PDA

View Full Version : BOSS GT-8 Stereo naar PA



Space21
16 april 2009, 23:28
Hallo iedereen,

Had al even de zoekfunctie gebruikt maar niets kunnen vinden.
Mijn vraag aan jullie luidt als volgt.

Heb hier mijn gitaar (Yamaha RGX612A) ingeplugt zitten in mijn BOSS GT-8.
Nu wil ik met mijn BOSS GT-8 naar het PA systeem. Nu heb ik gelezen dat de GT8 een asymetrisch-signaal uitzendt. Voor het beste resultaat moet je dit asymetrisch-signaal omzetten naar een symetrisch signaal, zodat ons mengpaneeltje (Behringer UB1622FX-PRO) hier het beste mee om kan gaan.

Nu wil ik mijn GT8 stereo verbinden met de PA. Betekend dit dat ik twee DI-Boxen nodig heb om mijn signaal om te zetten??

Ik wil gewoon met mijn GT8 het beste resultaat behalen icm het mengpaneeltje.

Kunnen jullie mij helpen?

dml
17 april 2009, 07:20
Inderdaad, twee mono DI-boxen of één stereo DI-box voldoet. Die heb je voor een paar tientjes al van Behringer of van Samson.

Space21
20 april 2009, 10:02
De andere gitarist en ik hebben allebei een GT8.
Dus betekend als we beide stereo willen spelen:
We allebei van de Right & Left output van de GT8 naar een DI moeten gaan. (Stereo-di of 2 mono di). Deze DI heeft XLR als output signaal. echter bekendt dit dat we voor 2 GT8's 4 XLR ingangen moeten hebben op ons mengpaneel.
Bekijk het volgende plaatje:

Onze Mixer (http://www.rockcproductions.com/images/MixBoard.jpg)

Ons mixertje heeft maar 4 XLR inputs, we hebben ook not een zangeres, die moet dus sowieso naar de XLR. Kunnen wij als gitaristen die 2 XLR signalen uit de DI niet weer terugzetten naar Jack R/L? Dan kunnen wij kanaal 7/8 en 9/10 gebruiken, aangezien dat kanaal een R/L Jack input heeft.

Als dit kan, schaffen we nog even een kabelverloopje van 2x XLR naar 2xJack aan.

Klopt mijn theorie? Of wordt het signaal nu weer omgezet naar het asynchroom?

JanD
20 april 2009, 14:33
Zoals ik het zie, kun je beide gitaren ieder hun eigen stereo line ingang geven.
Deze ingangen zijn gebalanceerd, dus zorg voor een "stereo jack" per kabel.

http://www.behringerdownload.de/UB-Mixer_/UB1622FX-PRO_TECH_INFO_Rev_E.pdf

edje kadetje
20 april 2009, 14:35
Ik stuur mijn signaal van de GP100 (in stereo) direct naar het mengpaneel. Is dat een probleem (het klinkt goed, in mijn oren)