PDA

View Full Version : Marshall Mode Four



c.hultermans
20 maart 2003, 21:53
Ik heb 'm onlangs kunnen uittesten en ik werd compleet verrast.
Kep zelf Mesa spullen, maar ik kreeg het toch erg moeilijk ineens hahha,

Zijn er meer mensen die m al hebben gehoord??zoja wat jullie oordeel???

7th heaven
23 maart 2003, 14:21
heb je die kast ook op getild 67 kilo !!

c.hultermans
23 maart 2003, 14:55
Nee, daar heb ik zo mijn roadies voor hahahahahahah geintje, klopt ja die schijnt errug zwaar te zijn

EmgMaster
24 maart 2003, 19:04
Ja erg zwaar maar niet meer dan 50 kilo.
Dus niet zo overdrijven he :wink:

niels5150
25 maart 2003, 10:16
veels te zwaar, en wat moet je met 350 watt. En waarom in godsnaam transistor!!! Konden ze geen strakke buizenbak maken ofzo? Ik hou absoluut niet van hybride versterkers en zou deze om het gewicht, en het feit dat hij maar 1 buis heeft al niet kopen.

gerrekat
25 maart 2003, 12:22
dan baseer je je mening toch een beetje op vooroordelen, ik zou het geluid laten spreken en dat is echt goed.

Hij heeft bovendien 2 ECC 83 buizen in de voorversterkers!

Maar het is echt een vooroordeel dat alle SS versterkers slecht klinken, ik denk sdat de M4 een voorloper is van een veel beter klinkende generatie SS amps.

Bovendien hebben SS amps ook een aantal voordelen over tubeamps, ze blijven strakker, zijn goedkoper, minder onderhoud dus minder storingsgevoelig, ook niet mis.

Niet dat ik nu naar de winkel ren om een M4 te kopen, zou het geld er niet voor heben en heb al 2 goede amps, maar ik durf er wel onbevooroordeeld naar te kijken!

niels5150
25 maart 2003, 14:07
ik vind dit soorst verterkers een beetje een hype, net als de engl powerball. Al die Nu metal dudes zoeken in een keer een soort rectifier achtige sound. Maar die marshall zal best ok zijn als jij dat zegt. Hij klinkt alleen nooit als een buizenbak, omdat ze er niet in zitten (alleen 2 preamp tubes dan, en die zaten ook in mijn oude digitech 2101, en die klonk ook niet) Ik hoor het vershil wel degelijk tussen een goede buizen eindtrap en een SS. Dus ik zou er nooit voor gaan. Wat een ander wil moet hij weten.

Phyrexian
25 maart 2003, 14:29
Ik ben er mee eens dat je op cd's (soms) kan horen of er nu al dan niet op een SS-bak of op een Tube-bak gespeeld wordt.... maar live... dude... eens er tonnen overdrive gebruikt wordt, is het verschil moeilijk te horen vind'k... er zijn hopen voorbeelden van mensen die on stage tests gedaan op zo'n manier dat het publiek compleet gefopt werd. Ze zetten een Rectifier op het podium en vlak erachter een Line 6 Flextone. Die recitifier was voor de show; het geluid kwam gewoon uit de flextone op een Rectifier setting... het publiek dacht gewoon dat het de rectifier hoorde en was onder de indruk van het geluid terwijl ze simpelweg de Flextone hoorden knallen...

Ik zou graag eens een test doen met allerhande amps (SS, Tube, Digital, ...) en mensen geblinddoekt laten luisteren en hun reacties noteren... ik vraag me af wie er ECHT het verschil kan horen.

pimmetje
25 maart 2003, 15:00
In 't publiek is 't meestal verrotte moeilijk of niet te horen.

Het belangrijkste vind ik dat je 't zelf merkt met spelen. Een goede buizenbak geeft toch een hele andere dynamiek aan je spel, waar ik me persoonlijk gewoon meer mee op m'n gemak voel.

