PDA

View Full Version : Welke Versterker?



Martjeuh
17 april 2009, 15:58
Deze quote is mijn oude post.


Hey,

Ten eerste hallo ^^
Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker en ik speel ongeveer een jaar. Ik weet alleen niet welke !

Ik denk dat 30 zeker goed is voor mij maar dan weet ik niet precies welke.. zelf had ik er al 3 bedacht die goed waren maar ik wil graag jullie mening horen over welke versterker goed is en slecht is op de 30 watt (rond de prijs van 200 :))

De 3 versterkers die ik al had gezien:
- Spider III 30 watt
- Marshall Mg 30 Dfx
- Vox Vt 30

Dus ik zou het erg fijn vinden als jullie mij kunnen helpen :D

Groetjes, Mart. :cheerup:


Edit 25 mei:

Ik had dus gedacht dat ik de superchamp xD zou krijgen belt dirkwitte op dat de versterker tijdelijk niet leverbaar is en ik hem rond juli kan verwachten! Dat duurt mij te lang.. (Kut!) Het word dus zoeken voor een nieuwe versterker !

Zouden jullie mij weer verder kunnen helpen?

Eisen heb ik bijna niet, ik sta open voor alle meningen/opties! (prijsklasse 300 euro max)

Thanx :lovelove:

hole
17 april 2009, 16:00
Hoi. Welkom op het forum.

Ik wil niet meteen gaan zeuren na je eerste post, maar er zijn hier al ZOVEEL topics over. Met de zoekfunctie zul je wel e.e.a. kunnen vinden.

Martjeuh
17 april 2009, 16:05
Daar heb je gelijk in, maar dat vind ik aardig chaos omdat het niet echt over deze 3 versterkers gaat. sorry als het jullie irriteerd ^^

Spitfire
17 april 2009, 16:08
Dan zoek je toch naar topics over die versterkers afzonderlijk en vergelijk je daar de meningen van?

Mr.Fingers
17 april 2009, 16:09
Marshall MG valt al af! Je kunt beter zelf gitaargeluiden maken dan zo'n ding te kopen (nee, echt, heeft een KUT-geluid (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend)).

VoxAD30VT is goed
SpiderII is doenbaar


Is de Roland Cube30 of de Cube30X niets voor je? Een amp die door heel veel mensen word aangeraden!

Martjeuh
17 april 2009, 16:10
Ik heb gehoord dat de Vox Vt goed bij telecasters past klopt dat ook ? aangezien ik zelf een telecaster heb ^^

Verder ga ik even verder kijken naar de roland :D

Mr.Fingers
17 april 2009, 16:33
"past goed", in feite kan je alles over alles spelen he (een Gibson ES175 over een rokende marshallstack, het kan!). Die vox heeft een vrij "scherpe" klank van zichzelf, en een telecaster ook, dus het zal een klank worden met vrij veel hoog in.

lodi
17 april 2009, 19:08
tussen deze drie is de vox zeker beter, ni twijfelen

Thiez
17 april 2009, 19:12
van deze 3 zou ik idd voor de vox gaan. maar idd de roland cube 30 blijft gewoon ideaal. als je laag wattage versterkertje zoekt voor thuis gewoon een cube nemen. heerlijke versterkertjes en gewoon lekker vol geluid. effecten erop.

lodi
17 april 2009, 20:54
tussen de drie eerste èn de cube 30 blijft de vox beter, doch dit kan je enkel weten als je èn de cube èn de vox in huis hebt,(heb ik) dit geheel vrijblijvend, groetjes

fender strat usa deluxe
fender bassman 50 (head +cab) bj 65
fender twin amp
marshall dsl 401
lee jackson xls 500
cube 30
vox ad 30 vt
boss GT3

hole
17 april 2009, 21:02
..ter info: ik irriteer me er niet aan hoor..Je bent nieuw hier dus het is je vergeven ;)

Veel plezier met de zoektocht..ga vooral eerst uitprobberen!

Exi
17 april 2009, 22:28
tussen deze drie is de vox zeker beter, ni twijfelen

Jep, de vox steekt wel boven die twee uit.

Op de eerste plaats zou ik gaan voor de vox vt 30
op de tweede plaats een cube 30x

Test deze twee versterkers in ieder geval en dan kom je er wel uit.
Succes!:ok:

neem gewoon die vox!

Martjeuh
18 april 2009, 00:34
Ah bedankt!

Ik ga ze binnenkort zeker allebei proberen, vox valt goed in de smaak zoals ik zie hehe :mmmm:

Lenweë Míriel
18 april 2009, 02:03
Die Vox wordt hier regelmatig wel geprezen ja. Dit zegt echter niet dat dit dan ook automatisch de betere versterker voor JOU is. Je moet ze dan ook zker alle 2 even proberen en kijken welke het beste bij jou past en het geluid heeft wat je zoekt. Neem daarbij ook zeker je eigen gitaar mee en neem er de tijd voor. Met zowel de Cube als de Vox zul je geen miskoop doen alleen moet jezelf uitzoeken welke het beste bij je past.

driesp
18 april 2009, 07:59
ga voor de vox, is echt de moeite!
neem dan wel die uit de nieuwe serie, de VT30

Exi
18 april 2009, 12:38
Die Vox wordt hier regelmatig wel geprezen ja. Dit zegt echter niet dat dit dan ook automatisch de betere versterker voor JOUW is. Je moet ze dan ook zeker alle 2 even proberen en kijken welke het beste bij jou past en het geluid heeft wat je zoekt. Neem daarbij ook zeker je eigen gitaar mee en neem er de tijd voor. Met zowel de Cube als de Vox zul je geen miskoop doen alleen moet jezelf uitzoeken welke het beste bij je past.

