PDA

View Full Version : Duister.........



skabouter
16 april 2009, 18:39
Zo weer een nieuwe DUB! Deze eens wat duisterder dan jullie mss gewend zijn....

Het lied: "When you go into the Wild" (www.myspace.com/dubox)

Ik heb graag reacties natuurlijk, dus luister svp goed als je het interessant vind, en vertel me je mening! Ieder zijn ding qua smaak natuurlijk, maar liefst vooral recordtechnische opmerkingen! Ik ben veel bezig geweest met studioshizzle, veel geleerd, veel gekocht enzo, ik wil gewoon ff weten of ik goed bezig ben! Goed geluid?
Dit nummer heb ik een vrij diepe bass gespeelt, hoe komt dit op jullie over? TOO MUCH? of goed? iok hoorde al bij iemand dat de speakers nekten bij dit nummer.....maar nu luister ik bij mn ouders over PC boxjes en het klinkt wel ok.
Moet ik het nummer opnieuw masteren met minder bas, of niet?

glennshred
16 april 2009, 19:17
Het begin van het nummer is veelbelovend en dat blijft ook zo als de
bass inzet, maar het is zoals je zegt: is it TOO MUCH?

De bass heeft teveel laag, klinkt wel mooi donker mss wat te donker naar men smaak, ook wat te.. drukkerig
ik had hem persoonlijk liever wat zachter gehoord maar ik ben niet zo'n
expert, alleen wat men oren me vertellen..

Ik luister hier op techics hifi 3 weg-luidsprekers, één staat op de grond
en de andere boven op een kast, mss niet ideaal zo op het éérste zicht
maar wat de andere speaker minder heeft in laag word dan weer gecompen-
ceerd door de andere zodat er min of meer een gewone balans is..

Ik ben wel benieuwd wat de andere reakties zijn, of ik de enige ben?
dan weet ik dat ik men speaker set up beter kan veranderen of niet.

Nummer in zen geheel is tof, ik houd wel van dat duister gevoel :cooler:

lcvanderhelm
16 april 2009, 20:29
De bas heeft de nadruk op een ietsje te lage frequentie.De bas moet bij dub uiteraard loeihard.De bas is naar mijn idee ook wat te strak ingespeeld.Probeer dit iets losser in te spelen.Het is volgens mij op deze manier niet echt dub,daar is de invulling te druk voor.Overigens verder wel een leuk nummer.Dub is voor mij toch meer een heel erg op de voorgrond tredende,zeer swingende baspartij,aangevuld met korte pulserende[echo] geluidsfragmenten.Dus neem flink wat ganja en probeer dan de bas partij opnieuw op te nemen.Succes.

hole
16 april 2009, 22:03
Ik vind 'm weer mooi Skabouter..

maar You hit me is toch mijn favo hoor!!!

skabouter
19 april 2009, 17:10
dankjullie wel voor het luisteren en de reacties :) Ik denk dat de algemene conclusie so far is dat de bas toch wat te hard is..... hier klinkt het net goed/diep genoeg, maar kheb inmiddels andere reacties binnen en heb op wat verschillende plaatsen geluisterd, en het mag idd nog wel wat minder. ik weet alleen nog niet of ik hem puur zachter doe, of dat ik iets aan de "laag-overkill" doe. Hij is flink gecompressed, met een boost in het laag, ik vind de sound erg vet, maar het domineerd wel wat ja.

@lcvanderhelm: Zelf ben ik een groot dub-fan, en ik snap idd wat je bedoeld met de sounds. Wat ik zelf maak is idd niet volgens traditionele dubnormen, maar reggae is het ook niet echt, dus ik noem sommige stukken toch maar "dub". Bas opnieuw inspelen denk ik eigenlijk niet dat ik ga doen, ik probeer eerst even wat nieuwe sounds te processen tot t goed klinkt, maar met het spel ben ik wel tevreden zo. Al is het weinig hoogstaand...maarja, das ook DUB.

@ Hole: DAnkje :) You hit me is ook evengoed nog mn favo ;) ik werk momenteel aan een soortgelijk reggae nummertje, waar de nadruk op de zang ligt, niet op de FX`s.

Enfin, meer reacties natuurlijk nog steeds welkom!

JvD.
19 april 2009, 17:15
ik vind hem vet, ik hou niet van blije muziek.
heb je zelf die vocals gedaan?

skabouter
19 april 2009, 17:32
thnx:) ja, dat ben ik..... Hoe komt die bas op jouw over?

JvD.
19 april 2009, 17:34
thnx:) ja, dat ben ik..... Hoe komt die bas op jouw over?
ik vind de bass, veel. maar dat klopt precies vind ik.

Danieldg
19 april 2009, 18:01
Ik vind dit geweldige muziek, echt!

De bas is bij goed, niet overkill ofzo. (kan ook aan mijn 50 jaar oude Marantz boxen liggen natuurlijk :p)

Geweldige sfeer die je gecreëerd hebt, vind ik.

meul
21 april 2009, 16:33
Ik vind dit echt onwijs tof. goed sfeertje, apart!

skabouter
22 april 2009, 15:09
Dankjulliewel :) Zelf vind ik het ook wel een geslaagd nr geworden...niet alle tracks komen er even geslaagd uit, maar deze correspondeert goed met wat ik vooraf in mn hoofd had.....

skabouter
27 april 2009, 21:32
*EDIT* Hij is herplaatst, bas heeft ietsje minder (sub)laag, en staat in zn totaal ietjes zachter...Hopelijk is dit beter zo!