaarhiero
21 september 2001, 18:48
nederland Muziek is eem erg goede winkel, ze reparen er gitaren en nog veel meer instrumenten (keyboards, drums) en hebben een groot assortiment Gibsons. ok, ik mis wel een paar merken, zoals Hamer en Danelectro maar de service is goed en ze kijken je niet de winkel uit als je enkel kijkt en snaren koopt.

Jimi Hendrix
21 september 2001, 20:21
Bovendien is het in almere :wink:

Kitaarhiero
21 september 2001, 22:52
In Almere is er maar een goede winkel...guess which one...

Woon jij (ook) in Almere Jimi Hendrix?

Jimi Hendrix
22 september 2001, 09:39
Neen, ik bedoelde: jij vindt het natuurlijk ook een goede winkel omdat het vlakbij is.
Om dezelfde reden ga ik naar feedback utrecht.
Trouwens, Rectifier, ze krijgen komende maand de Knucklehead reverb binnen! yoho

taylor
22 september 2001, 23:31
dat is een rivera toch??is wel goed spul.

kent iemand trouwens die vht pittbull amp??

die zie je bijna nergens staan als die je ziet die moet je proberen! koopen zou ik niet doen teminste niet als je minder dan ƒ6000,00 op zak hebt(alleen 1 top)

Jimi Hendrix
23 september 2001, 10:55
Ja, ik heb een keer een test gelezen in dat kutblad de gitarist. Maar daar maakten ze natuurlijk weer 'grappen' over 2e hypotheken en een roadie die je dr bij moet krijgen om hem te tillen.
Ik moet trouwens minimaal 3 kanalen hebben, had die pitbull dr niet 2? nou ja, ze ziet ze toch nergens, ik denk dat ik toch maar voor rivera ga...

Kitaarhiero
23 september 2001, 13:05
weet je dat 75% van de artikelen uit de gitarist regelrecht vertaald wordt uit het Engels bald? vooral de intervieuws met buitenlandse artiesten. De Gitarist is een stom pamfletje vergeleken met the Guitarist.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitaarhiero op 2001-09-23 17:25 ]</font>

Jimi Hendrix
23 september 2001, 16:53
En vertalen uit het Engels gaat ze bovendien niet bijster goed af. Dat doen ze volgens mij zelf.

Hitpoint
23 september 2001, 18:57
The American Guitar Store is echt een goeie winkel. Vooral de klantvriendelijkheid en de kennis. Als jij een speciale gitaar zoekt kijken hun de beursen voor jouw af.

Rectifier
24 september 2001, 17:14
Ik las laatst nog een Gitarist van een paar jaar geleden met een test van de VHT pitbull combo. Ze zeiden dat ie loodzwaar was maar hij was het geld wel waar. Ik weet het niet,ik ken maar één gitarist die een VHT top heeft en die ik heb gehoord.
Joost Vergoossen, die speelt bij Ilse de Lange in de band en die heeft verder wel een leuke sound. Als je de forums op Harmony-central leest hebben bijna alle gitaristen daar die een 19" rack hebben een VHT eindtrap in hun rack. Zal wel goed zijn!
Trouwens Jimi,ik zit met smart te wachten op de Sukkelhead. Duurt wel lang trouwens en de midicontroller sturen ze na,of niet???
Rivera is erg goed,kwa afwerking en sound.Wordt errug onderschat!

Dj_maiStaH
24 september 2001, 23:24
SOUND SHOP AMSTELVEEN
DIRK WITTE
WAVE WORLD

feedback is een soort makro

Jimi Hendrix
25 september 2001, 08:54
Trouwens Jimi,ik zit met smart te wachten op de Sukkelhead. Duurt wel lang trouwens en de midicontroller sturen ze na,of niet???
Rivera is erg goed,kwa afwerking en sound.Wordt errug onderschat!

Ik weet niet, ze krijgen in ieder geval de 55 watter binnen, ik wil sowieso de 100 dus ik moet nog even geduld hebben, maar een indruk krijg ik dus binnenkort! hou je op de hoogte...

Rectifier
25 september 2001, 10:05
Oke, dan wacht ik effe op je mening. Je woont immers dichter bij Feedback dan ik.
Ik wil die 55 watter, 100 watt zet ik toch niet voluit.Ik ben al zo doof! He,wat zeg je??
En nog effe de spaarcentjes bij elkaar rapen he! Ik ben benieuwd hoe die footcontroller eruit gaat zien. Tot horens...

taylor
25 september 2001, 13:37
die vht eindtrap die zie echt nergens ,die pitbull(de top) heb ik zien staan bij kees dee.

rivera is ook erg oke.

zelf hou ik niet zo van die high gain amps.

ik zelf heb oa die huges en knetter duo amp(top) gehad de voorloper er van ,wel goed ding maar toch weg gedaan(je verliest er wel dik op)

Rory
25 september 2001, 20:14
In z-limburg is stalmeijer dus kloten, walkers musical supplies is nog klotener, deze vent lult uit zn nek zoals niemand ooit gedaan heeft, kan zelf helemaal geen muziek maken en weet er zip vanaf..
Guus arons een bovenste beste kerel die daar staat, maar veel te eenzijdig..
Ga naar Roermond..reijnen..daar staan gasten die er echt iets vanaf weten...oude sjit en nieuwe poep, ze weten t allemaal..

Rectifier
26 september 2001, 11:49
We hebben in Nederland weinig topmerken.
In de USA en Duitsland doen de veel met
Bogner,Egnator,Diezel,VHT,Matchless (BadCat) etc.
Als je mij vraagt om een Diezel dan verwijs ik je naar de locale Texaco tankstation.
En ze moeten erg goed klinken, net als die prijs die ze ervoor vragen.
Wel jammer eigenlijk!

taylor
26 september 2001, 13:48
soldano hoort daar ook bij,zie je ook niet erg veel.

ook goed spul

Rectifier
26 september 2001, 16:26
Klopt,maar die zie je hier al vaker dan die andere merken die ik noemde.
Spanjaard in Alkmaar is daar importeur van en had er laatst 3 Soldano toppen staan.
2 HotRod 50's voor 2999,- meende ik (eentje met snakeskin en een 3 kanaals top voor 8000,- Is een koopje toch????
Om het nog maar niet over hun 19" Caswell Preamp te praten en de SLO100. Gaat al snel richting de 10.000 tot 12.000
Daarvoor koop je in Roemenie een hele fabriek met research afdeling en ontwerp je je eigen: SOLMESARIVERA 10 kanaals buizentop.

taylor
26 september 2001, 17:14
die hotrod is niet echt wat ,je moet die super 100watt toppen hebben die beginnen bij ƒ6000,00 and rissing.

die preamp is wel cool om te zien ja

Rectifier
27 september 2001, 15:05
k'heb niet echt ervaring met Soldano.
Ze zien er wel stoer uit.Maar daar gaat het niet om.
Zijn ook alleen maar de profs. die erop spelen.
Dat nieuwe pedaal al gezien van hun:
Supercharger! Ook zo'n stoer ding!

taylor
27 september 2001, 18:01
soldano zijn het beste te vergelijken met marshalls maar dan met klasse a elektorinca.

dus met andere woorden veel beter kun je niet krijgen.

