PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar: Lag 200 DCE



Nemo
16 april 2009, 21:18
Ik heb dus pas een nieuwe western gitaar gekocht. Ik ging naar de winkel en heb er een paar geprobeerd. Ik zocht in het budget van 300-400 euro (wat toch een moeilijk budget is omdat het er net boven zit of net onder). Ik heb een paar Seagulls geprobeerd, een Cort, een Yamaha en ook een Lag. Ik hoorde veel verschil en het viel mij wel op dat ik toch meer van een mooi warm geluid houd dan een scherp sprankelend geluid. Dus ging mijn voorkeur meteen uit naar de Lag en Seagull, uiteindelijk heb ik voor de Lag gekozen omdat de Seagull 512 was met element. De Lag was maar 379 euro en daar zat ook een elementje op. Ik ben erg tevreden met het geluid, ook al heb ik hem gedeeltelijk gekozen vanwege zijn uiterlijk. Ik ben geen ervaren gitarist en ik heb niet echt op hele dure gitaren gespeeld (wel een keer op een Taylor van 900 euro), maar ik ben er zeer tevreden over, ik zit nu bijna elke dag in het park op m'n gitaar te kloten.
http://www.digisales.eu/images/GLA-300DCE.jpg

Jedeel
16 april 2009, 22:37
Mooie gitaar, zo te zien een wat plattere (dunnere) body?
Of vertekent de foto een beetje?

Pas op met spelen in het park dat je niet te veel in de hete zon zit met je nieuwe gitaar!

guitartub
18 april 2009, 14:06
Goede keuze hoor,

Heb er ook een aantal uitgeprobeerd en vond ze altijd fijn bespeelbaar en goed van klank.
Veel plezier ermee!!

Chocola
18 april 2009, 14:11
Zijn leuke gitaren, succes ermee !