PDA

View Full Version : Vox ac4tv



Ukeloeder
17 april 2009, 15:03
Ik zoek me rot, maar ik vind geen adres voor een winkel die een VOX AC4TV heeft staan. Bestellen kun je 'm overal, maar ik wil 'm effe bespelen voor ik 'm laat inpakken. Iemand een idee voor een zaak 100 km rond Utrecht?

MarkV
17 april 2009, 15:08
Sound Plaza in Amsterdam heeft ze volgens de website. Zelf niet gezien, dus wel even bellen vantevoren.

hole
17 april 2009, 15:10
Joosten in Oosterhout (NB) (http://www.muziekhandeljoosten.nl/)

Swampash
17 april 2009, 15:47
ebbeling utrecht

Ukeloeder
17 april 2009, 16:14
Toppertje Swampash! Effe gebeld met Ebbeling, morgen spelen!

Il_Falco
17 mei 2009, 12:55
Bump!

Heeft er iemand al ervaring met deze versterker?

Voor de prijs ziet het er leuk uit voor head+cab. Uiteraard met pedaaltjes ervoor. :)

JeroenSchaaf
17 mei 2009, 16:01
Ik heb er geen ervaring mee! maar lijkt me wel een leuk topje voor kleine optredens? zou 4 watt hard genoeg gaan? ( clean hoeft niet echt )

Luke-wannabe
17 mei 2009, 16:03
Misschien over een 2x12 of 4x12, maar met die 1x10 combo neit denk ik!

JeroenSchaaf
17 mei 2009, 16:07
Nee dan zat ik aan de denken aan een topje, over een 2x12 kastje met een V30 en een Ev speaker!

Mitch
17 mei 2009, 17:37
Als dat kreng ook een 8 ohm uitgang zou hebben zou ik het nog wel overwegen, just for fun. Maar nee, 16 ohm only :(

JeroenSchaaf
17 mei 2009, 17:40
owhh das wat minder!

Thunders1988
17 mei 2009, 19:11
Valt dat kwaaltje niet te verhelpen? Of zelf een extra 8ohm uitgang bijmaken... Maar daar zullen wel skills voor nodig zijn.

JeroenSchaaf
17 mei 2009, 19:15
Die skills heb ik in ieder geval niet! :D

undertaker321
17 mei 2009, 19:38
ik ben nogal een n00b op dit gebied:sssh:

maar wat is het verschil tussen 8 ohm en 16 ohm uitgangen en waarom is het ene beter dan het andere ?

Mitch
17 mei 2009, 20:29
Er een 8 ohm uitgang bij maken kan volgens mij alleen als er in ieder geval een 8 ohm tap aan de output trafo zit en daar heb ik geen idee van.

Algemene info over impedantie hebben we een complete FAQ voor.

Il_Falco
17 mei 2009, 20:45
Maar als je er een V30 zou voor hangen en uitversterken via de pa... hmm lijkt me smullen...

undertaker321
18 mei 2009, 06:52
oke dan ga ik daar even naar kijken.

ik had hem nog niet gezien

gerwin
19 mei 2009, 22:26
We hebben ze net van de week binnen gekregen, en uiteraard gelijk geprobeerd. En het klinkt echt lekker en ondankt het 10'je valt de sound en het volume echt niet tegen. Wat helemaal handig is is die omschakeling van 4,1,1/4 watt zeer geschikt voor thuis. Wat wel vreemd is dat de kast geheel gesloten is alleen slechts een kleine ventilatie openening boven op.