Rectifier
27 september 2001, 18:09
Ja dat wist ik wel,soort super Marshalls,ik bedoelde dat ik er zelf nog niet op heb gespeeld. Ik heb ze wel eens gehoord.
Allman Brothers spelen er ook op, net als Clapton.Wie heeft er eigenlijk niet op gespeeld, Luke en VanHalen ook al.
Wat dacht je van Dumble amps, Kendrick.....

Kitaarhiero
27 september 2001, 18:13
Is er in Nederland trouwens al een zaak die Andreas sharks verkoopt?
Bijzondere dingen zijn dat man, kijk maar eens op http://www.andreasguitars.com... erg bijzondere gitaren.

vilco
22 januari 2009, 22:45
souman in wezep ben ik erg tevreden over.
goede service's ik krijg vaak plectrums en snaarwinders en troep mee.
ook krijg je vaak korting. het zijn wat onbekende gitaarmerken maar zeker wel goed.

Muzieknono
23 januari 2009, 08:24
Ik heb heel goede ervaringen met Guus Arons in Heerlen, leuke behulpzame mensen en een prima service.
Minder goede ervaringen met Daan Smit in Maastricht, verkocht mij zonder blikken of blozen een gitaar van 275 euro voor 495 euro en begon ook nog tegen te sputteren toen ik er mee terugging, met veel moeite mijn geld teruggekregen.
Heb nog eens e.e.a. gechekt maar mijns insziens zijn veel gitaren daar met de natte vinger geprijst, daar zien ze me niet meer terug.
Mvgr. Dirk Jan :B

budje
23 januari 2009, 08:38
Goede ervaringen: Deze winkel (www.zwiergitaarbouw.nl)en deze ook (http://en.wikipedia.org/wiki/Bump_(Internet))

Mad mind
23 januari 2009, 19:30
Iemand ervaring met winkels in de provincie Antwerpen (België)?

Mr.Fingers
23 januari 2009, 19:32
Muziek+Visie Antwerpen (Stijfselrui)
Keymusic St.Niklaas (Ankerstraat)

3ss
23 januari 2009, 20:00
Strings & Things op 't Zuid

En minder goede ervaring:

Beatshop zijstraat van de Melkmarkt
P&R Guitar Gallery dat is in Merksem, hebben er amper iets en als ze het hebben is het extreem duur. En recht daarover heb je muziek winkel Amadeus Mozart.

ijzerbroot1
24 januari 2009, 01:54
Feedback Rotterdam; enorme toko waar je eigenlijk alleen wat moet kopen als je al weet wat je wilt hebben. Tref je de verkeerde medewerker dan ga je je geheid enorm irriteren. Al sta je zo ongeveer op de balie, dan nog blijft de knurft in kwestie verveeld naar zijn kompjoeterschermpje kijken. Let wel ik zeg de verkeerde, want er lopen er ook een paar rond die je echt wel willen helpen. Helaas weet ik zo gauw de naam niet, maar er is er een op de gitaarafdeling die me toch heel netjes heeft geholpen (en zowat zijn nek brak toen hij een gitaarkoffer van een onmogelijke plaats moest pakken). Ook het indo type met lang haar (niet die zwans die op de drumafdeling staat te....tsja wat doet ie eigenlijk) is er een die je goed kan hebben. Kortom je moet wel assertief zijn wil je er beweging in krijgen.
Wel leuk natuurlijk dat je zo ongeveer alles zomaar van de muur kunt rukken om op te pielen. Wat dan wel weer een enorm aantal gitaren zonder switchknoppen en andere knopsels oplevert. Sommige mensen jatten idd alles wat los en vast zit, jammer is dat.
Promusicstore is ook een goeie winkel. Sympathieke gasten, alle tijd om wat uit te proberen. Ook belangrijk; ze nemen de telefoon op. Alleen als je via hun webshop wat bestelt is het niet van voor 16.00 besteld, de volgende dag in huis.
Peter Verspuy als laatste; volgepropte toko met erg veel lefty spul, veel budget crap maar wel heel veel verschillende muziekinstrumenten. Helaas veel Stagg. Personeel is niet altijd terzake kundig. Valt met Peter zelf wel wat te sjacheren als je het rëëel houdt. Ook hier testcabines. Minder relaxed dan bij Feedback (doe je wel je jas uit, speel je niet te hard etc) maar goed dat valt wel mee. Qua prijzen wel te doen, qua service weet ik niet, nog geen gebruik van moeten maken. Je wordt er wel netjes geholpen.
Qua buitenland; Musik Produktiv vind ik zelf top. Goed bereikbaar, Jos wentink reageert snel en terzake op mails, en ze leveren goed en snel.

olaftheholy
24 januari 2009, 18:17
R&G Sound in steenwijk...Helemaal Top!
importeren vanuit engeland en zijn daarom een stuk goedkoper als de rest (mijn buizentop was 100,- euro goedkoper dan de rest van nederland).
Heerlijke koffie en aardige kerel.
Ze hebben veel midden segment spul maar ze kunnen alles bestellen voor je.
Je kan er zelfs buiten sluitingstijden terecht,komen speciaal voor jou terug die mensen.
Ik ben erg tevreden over die winkel.
http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/heilig.gif

gorbatjov
29 januari 2009, 01:00
Dirk heijne Krommenie top zaak neemt alle tijd voor je je kan alles proberen en hij probeert je niets aan te smeren.Als jij een gitaar wil van 500 pleurie komt hij met een goedkoper en beter alternatief.(tenzij jij persee die ene gitaar wil natuurlijk)

ReinB
30 januari 2009, 11:42
Ik heb mijn gitr gekocht in Groningen bij Tonika, maar vond de aftersales erg slecht.

Ik koop nu alleen nog bij Westerhaven in Groningen, aardige gasten en een supergoede reparatie afdeling.

Blacksteen
30 januari 2009, 13:29
ik ga altijd naar Vox Humana in Vlaardingen.
het lijkt er alleen op dat ik ergens anders moet gaan
kijken want af en toe is het wel heel erg duur daaro...:dontgeti:

RobertoL
30 januari 2009, 17:12
Harmen Corner in Volendam. Niet helemaal muziekwinkel, verkoopt ook cd's, kantoorspullen etc.. Goede service, je wordt goed geholpen. Ook lekker dicht bij huis voor me.

hidddddde
31 januari 2009, 20:18
Rockpalace Den-Haag!!! Relaxte winkel!:hippie:

Madcow
2 februari 2009, 02:00
dikke vette +1 voor reijnen.
alles klopt gewoon.

batsiaan
6 februari 2009, 15:41
Ik was altijd te spreken over nederland muziek in Almere.

