PDA

View Full Version : welke potmeter



Thiez
16 april 2009, 20:29
Er zijn al veel forums over potmeters en lin. of log.
Dit weet ik allemaal dus ik had voor de krakende potmeter in mijn gitaar een nieuwe besteld bij voxhumana. nu kreeg ik deze afgelope week binnen en blijkt dat de bestelde potmeter 2 keer zo groot is?

http://www.foto-uploaden.nl/upload/32cfe8fa8dcee16b88c7cfb106d58917.jpg

Rechts de potmeter die erin zat en links de nieuwe.
De nieuwe potmeter draaid veel lichter en maakt soort schuivend geluid terwijl de andere degelijker aanvoeld. wat meer weerstand bij draaien en net of hij gesmeerd is ofzo.

what to do?

macwilliams
16 april 2009, 21:06
Als de specificaties verder hetzelfde zijn en het past in je cavity...
Schuif hem er gewoon in!:)

Thiez
16 april 2009, 21:24
Schuif hem er gewoon in!:)

dat zeg me vriendin nou ook altijd.

nee goed ik moet nog even kijken of ik genoeg ruimte heb en dan gaan we die er gewoon inzetten

Bolder
16 april 2009, 21:37
dat zeg me vriendin nou ook altijd.


IEL!:cheerup:

Thiez
16 april 2009, 21:39
IEL!:cheerup:

wel alleen als de specificaties hetzelfde zijn en het in de cavity past he

Megadeth22
16 april 2009, 22:03
Jammer dat je potmeter te klein is daarvoor. :dontgeti:

macwilliams
16 april 2009, 22:27
Bij mij is dat altijd andersom.

jerome
17 april 2009, 08:10
Die potmeter die erin zat oogt wel erg klein
Die nieuwe potmeter heeft zo te zien de "normale" meer gebruikte afmetingen.
Als die past gewoon monteren, maakt geen ruk uit.
En als ie soepeler draait zou ik zelf alleen maar blijer mee zijn

ijzerbroot1
17 april 2009, 08:45
Ik heb toevallig van de week hetzelfde aan de hand gehad. Ik had voor een rewiring klusje een setje CTS pots besteld.........toen de gitaar in kwestie binnen kwam bleek het een Squier strat te zijn met een erg nauw uitgefreesde cavity. Die CTS pots passen daar dus niet in, zeker niet omdat de slagplaat niet origineel meer is en derhalve de gaten voor de pots verkeerd zitten. Er was ook naderhand een veel grotere 5 way switch in gefrot dus het werd wat krappies onder de motorkap... Naja, de klant is koning en dus mini pots erin gezet (Alpha's)en die bevallen ook prima hoor.

Thiez
17 april 2009, 10:48
ok top bedankt! ik ga het nog ff afwachten. mijn nieuwe slagplaat is nog in de maak dus dan bekijk ik wel of alles er netjes in past of dat ik toch kleinere nodig heb