Ukeloeder
20 mei 2009, 07:48
ik quote even mijzelf in een ander draadje;
[...]Ik testte een AC4TV bij Feedback in Utrecht (let op! kleine testkamertjes; 1,5 x 2,5 m, zoiets?) omdat ik op zoek was naar een buizenversterkertje dat op laag volume al crunch gaf, mijn hoop dus gevestigd op de 1/4W stand... Test gebeurde met een Fender USA strat, misschien dat je met humbucker of P90 eerder de vervorming ingaat maar ik moest 'm voorbij 12uur draaien om lekker crunch te geven (meer dan het 'randje'). Qua klank is het een hemels bakkie hoor, dat moet gezegd, opengedraaid was het een genot, maar al bij volume op 12uur in de 1/4W stand vielen m'n oren er zowat af. Veel hogere geluidsdruk dan voor mij, in mijn huiskamer, met mijn buren... wenselijk is. [...] Heb 'm niet met een pedaaltje getest omdat ik daarnaar niet op zoek ben, ik zoek ook niet meer naar een buizenversterker die op laag volume lekker scheurt. [...]

JeroenSchaaf
20 mei 2009, 08:51
Hmmm interessant! voor mij! ik zoek dus een versterker die crunch geeft op een redelijk ( lees podium ) volume!

Ukeloeder
20 mei 2009, 09:09
Dan is 't misschien wel wat voor jou. Hij geeft een zalige crunch, met de 1/4 - 1 - 4 Watt schakelaar als een soort Mastervolume kun je helemaal jouw ding er mee maken. Cab aansluiten voor een beetje meer spreiding of een beamblocker erin fabrieken.
Evengoed hebben ze bij Vox natuurlijk ook dit speeltje;
http://www.voxamps.com/images/modernclassic/nighttrain/lg_NT15H_scale.jpg
15W all tube, met instelbare gain, echter geen combo.
Heb ik niet getest, maar ik kan me voorstellen dat dit ook een fantastisch apparaat is. 15W met een fatsoenlijke cab is wellicht al meer dan zat op het podium.

JeroenSchaaf
20 mei 2009, 09:25
Ik zoek ook geen combo! ik zoek juist een head! :D

naar die nighttrain heb ik ook al even gespiekt, ben ik ook wel benieuwd naar, maar de Vox hoeft alleen een crunch te geven, dus als de ac4 dat kan doen:)
Ben ik iets goedkoper uit!, maar het is zeker een kandidaat

Ukeloeder
20 mei 2009, 09:42
Hi Joene, die AC4 is er ook als head begreep ik. Effe spieken...
ja dus;
http://www.voxamps.com/us/modernclassic/ac4tvh-v112tv/

http://www.voxamps.com/images/modernclassic/ac4tvh-v112tv/lg_ac4tvh_angle.jpg
sexy dingetje!

cabje dat er bij 'hoort' is een 1x12", misschien is een 2x12" lekkerder...

olaftheholy
20 mei 2009, 16:09
Compleet offtopic, maar ik heb laats een avond staan repeteren met de 15 watt blackheart top op een 212 marshall kast...
Wat(t) een kabaal komt er uit zo'n topje goeiegenade zeg! méér dan voldoende herrie voor repetitie en kleine gigs... best wel wat druk ook.
Clean echter bleef hij nergens... scheuren doet hij wel!

Ontopic ; de 4tv is voordat soort doeleinden wellicht te "licht" maar voor studio werk en thuis zal het prima toeven zijn op zo'n ding... al kan een 1/4 watt ook nog wel veel teveel kabaal zijn voor thuis.

.Stax.
22 oktober 2009, 11:50
Hallo allemaal,

Ik zit enorm te gassen op zon ac4 stackje. Het ziet er natuurlijk erg tof uit, dat speakercabje erbij, maar hoe is de kwaliteit van de speaker? Als deze erg onder de maat is, kijk ik liever verder voor een ander cabje erbij namelijk...

Thanks!

Ferraririk
22 oktober 2009, 12:46
Ik zoek me rot, maar ik vind geen adres voor een winkel die een VOX AC4TV heeft staan. Bestellen kun je 'm overal, maar ik wil 'm effe bespelen voor ik 'm laat inpakken. Iemand een idee voor een zaak 100 km rond Utrecht?

Dirk witte het em

rijsberman
22 oktober 2009, 12:59
Vette bump, Rik. Niet alleen reageer je op een vraag van afgelopen voorjaar, hij heeft 'm al getest (en laten staan). Tssss.