Maar vorige week een kabel voor me gitaar gekocht en een adapter voor mijn effecten pedaal, heb ze even in de verpakking laten zitten, blijkt me pedaal stuk te zijn dus aan die 2 dingen had ik dus niks meer.

Het was binnen 7 dagen en ze waren in de verpakking blijven zitten maar ik mocht niet me geld terug, alleen een tegoedbon...

Ik vond dit echt naaierij, zeker omdat je er gewoon vanuit gaat dat je dingen terug kunt brengen?

Niet echt klantvriendelijk in mijn ogen, wat is jullie mening hierover?

JimiDylan
6 februari 2009, 16:27
Jullie gaan lachen maar, Feedback Eindhoven!

Ik heb daar een hele goeie band met die gasten, ze hebben goeie spullen (groot assortiment!!), de meeste hebben verstand van zaken (bij die andere blijf ik weg) ze zijn goedkoop en ze nemen de tijd voor je.

We-music is inderdaad persoonlijker, en je mag er binnen roken :P Maar wat ik vaak jammer vind is dat ze niet de spullen hebben waar ik naar opzoek ben, die ze dan vaak bij de Feedback wel hebben. Ik vind het niet erg als er een alternatief geboden word, maar soms kom ik ook om gewoon bijvoorbeeld een specifiek pedaaltje te testen.

zeiler
6 februari 2009, 16:53
souman in wezep ben ik erg tevreden over.
goede service's ik krijg vaak plectrums en snaarwinders en troep mee.
ook krijg je vaak korting. het zijn wat onbekende gitaarmerken maar zeker wel goed.

Ik kom regelmatig in Wezep bij Souman :D

hoewel Oostendorp familie is kom ik daar dus never :D...

heerlijk service en op akoestisch gebied veel!!! Geen Martins (is dan ook wel absolute top), maar L'arrivee,, Godin enzo...

Electrisch hebben ze ook wel leuke gitaren, maar ze hebben eigenlijk geen A merken als PRS, Gibson, Fender... Da's 't grote nadeel!!!

maar verder hebben ze daar er gewoon verstand van, behulpzaam, kopje koffie, korting... en owh jah, ze hebben dan geen A-merken, ze hebben wel goede gitaren staan van Blade enzo, gunstiger prijs/kwaliteit verhaal!

Echt een topzaak!

Swaag
6 februari 2009, 16:56
Ik was altijd te spreken over nederland muziek in Almere.

Maar vorige week een kabel voor me gitaar gekocht en een adapter voor mijn effecten pedaal, heb ze even in de verpakking laten zitten, blijkt me pedaal stuk te zijn dus aan die 2 dingen had ik dus niks meer.

Het was binnen 7 dagen en ze waren in de verpakking blijven zitten maar ik mocht niet me geld terug, alleen een tegoedbon...

Ik vond dit echt naaierij, zeker omdat je er gewoon vanuit gaat dat je dingen terug kunt brengen?

Niet echt klantvriendelijk in mijn ogen, wat is jullie mening hierover?'t Is een winkel, geen bibliotheek. Koop is koop, dat is in de wet geregeld. Alleen bij koop op afstand en bij colportage bestaat er het recht om de koop eenzijdig te ontbinden binnen een bepaalde termijn.
In een winkel gekochte spullen terugbrengen is dus een gunst, geen recht. natuurlijk kan een winkel wel besluiten om de spullen terug te nemen en geld te retourneren, maar het hoeft niet.
Maar je kan twijfelen over de service-gerichtheid in bovenstaand verhaal, dat wel.

Mad mind
7 februari 2009, 12:19
Hey, heeft iemand ervaring met Keymusic in Herentals? De winkel is net open en ik wil vandaag gaan kijken. Is iemand hier al eens gaan kijken de voorbije week?
Je mag natuurlijk altijd mee gaan kijken deze namiddag.
:soinnocent::ok:

guitargeek3
7 februari 2009, 12:45
Sticks 'n Strings in Venlo is ook wel een goede zaak.
Daarin tegen is Hans van Bree in Venray (lb) 3x niks.
Voordat de deur achter je dicht is gevallen staat die kerel al in je portemonnee te kwijlen.
En advies?
Volgens mij kan die dat woord nog niet eens spellen.

Merijnvdb
7 februari 2009, 15:27
Hey, heeft iemand ervaring met Keymusic in Herentals? De winkel is net open en ik wil vandaag gaan kijken. Is iemand hier al eens gaan kijken de voorbije week?
Je mag natuurlijk altijd mee gaan kijken deze namiddag
Ze hadden best leuk materiaal , ik werd alleen bediend door een norse gast...

Madcow
8 februari 2009, 01:48
http://www.youtube.com/watch?v=GUsI0sEibxQ kerel?

dodeboboeror
8 februari 2009, 02:31
Sticks 'n Strings in Venlo is ook wel een goede zaak.
Daarin tegen is Hans van Bree in Venray (lb) 3x niks.
Voordat de deur achter je dicht is gevallen staat die kerel al in je portemonnee te kwijlen.
En advies?
Volgens mij kan die dat woord nog niet eens spellen.


Sorry, ik kon het niet laten, maar het blijft altijd oppassen met dit soort uitspraken


:D

guitargeek3
8 februari 2009, 09:32
Sorry, ik kon het niet laten, maar het blijft altijd oppassen met dit soort uitspraken


:D

Damn, 1-0 voor jou ;)

(V)etallica
9 februari 2009, 20:03
In de omgeving Nijmegen vind ik Stockenhof in Beek het best.
Een klantvriendelijke winkel waar de eigenaar (volgens mij is hij dat iig) bijna altijd achter de balie staat. Ik ken eerlijk gezegd geen andere muziekwinkel waar dingen aansmeren vrijwel niet op de agenda staat... en waar niet snel moeilijk wordt gedaan over bonnetjes. Nadeel (voor gitaristen dan) is dat de winkel vrij klein is en er een groot deel is besteed aan drums (de eigenaar is ook drummer volgens mij, vandaar)
Groot voordeel is trouwens een goede gitaarbouwer en iemand met verstand van buizenversterkers voor al je reparaties/aanpassingen. Maar naast een mooie collectie oude gibsons/fenders/etc. en zelfs een catalyst sinds kort zag ik, staan er vooral gitaren die prijs/kwaliteit gunstig zijn. Al met al gewoon een eerlijke winkel, met goed personeel!

Van de verdere winkels hier in de omgeving ken ik Eigenhuijsen (enigszins buiten het centrum) en Schreeven (in het centrum, plein '44) het best.
Van de 2 scoort de eerste bij mij iets beter vanwege het grotere aanbod, maar qua sfeer vind ik het minder. Heb altijd het idee dat ik er iets niet moet vertrouwen... maar kan liggen aan het feit dat een gitaar van mij daar (binnen de garantieperiode) belabberd is gerepareerd. En sinds kort mag je volgens mij niet eens meer op eigen houtje de winkel door... (of ligt dat aan mijn uitstraling?)