Dat is de TS dan ook van plan.
Maar inderdaad, ga ook zeker testen met jouw eigen gitaar.

Ik wens je alvast veel succes met de Vox!:seriousf:

Martjeuh
18 april 2009, 14:31
Welke muziek stijlen worden er op deze versterkers vaak gespeeld dan? of maakt dat niet zoveel uit ?

Exi
18 april 2009, 16:33
Deze twee versterkers zijn modeling versterkers, oftewel je kan er een grote variatie in geluid uithalen. Van clean to metal.
Je kan er in principe alles op spelen.

Je kan kijken op youtube voor de verschillende demo's van die versterkers om een indruk te krijgen wat je er allemaal mee kan doen.

bijv.:
Vox VT30 1 (http://www.youtube.com/watch?v=zYTArC1ZwV8)
Vox VT30 2 (http://www.youtube.com/watch?v=VFgyt4Pqfyw&feature=related)

Cube (http://www.youtube.com/watch?v=Srvla73vpok)
(kon niet zo snel een betere vinden)

Als je het hebt over versterkers voor bepaalde muziekstijlen, dan heb je het vaak meer over buizenversterkers die elk hun eigen karakter hebben die ze beter geschikt maken voor bepaalde muziekstijlen.

Martjeuh
18 april 2009, 20:24
Wow die cube lijkt me ook echt super strak ^^ nu word het echt lastig..
Eerst ff proberen ofcourse :)

100%Ibanez
19 april 2009, 13:07
Ik heb de line6 spider lll 30 watt en de marshall MG 30 dfx Het zijn allebei goeie versterkers maar ik vind de marshall veruit de beste.:soul:

GlobalWarming
19 april 2009, 14:03
Marshall MG valt al af! Je kunt beter zelf gitaargeluiden maken dan zo'n ding te kopen (nee, echt, heeft een KUT-geluid (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend)).


Ik heb een Marshall MG 15DFX,
waarom zitten sommige mensen altijd te zeuren over de MG serie ?
Ik vind het een goede versterker, alleen beetje duur voor wat hij kan !

Martjeuh
19 april 2009, 22:01
Is de vox 30 vt (nieuwe serie) de beste vox in de 30 watt - ongeveer 200 euro prijsklasse? ty :lovelove:

den titten
23 april 2009, 08:55
Hoi iedereen,

Ik heb dit topic met veel interesse gelezen want ikzelf ben op zoek naar een versterker en kwam ook uit bij deze modellen. De Vox VT 15/30 de Cube 20X/30X.
In het filmpje van de Cube zie je de gitarist clean spelen en daarna met een 'accoustic simulation'. Dit vind ik prachtig, en mijn vraag is dan ook dat een Vox dit ook kan? Is dit standaard op elke versterker of eerder een uitzondering?

Mijn excuses voor de beginners-vraag, maar: dat ben ik dan ook :soinnocent:

Mvg,

Tom

Martjeuh
23 april 2009, 10:25
Hey!

Ik raad je de vox echt aan, ben dinsdag naar dirk witte in utrecht geweest, allebei uitgeprobeerd en de vox klinkt GE-WEL-DIG!
De vox heeft alleen geen acoustic simulator zoals de cube, maar dat maakt echt niks uit (vind ik dan)!

Ik raad je aan om deze versterkers allebei uit te proberen, en je zult zien dat de vox er uitsprint ^^

Groetjes van een bijna vox vt 30 bezitter :D

Exi
23 april 2009, 23:29
De vox heeft inderdaad geen "accoustic simulation", maar dit geluid valt met een beetje gedraai aan de knoppen wel te benaderen met de vox.

Als je echt op de akoestische toer wilt kijk dan hier (http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=752) naar. Dit is het pedaal waar dat effect van de cube vandaan komt.
Het is naar mijn idee zonde om een modeling versterker te kopen voor één effect.

Martjeuh
24 mei 2009, 23:12
Het is de fender superchamp xD geworden! Toch bedankt allemaal voor jullie reacties!

caliban
24 mei 2009, 23:30
Ik heb de line6 spider lll 30 watt en de marshall MG 30 dfx Het zijn allebei goeie versterkers maar ik vind de marshall veruit de beste.:soul:

Dat moet dan toch door de merknaam komen....

Renin
24 mei 2009, 23:34
Dat moet dan toch door de merknaam komen....

:seriousf:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Martjeuh
24 mei 2009, 23:35
:seriousf:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Ja afgekoeld? ^^

Robdop
25 mei 2009, 11:39
Het is de fender superchamp xD geworden! Toch bedankt allemaal voor jullie reacties!

waarom heb je die gekozen?

Frustastic
25 mei 2009, 17:04
Tis een echte buizen amp;)

levi
25 mei 2009, 17:14
vox vt 30 moet je kopen punt. of marshall master lead 30 uit 1985 ^^

Martjeuh
25 mei 2009, 17:26
Hier uw reacties/meningen/opties aub :D

Voor de 2de keer :eek:

MarkV
25 mei 2009, 22:16
Hier uw reacties/meningen/opties aub :D

Voor de 2de keer :eek:

wat dacht je van die Fender, maar dan gewoon ergens anders kopen. Bij de meeste grote shops gewoon op voorraad hoor!

Martjeuh
25 mei 2009, 23:42
Dat betwijfel ik, fender kreeg ze ook pas begin july binnen ofzo.. iets raars, maar ik ga het iig zeker proberen!