Schreeven had heel aardig personeel, maar vind ik nu minder. Kan ik op zich wel begrijpen wanneer je in het centrum zit en iedere idioot naar binnen loopt en je hanteert daarnaast de hoge prijzen die bij de locatie horen. Wel een behoorlijk aanbod voor de ruimte die ze hebben en het is duidelijk ingedeeld... maar er ligt ook weer veel meuk.

Van de winkels die ik ken kom/kwam ik hier het vaakst, over anderen kan ik (nog) geen mening vormen omdat dat misschien te veel van het moment afhangt.

Jilles
9 februari 2009, 23:51
't Is een winkel, geen bibliotheek. Koop is koop, dat is in de wet geregeld. Alleen bij koop op afstand en bij colportage bestaat er het recht om de koop eenzijdig te ontbinden binnen een bepaalde termijn.
In een winkel gekochte spullen terugbrengen is dus een gunst, geen recht. natuurlijk kan een winkel wel besluiten om de spullen terug te nemen en geld te retourneren, maar het hoeft niet.
Maar je kan twijfelen over de service-gerichtheid in bovenstaand verhaal, dat wel.

Ik ben het met je eens. De klant kan ver gaan op het gebied van service verwachten, maar zoiets als dit is volgens mij overdreven. Natuurlijk kun je vragen of ze de producten terug willen nemen, maar de verkoper móet niks. Als er nou iets met die adapter of kabel aan de hand was..

Mijn voorkeur voor gitaarwinkels gaat wel uit naar vox humana voor grote aankopen/deskundig advies over vanalles en nog wat, kleinere gitaaraccessoires koop ik liever bij de feedback mede doordat ze daar gewoon een gorte assortiment hebben van alles. Kennis van zaken zal me dan een worst wezen, als ze het maar kunnen afrekenen! :cheer:

Arjan12
10 februari 2009, 00:10
't Is een winkel, geen bibliotheek. Koop is koop, dat is in de wet geregeld. Alleen bij koop op afstand en bij colportage bestaat er het recht om de koop eenzijdig te ontbinden binnen een bepaalde termijn.
In een winkel gekochte spullen terugbrengen is dus een gunst, geen recht. natuurlijk kan een winkel wel besluiten om de spullen terug te nemen en geld te retourneren, maar het hoeft niet.
Maar je kan twijfelen over de service-gerichtheid in bovenstaand verhaal, dat wel.

Als ik het goed heb is dit onzin. Als het product ondeugdelijk is, zoals in dit geval, hoor je je geld terug te krijgen. Tegoedbonnen hoef je in zo'n geval niet te accepteren.

Sinner
10 februari 2009, 12:23
Als ik het goed heb is dit onzin. Als het product ondeugdelijk is, zoals in dit geval, hoor je je geld terug te krijgen. Tegoedbonnen hoef je in zo'n geval niet te accepteren.

Klopt!

Zie http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_ondeugdelijk_product , waar onder andere dit staat:

Wanneer is een product niet goed?

* Als het niet compleet is.
* Als het beschadigd is.
* Als het kapot is, of het niet goed doet.
* Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.

Wat zijn mijn rechten en plichten?

Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

* U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u zolang een product te leen krijgt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.
* De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.
* Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
* Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
* U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt kunnen gebruiken, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen.
* Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

---
dus ... :cooler:

Oh ja en on topic: Sound Plaza in Amsterdam: klein, maar fijn en heel relaxed en mooie spullen!

Quasar
4 juli 2009, 19:09
Ik woon in Groningen en ga meestal naar Tonika (www.tonika.nl website ziet er niet uit...) maar alleen omdat ze een redelijk uitgebreid assortiment hebben er er geen of weinig alternatieven zijn. Echter ze zijn daar niet bijster mededeelzaam of hulpvaardig. Verder vind ik ze nogal chagrijnig en krijg je niet het idee dat je voor je plezier bij ze koopt, of dat ze er met plezier werken. Heb daar toch alweer flink wat gekocht ondertussen maar zelf met flinke aankopen kan je voor het laatste plectrummetje schuiven. Qua kennis van apparatuur krijg ik ze ook niet echt los, zelfs als het niet druk is bekommeren ze zich niet echt om je.

Sjoerdz
8 juli 2009, 19:04
In Overijssel mogen we zeker niet klagen;

Huigens Music Hengelo:
Veelzijdig, heeft niet alleen gitaren maar is er wel in gespecialiseert. Ruimschootse deskundigheid, reperatie service die werkelijkwaar wonderen verricht en verkopers waar je ook nog eens mee kan onderhandelen. Enige nadeel ze zijn niet goedkoop hier tegenover staat dat ze ook alleen kwaliteit leveren. Conclusie:Top winkel maar prijzig.

Totally Music Almelo:
Gitaarspeciaalzaak, ruime keus maar niet divers voornamelijk electrisch. Heeft bijvoorbeeld geen 10 verschillende stratocasters maar wel 10 verschillende Fenders. Heeft goed spul en wil ook alleen maar goed spul verkopen, de verkopers verkopen niet om maar te verkopen. Verder is die voordelig.
Conclusie: Goede winkel met veel prijskrakers maar iets te kleinschalig.

La Casa De Gitara Borne:
Speciaalzaak voor de akoestische/semi-akoestische gitaar. Heeft ook enkele elektrische gitaren voor de vorm maar deze winkel zou ik niet aanraden voor een aankoop van elektrische gitaar. Verder heeft La Casa leuke acties voor de beginnende gitarist. Erg leuke eigenaren die je altijd met zorg en aandacht behandelen. Conclusie: Voor de akoestische/semi-akoestische gitaar DE winkel om heen te gaan.

Verder zijn er nog winkels waar ik zelf geen ervaring mee heb dus doe ik er ook geen uitspraken over:

- American Guitarstore Enschede
- Guitar Center Wierden
- Double D Guitars Rijssen

Later;D

Rinze
8 juli 2009, 19:16
Ik woon in Groningen en ga meestal naar Tonika (www.tonika.nl (http://www.tonika.nl) website ziet er niet uit...) maar alleen omdat ze een redelijk uitgebreid assortiment hebben er er geen of weinig alternatieven zijn. Echter ze zijn daar niet bijster mededeelzaam of hulpvaardig. Verder vind ik ze nogal chagrijnig en krijg je niet het idee dat je voor je plezier bij ze koopt, of dat ze er met plezier werken. Heb daar toch alweer flink wat gekocht ondertussen maar zelf met flinke aankopen kan je voor het laatste plectrummetje schuiven. Qua kennis van apparatuur krijg ik ze ook niet echt los, zelfs als het niet druk is bekommeren ze zich niet echt om je.

Westerhaven is er ook nog hoor :ok:

roel-snip
8 juli 2009, 20:05
Ik woon in Groningen en ga meestal naar Tonika (www.tonika.nl website ziet er niet uit...) maar alleen omdat ze een redelijk uitgebreid assortiment hebben er er geen of weinig alternatieven zijn. Echter ze zijn daar niet bijster mededeelzaam of hulpvaardig. Verder vind ik ze nogal chagrijnig en krijg je niet het idee dat je voor je plezier bij ze koopt, of dat ze er met plezier werken. Heb daar toch alweer flink wat gekocht ondertussen maar zelf met flinke aankopen kan je voor het laatste plectrummetje schuiven. Qua kennis van apparatuur krijg ik ze ook niet echt los, zelfs als het niet druk is bekommeren ze zich niet echt om je.

Ik ben ook jarenlang klant geweest bij tonika , en al het bovenstaande klopt.
Nu ga ik naar Da Capo in Nietap ( bij Leek ) , echt een goede zaak met genoeg keus , en nog belangrijker , oog voor de klant. Over de prijs valt altijd te onderhandelen , en ze hebben nog lekkere koffie ook.( het lijkt wel spam) Website is niet altijd actueel overigens.

mesaman
9 juli 2009, 10:37
tonika is gewoon slecht...er lopen wat ventjes die zich zelf nogal belangrijk vinden,maar verdomd weinig van gitaren/ed weten.ik heb daar nog nooit kunnen slagen terwijl ik te pas en te onpas gitaren koop(alleen echte/goede)en heb het gevoel dat ze je niet serieus nemen en het niet geloven dat iemand een gibson/fender/jem/mesa boogie koopt als hij het leuk vind en tegen komt die je wild hebben.
dit zie ik in heel veel zaken!uiterst slecht.ik begrijp wel dat er veel mensen alleen maar komen kijken en speulen.echt slimme en handige verkopers zie je weinig.bij kees dee amersfoort bevalt het me wel.wordt je serieus behandeld en niet gepushed,en je mag gewoon spelen als je dat wilt.westerhaven in groningen is redelijk.ze bedoelen het goed maar hebben zo weinig dat is wel minder.wel goede service!verder valt me veel op dat winkels niet zo veel hebben en de ingeruilde gitaren langzaam verdwijnen...alles staat op marktplaats volgens mij.dat maakt winkelen ook minder leuk in de gitaarshop.
verder zou ik het niet weten wat nog een goede winkel is.

Rinze
9 juli 2009, 10:49
Westerhaven is inderdaad ok, bij Tonika lopen helaas vooral verkopers rond die inderdaad niet erg veel van het spul afweten.

Ik ben laatst trouwens bij Big One in Zwolle geweest toen ik daar toevallig in de buurt was. Kwam goed over, hoop spul maar ook erg prettige mensen met verstand van zaken. Ben er bijna twee uur geweest omdat we aan de praat raakten, eerst met een verkoper en daarna met de baas erbij. Kopje koffie en aan het eind nog even met de baas de afdeling bijzondere tweedehands gitaren langs waar we ieder exemplaar even besproken hebben. Gewoon omdat het leuk was. Jammer dat Zwolle zo'n eind bij mij uit de buurt is, anders ging ik er zeker vaker heen (en dan ook om iets aan te schaffen :seriousf:). Maar dat zie je zelden, dat de mensen in de winkel nog gewoon liefhebber zijn.

bagheera
9 juli 2009, 11:30
guitars and amps

niet normaal man

je komt net binnen bij een juwelier.
Ze verkopen niets anders dan gitaren en versterkers zelfs geen bassen.

en de zaak is mooi afgewerkt.

Ze brengen je te drinken ( gratis )

High end amps en gitaren en ik kan alleen op mezelf afgaan natuurlijk maar ik heb ze mogen testen zonder vieze blikken eerder met aanmoediging ( zeer zeldzaam )

Het zijn ook echt kenners en vakmannen, ze wisten meteen wat ik wou hoe ik het wou echt straf.

Ik was daar om een meyer amp te testen, de enige winkel die ze verkoopt.


Ik was zo onder de indruk dat ik die gasten nog een mail ga sturen om te zeggen hoe goed ik hun winkel vond.

Echt klasse
http://www.guitarsandamps.nl/


ps : post 900

Josha
9 juli 2009, 16:59
Myguitar.nl in Veenendaal

Eerste echte gitaarzaak in Veenendaal en de directe omgeving voor zover ik weet. Nog een klein zaakje, bestaat net een jaar. Het assortiment is ook niet erg uitgebreid, maar als je iets wilt hebben kan hij het meestal zonder problemen bestellen. Zeer vriendelijke eigenaar die erg veel aandacht heeft voor de klanten. Heeft zelf ook jaren gespeeld en speelt nu ook nog dus weet zelf ook genoeg van gitaren. Ik heb hem wel eens voor mensen zien spelen die zelf niet konden spelen om te laten horen hoe een bepaalde gitaar of bas klonk. Is bereid om zijn assortiment aan te passen aan de klant, zo is hij bezig Line 6 dealer te worden omdat een vriend van mij een Line 6 product zocht. Verder is er goed over de prijzen te spreken en gaat hij vrijwel altijd mee met de normale straatprijs of gaat hij er nog iets onder zitten. De eigenaar is voor mij ook achter een goed aantal producten aangegaan voor prijzen en dat soort dingen en is zeer behulpzaam.

Website/webshop: www.myguitar.nl

Website is helaas niet helemaal up-to-date met betrekking op het assortiment dat hij heeft. Wel worden er regelmatig nieuwsberichten en mededelingen geplaatst over nieuwe producten die zijn toegevoegd aan het assortiment. Als je iets wilt hebben dat niet op de site staat kun je altijd een mailtje sturen en dan kan hij het vrijwel altijd bestellen en opsturen.

Ik kan wel concluderen dat als je in Veenendaal of omgeving woont je zeker eens een kijkje moet komen nemen en als je wat verder weg woont gewoon een keer op de site moet kijken. Echt een hele leuke zaak met een zeer aardige eigenaar die zeer zeker moeite voor je wilt doen en je met plezier helpt.

JiJeWoW
9 juli 2009, 17:57
hey,
Ken er iemand hier een goede muziek/gitaar winkel in tilburg (en omgeving). Ik ben net verhuist en ik heb geen idee wat hier allemaal zit :dontgeti:

mesaman
9 juli 2009, 18:29
big one is wel een relaxte winkel maar niet echt betrouwbaar...ik heb ooit iets gekocht deal gemaakt en toen ik hem (fender versterker)kwam ophalen busje geregeld en alles was de versterker aan iemand anders verkocht.mn grootste teleurstelling ooit(met iets kopen dan)heel raar en heel onbetrouwbaar.er was goed overlegd en duidelijk afgesproken.dus daar lag het niet aan.heb daar wel mn gibson vandaan.leuke oude gitaar.dat ging gewoon goed.versterker ingeruild en gitaar mee genomen.maar big one is net echt consequent met alles.
t kon slechter maar wees op je hoede.

Rinze
9 juli 2009, 18:37
big one is wel een relaxte winkel maar niet echt betrouwbaar...ik heb ooit iets gekocht deal gemaakt en toen ik hem (fender versterker)kwam ophalen busje geregeld en alles was de versterker aan iemand anders verkocht.mn grootste teleurstelling ooit(met iets kopen dan)heel raar en heel onbetrouwbaar.er was goed overlegd en duidelijk afgesproken.dus daar lag het niet aan.heb daar wel mn gibson vandaan.leuke oude gitaar.dat ging gewoon goed.versterker ingeruild en gitaar mee genomen.maar big one is net echt consequent met alles.
t kon slechter maar wees op je hoede.


Hmm, da's minder inderdaad. Zoiets ik twintig jaar terug bij Westerhaven gehad, kocht een Kitty Hawk Supreme tweedehands, zou helemaal nagekeken zijn, nieuwe buizen en getest volgens de verkoper. Kom ik het ding ophalen, nog even spelen, zat er een voorbuis in die zo microfonisch was dat je de versterker niet eens aan kon zetten zonder gesqueal. Was die kerel ook nog verbaasd dat ik geen vertrouwen meer in de kwestie had.

Maar eerlijk gezegd heb ik dit soort ervaringen met bijna alle muziekzaken waar ik placht te komen. De reden dat ik bijvoorbeeld zelf ben gaan afstellen en repareren/customizen was ook dat het bij de muziekzaken nooit goed gebeurde. Er mankeerde altijd wel wat aan en dan een hoop onnozel gedoe, bah.

't Is net als met garages, daar naaien ze je ook vaak waar je bij staat, gelukkig heb ik meer verstand van gitaren :seriousf:

hole
10 juli 2009, 09:25
hey,
Ken er iemand hier een goede muziek/gitaar winkel in tilburg (en omgeving). Ik ben net verhuist en ik heb geen idee wat hier allemaal zit :dontgeti:

Hey JiJeWow, welkom in tilburg :D

In Oisterwijk zit van de Klundert. In Eindhoven zit Feedback
In Boekel (iets verder weg, maar de moeite waard): Guitarking.

Ow..en www.thomann.de :D

JiJeWoW
10 juli 2009, 11:22
Hey JiJeWow, welkom in tilburg :D

In Oisterwijk zit van de Klundert. In Eindhoven zit Feedback
In Boekel (iets verder weg, maar de moeite waard): Guitarking.

Ow..en www.thomann.de :D

Thnx man :cheerup: tot nu toe altijd naar de radiobeurs geweest voor snaren etc.
De Thomann kende ik al een tijdje maar Musicstore is toch wel mijn favoriet hoor :)

hole
10 juli 2009, 11:45
Thnx man :cheerup: tot nu toe altijd naar de radiobeurs geweest voor snaren etc.
De Thomann kende ik al een tijdje maar Musicstore is toch wel mijn favoriet hoor :)

Radiobeurs :stop:

Bij het Bart van Peltplein zit ook een muziekzaak, ben even de naam kwijt. Klein assortiment B en C merken, en iets duurder, maar wel goeie service en zo. Daar haal ik ook vaak snaren/plectra/kabels.

!!!!dennis!!!!
10 juli 2009, 12:17
Music-productiv vlak voorbij de duitse grens..
als ik me niet vergis is dit de grootste muziek winkel van europa..

ze hebben ALLES!

JiJeWoW
10 juli 2009, 12:20
Music-productiv vlak voorbij de duitse grens..
als ik me niet vergis is dit de grootste muziek winkel van europa..

ze hebben ALLES!

Dat zeggen thomann en Musicstore ook. Die duitse winkels denken allemaal dat ze de grootste muziekwinkel zijn :seriousf:

Shibby
10 juli 2009, 17:36
Radiobeurs :stop:

Bij het Bart van Peltplein zit ook een muziekzaak, ben even de naam kwijt. Klein assortiment B en C merken, en iets duurder, maar wel goeie service en zo. Daar haal ik ook vaak snaren/plectra/kabels.

Inderdaad, Radiobeurs :stop: Ga dan naar een echte muziekzaak.

Baco
10 juli 2009, 17:50
Hier ook al een aantal erg positieve ervaring met Rockpalace. 'k Heb er m'n Randall RM100KH gekocht (bijna 600 euro goedkoper dan bij de gekende Duitse online stores) en nu vandaag m'n HBE Frost Bite binnen gekregen. Mooie prijzen en snel geleverd, wat mij betreft dik in orde!

René`
10 juli 2009, 21:55
Als ik in Groningen ben ga ik altijd naar Tonika, daar heb ik m'n Fender 1957 RI ook vandaan.
En in Amsterdam Dirk Witte en Dijkmanmuziek, in tegenstelling tot Tonika zijn dit nauwe en kleine winkels maar ook hier net als bij Tonika geweldige service.

JiJeWoW
10 juli 2009, 22:24
Inderdaad, Radiobeurs :stop: Ga dan naar een echte muziekzaak.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook al een soort van :stop: gevoel had toen ik erachter kwam dat ze 7,50 vroegen voor normale d'adario snaartjes...
Maar ik wist niet waar ik ze anders moest halen en ik had geen zin om 8 euro verzendkosten te betalen :dontgeti:
Nu even lekker sparen en dan gewoon bij lordofthestrings bestellen denk :lp:

Plant
10 juli 2009, 22:59
In Eindhoven hebben we weinig anders meer dan Feedback.

Verwacht daar geen kennis van produkten. Als je wat vraagt kijken ze op hun computer en lepelen de gegevens op die je zelf ook al overal (on-line) kunt vinden.

Soms zijn ze met spullen relatief goedkoop, maar dat is alleen met populaire spullen die ze groot inkopen en dus scherp inkopen en vervolgens scherp doorverkopen. Daar kan geen concurrent tegenop.

Is iets wat minder gangbaar en hebben ze het wel in het programma, dan is het vaak elders net zo duur of zelfs goedkoper. Hebben ze het (tijdelijk) niet, dan kom je gerust meerdere keren voor niks. "Ja, het is besteld, probeer het volgende week nog eens ..." :mad:

D'addario flatwound snaren voor mijn fretloze bas bestel ik tegenwoordig bij www.musicstocks.eu . Ik stoote een paar keer mijn neus bij Feedback en bestelde ze toen noodgedwongen on-line. Ik kreeg ze binnen 2 dagen zonder verzendkosten thuisbezorgd en nog goedkoper ook! Alleen de Martin snaren voor mijn akoestische gitaar koop ik nog bij Feedback omdat ze die wel altijd op voorraad hebben en nergens zo goedkoop.

Quasar
11 juli 2009, 11:48
guitars and amps

niet normaal man

je komt net binnen bij een juwelier.
Ze verkopen niets anders dan gitaren en versterkers zelfs geen bassen.

en de zaak is mooi afgewerkt.

Echt klasse
http://www.guitarsandamps.nl/


ps : post 900

wauw ziet er goed uit idd, en nog wel in Nijmegen! daar wonen mijn ouders nog. Vreemd genoeg heb ik lang gezocht naar een goede winkel in nijmegen maar kennelijk moet guitarandamps iets doen aan hun google bekendheid want als ik bijvoorbeeld zoek op "gitaren winkel nijmegen" komen ze in de eerste 10 pagina's niet naar voren, en verder dan 10 kijk ik niet...

Voor basgitaren hebben ze een "samenwerkingsverband": Quote: En basgitaren? Sorry ! Basgitaristen mogen altijd langskomen voor een kop koffie (al was het alleen maar vanwege hun gevoel voor humor), maar voor basgitaren moet je wezen bij Bass Matters, de speciaalzaak van collega Paul Sips (om de hoek). unquote

Baco
11 juli 2009, 12:00
guitars and amps

Echt klasse
http://www.guitarsandamps.nl/



M'n Radial Headbone komt van daar, supersnel opgestuurd, erg vriendelijke kerels!

undertaker321
11 juli 2009, 14:23
Ik heb mijn versterker en gitaar ( LP) gekocht bij Nederlandmuziek in Almere, wel een fijne zaak, goed opgezet lekker veel ruimte en goed advies

mesaman
11 juli 2009, 16:29
ja de meeste muziek winkels zijn een soort 2e hands auto garages.onbetrouwbaar lekker verstopt op gekke plekken.maken vage rekeningen en je weet nooit wat er precies gebeurd is en het is eingelijk altijd
redelijk tot slecht gedaan.reparaties moeten gewoon bij een goede gitaarbouwer gedaan worden.patrick koopman is gewoon goed en goed geprijsd.
rikkers daarintegen zijn echt boeven,ik ben uiterst relaxed maar daar ben ik bijna door het lint gegaan ongelovelijk.200 km rijden en dan belazerd worden terwijl er NIETS gebeurd is.De uitspraak van slechte auto garages is gewoon raak bij veel muziekwinkels.het grote nadeel van de grote duitse muziek v&d's is dat ze niets ouds of obscuurs hebben.

EGH
11 juli 2009, 18:37
Erg leesbaar is je bericht niet mesaman...

Braindead
12 juli 2009, 01:10
The American Guitarstore din ik ook goed. Erg aardig personeel Kai is ook top en hij heeft ook wel van die dingen voor een heel schappelijke prijs staan. Hij gaat dacht ik zelf vaak naar the States en haalt dan wat spul op ofzo. Altijd leuke dingetjes. Voorbeeld; die EVH schoenen, maar ook D-tuna's. Heb ik daar twee gekocht. Hij helpt je ook graag als je iets zoekt waar je neit makkelijk aan kan komen.

Qua reparaties vind ik het ook altijd lastig naar wie toe te gaan. Soms betaal je je scheel maar ook vaak dat de winkel in kwestie het probleem niet verhelpt. Dat irriteert me mateloos. Het is natuurlijk ook zo dat het uurloon te hoog ligt hier maar repareren is tegenwoordig geen lolletje meer.

Verder vind ik Dick Dijkman ook iemand met kennis van zaken. Hij kan veel en is wel een aardige gast ook. Hij is wel prijzig maar vakmanschap kost blijkbaar ook wat.


American Guitarstore in Enschede heeft veel cool spul ja en ze zijn nog aardig ook.

sliderman
15 juli 2009, 16:14
guitars and amps

niet normaal man

je komt net binnen bij een juwelier.
Ze verkopen niets anders dan gitaren en versterkers zelfs geen bassen.

en de zaak is mooi afgewerkt.

Ze brengen je te drinken ( gratis )

High end amps en gitaren en ik kan alleen op mezelf afgaan natuurlijk maar ik heb ze mogen testen zonder vieze blikken eerder met aanmoediging ( zeer zeldzaam )

Het zijn ook echt kenners en vakmannen, ze wisten meteen wat ik wou hoe ik het wou echt straf.

Ik was daar om een meyer amp te testen, de enige winkel die ze verkoopt.


Ik was zo onder de indruk dat ik die gasten nog een mail ga sturen om te zeggen hoe goed ik hun winkel vond.

Echt klasse
http://www.guitarsandamps.nl/


ps : post 900


Ik heb net ff gebeld, puur voor info. en echt super vriendelijk aan de telefoon en hij gaat voor mij rond mailen om te kijken of hij voor mij de gitaar kan krijgen en voor hoeveel.
Toch ff netjes dat hij mij op de hoogte houdt

aaronstonebeat
16 juli 2009, 13:08
Ik ben vorig jaar voor de allerlaatste keer bij Tonika geweest. Ik vond het sowieso al niets meer sinds ze in het nieuwe pand zitten. Maar goed, ik wilde voor mijn zoon een Korg synthesizer hebben en zij hadden die voor een goede prijs op voorraad. Gebeld of ie in huis was en de reis aanvaard.

Aangekomen in de zaak staan er 2 medewerkers achter de balie en één klant ervoor. Ik vervoeg me aan de balie en zie al snel dat één van de medewerkers me verwachtingsvol aankijkt en dus zeg ik: 'ik kom voor die Korg zus en zo, ik heb er eerder vandaag over gebeld.
Dan die gast op hoge toon: 'wilt u even wachten, we zijn nog met deze meneer bezig?'

Als ik niet perse die Korg wilde hebben, was ik toen al die rotzaak voor de allerlaatste keer uitgebeend. Wat een botte boeren. Van mij een dikke onvoldoende voor Tonika!

Quasar
24 juli 2009, 22:56
Als ik niet perse die Korg wilde hebben, was ik toen al die rotzaak voor de allerlaatste keer uitgebeend. Wat een botte boeren. Van mij een dikke onvoldoende voor Tonika!

Ja, helaas geen op zichzelf staande observatie/ervaring bij Tonika. Ik woon al jaren in Groningen maar kan niet zeggen dat dit normaal is als je hier een winkel binnenkomt.

:mad:

aaronstonebeat
24 juli 2009, 23:56
Ja, helaas geen op zichzelf staande observatie/ervaring bij Tonika. Ik woon al jaren in Groningen maar kan niet zeggen dat dit normaal is als je hier een winkel binnenkomt.

:mad:

In zijn algemeenheid ken ik Groningen ook als een vriendelijke en gastvrije stad. Ik vraag me des te meer af wat Tonika heeft bewogen tot deze koers. Ongetwijfeld zal winstbejag er aan ten grondslag hebben gelegen. Maar het lukt me maar niet de redenering erachter te zien. Ze hebben aan mij in ieder geval een goede en blije klant verloren.

Quasar
25 juli 2009, 14:43
In zijn algemeenheid ken ik Groningen ook als een vriendelijke en gastvrije stad. Ik vraag me des te meer af wat Tonika heeft bewogen tot deze koers. Ongetwijfeld zal winstbejag er aan ten grondslag hebben gelegen. Maar het lukt me maar niet de redenering erachter te zien. Ze hebben aan mij in ieder geval een goede en blije klant verloren.

Ik denk niet dat het een koers is, mijn ervaringen waren al in de Ebbingestraat hetzelfde. Kan alleen maar wijzigen als de mensen die het daar voor het zeggen hebben het anders willen. Wel fuck dat het de grootste zaak in het Noorden is.

Maar misschien lezen ze eens de kritieken hier en is er nog hoop. lal

:blast:

Rinze
25 juli 2009, 15:19
Westerhaven vaart er intussen wel bij, die hebben er zeker sinds de verhuizing van Tonika erg veel klanten bij gekregen. Tonika mikt meer op veel en snel verkopen tegenwoordig, ook via internet. En dan die pakkies van die lui, alsof je met een stel kruisingen tussen vertegenwoordigers en jehova's te maken hebt. Maar het ergste vind ik dat vakkennis ver te zoeken is. De zgn. specialisten moeten het antwoord op bijna elke vraag opzoeken of ze lullen gewoon onzin (een paar keer met open mond staan luisteren hoe mensen op zoek naar een eerste gitaar voor hun zoon/dochter het bos in werden gestuurd). En reparaties op gitaargebied worden domweg doorgesluisd naar Rikkers. Jammer, ik kwam al bij Tonika vanaf 1982, maar de laatste jaren nauwelijks meer.

Denk dat het een landelijke trend is trouwens, afgaande op wat ik hier over een hoop andere grote zaken lees.

koen=)
30 juli 2009, 17:24
schreeven nijmegen voor gitaren
eigenhuiysen nijmegen voor midi en andere pc zooi
thomann & musicstore germany voor zo'n beetje alles

arno1210
23 november 2010, 22:37
ik ben op zoek naar een goede elektrische gitaar Van 200 euro kan je dat daar al kopen ? Arno1210

kamiel
23 november 2010, 23:10
Een goede gitaar is uiteraard relatief, maar voor 200 euro moet je geen wonderen verwachten, zeker als je er een versterker bij moet kopen (als dat het geval is?) Ik zou zeggen, stap gewoon een lokale winkel binnen, test wat je leuk vind, kijk wat in je budget past, stap nog eens die winkel binnen, kijk nog eens wat je leuk vind, speel wat op wat je leuk vind, spaar nog iets langer, en ga dan terug.

Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal nog nodig hebt/wat je stijl is/of je al iets kan... in ieder geval veel succes met je zoektocht,:D

ghost-rider2006
23 november 2010, 23:31
muziek stores omgeving rotterdam

wat is er allemaal te vinden in de regio ??
Fb weet ik en verspuy maar vind ik een bagger zaak oepssssssss

'39
24 november 2010, 22:10
De staar in Purmerend en Dirk Witte en Dijkman in Amsterdam.

De Staar is zeker geen vriendelijke winkel (verkopers zitten altijd op je lip en als je informatie vraagt over een product verwachten ze meteen dat je het ook meteen koopt). Het is een hele kleine winkel met niet zoveel gitaren en naar mijn gevoel meer gericht naar de beginners. Niks mis mee natuurlijk maar voor de wat gevorderde wel jammer dat er niet wat duurder spul aanwezig is om te testen. Daarvoor moet ik altijd naar Amsterdam, waar de medewerkers wel altijd vriendelijk zijn er er goeie service is. Je mag er ook altijd (mijn ervaring) zo lang testen als je wilt, ze doen er nooit moeilijk over.

Wel raar dat er in Purmerend, toch wel een redelijk grote stad, maar één zo een klein muziekwinkeltje aanwezig is. Jammer.

robert-gitarist
27 november 2010, 00:49
De winkels waar ik altijd heen ga is Big One is Zwolle. Gewoon een goede zaak met ruime keuze en leuk personeel. Althans 2 heren die op de gitaarafdeling werken. Altijd in voor een praatje, weten waar ze over praten etc. top! Verder vind ik MP in Ibbenbüren (Duitsland) altijd heerlijk. Daar kan ik me echt wel een dag vermaken :D American Guitar Shop in Enschede blijft ook tof! Helaas kom ik daar eigelijk echt te weinig.

Feedback Apeldoorn vind ik echt bagger! Of ze lopen een beetje vals te pielen op een gitaar of ze lopen een beetje te rukken achter de computer en tonen echt geen enkel interesse. Daarbij weten ze ook nog eens geen ene reet en proberen ze mij een nep Epiphone (die was echt zo nep als een Stagg ;) ) in de maag te splitsen. Right, ballentent.

Acoustic Capo
27 november 2010, 01:11
Tonika in grunn.
Waarom?Goede service, je komt binnen krijgt koffie aangeboden en willen je meteen al helpen. Verkopers hebben ook veel verstand van de producten, ze verkopen je geen bullshit, wat goed bij je past en wat je bevalt.

Ook de muziek winkels hebben last van de crisis, bijna alle gitaren zijn vors afgeprijsd, zowel alle producten van hun.

aaronstonebeat
27 november 2010, 01:49
Tonika in grunn.
Waarom?Goede service, je komt binnen krijgt koffie aangeboden en willen je meteen al helpen. Verkopers hebben ook veel verstand van de producten, ze verkopen je geen bullshit, wat goed bij je past en wat je bevalt.

Ook de muziek winkels hebben last van de crisis, bijna alle gitaren zijn vors afgeprijsd, zowel alle producten van hun.

Vergeef me, maar ik heb daar afgehaakt sinds ze met het betrekken van het nieuwe pand een paar jaar terug veranderd zijn in geldwolven die alleen nog maar verkopers in dienst hebben in plaats van deskundigen. Ze zijn, nog meer dan ze al waren, veranderd in een groothandel.
Ooit was ik er een tevreden klant, maar dat is lang geleden.
Het kan eventueel zo zijn dat er in de tussentijd weer iets is veranderd, maar dat heb ik dan gemist omdat ik mezelf heb gezworen daar nooit meer iets te kopen.

Acoustic Capo
27 november 2010, 14:01
Vergeef me, maar ik heb daar afgehaakt sinds ze met het betrekken van het nieuwe pand een paar jaar terug veranderd zijn in geldwolven die alleen nog maar verkopers in dienst hebben in plaats van deskundigen. Ze zijn, nog meer dan ze al waren, veranderd in een groothandel.
Ooit was ik er een tevreden klant, maar dat is lang geleden.
Het kan eventueel zo zijn dat er in de tussentijd weer iets is veranderd, maar dat heb ik dan gemist omdat ik mezelf heb gezworen daar nooit meer iets te kopen.
Oke, kan best zijn dat het mindere tijden geweest zijn, ik ken de geschiedenis van de zaak totaal niet. Maar toen ik er kwam om mijn gitaar te kopen heb ik totaal geen indruk gehad van snel verkopen enzo. Ik vond het een prima service met verkopers die er veel van afwisten,kon ik zo wel merken.Kan zijn dat de service nu weer beter is geworden na veel klachten van mensen.
Maarja, jij kent de zaak langer dus weet jij wel hoe de zaak is verlopen.