Ik zit nu een weekje of zo lekker met de POD 2.0 te spelen en 't klinkt idd zeer leuk. Als je echter de POD + buizenbak en alleen buizenbak meteen na elkaar luistert hoor je 't verschil. Had ik ook bij zo'n Fender Cyberding en een echte... ik heb bij buizen toch een veel directere 'feel' met wat ik doe en wat er uit de versterker komt. Al is die POD + buizenbak natuurlijk wel juist buizeneindtrap ipv die buizen-voortrap in die Marshall

Maar die Marshall moet ik dan ook maar 'ns opzoeken... kijken of hij hard kan :grin:.

gerrekat
25 maart 2003, 15:45
Je zou eens moeten weten hoeveel bands een SS eindtrap gebruiken!!!!

Overigens heb ik een POWERBALL, en laat me je verzekeren dat ie gelukkig absoluut niet op een rectifier lijkt!

Bovendien speel ik geen nu metal, en kik ik ook helemaal niet op die zound!

Digitale amps heb ik een hekel aan komt idd echt niet in de buurt van alle originelen die ze proberen te emuleren.

Het is wel eens zo dat door endorsement deals opersonen op het podium andere sit heeft staan dan dat ze daadwerkelijk gebruiken.

Dime van pantera is hier bekend om, hij gebruikte in het begin een Marshall JCM 800 interieur in zijn Randall kast, tegenwoordig speelt hij live op washburn gitaren maar in de studio komt zijn oude vertrouwde DEAN ML weer tevoorschijn!

Ach het is zo betrekklijk, Dime wordt al jaren gezien als een van de beste gitaristen in het zware genre met de origineelste toon (ga nou niet vertellen dat hij shit klinkt, luister maar eens naar reinventing the steel, die toon heerst!) en hij gebruikt SS amps.

Maar hij is bij lange na de enige niet, de ADA SS eindtrappen zitten bij vrschikkelijk veel mensen in het rackje!

maarten
25 maart 2003, 20:36
Op 2003-03-25 14:29, schreef Phyrexian:
er zijn hopen voorbeelden van mensen die on stage tests gedaan op zo'n manier dat het publiek compleet gefopt werd. Ze zetten een Rectifier op het podium en vlak erachter een Line 6 Flextone. Die recitifier was voor de show; het geluid kwam gewoon uit de flextone op een Rectifier setting... het publiek dacht gewoon dat het de rectifier hoorde en was onder de indruk van het geluid terwijl ze simpelweg de Flextone hoorden knallen...

ik vraag me af wie er ECHT het verschil kan horen.


nou dat weet ik nog niet zo hoor. Misschien hoor t publiek (erg deskundig btw) wel een rectifier knallen, maar hoe zit t met de gitarist?
wil je dan zeggen dat hij absoluut geen verschil merkt? zoals dynamiek en feel van een echte rectifier of een line6 kloon?

bovendien kun je wel je line6 via de PA goed boven laten komen bij t publiek, maar on stage zit je misschien met de shit dat je t van je cabinet moet hebben en dan denk ik ook wel degelijk verschil te merken tussen line6 of een rectifier (lees tussen buizen of modelling of SS)

groeten

maarten

7th heaven
25 maart 2003, 21:52
Op 2003-03-24 19:04, schreef EmgMaster:
Ja erg zwaar maar niet meer dan 50 kilo.
Dus niet zo overdrijven he :wink:

nou hij is 67 kilo no bullshit

Phyrexian
26 maart 2003, 09:32
Op 2003-03-25 20:36, schreef maarten:


Op 2003-03-25 14:29, schreef Phyrexian:
er zijn hopen voorbeelden van mensen die on stage tests gedaan op zo'n manier dat het publiek compleet gefopt werd. Ze zetten een Rectifier op het podium en vlak erachter een Line 6 Flextone. Die recitifier was voor de show; het geluid kwam gewoon uit de flextone op een Rectifier setting... het publiek dacht gewoon dat het de rectifier hoorde en was onder de indruk van het geluid terwijl ze simpelweg de Flextone hoorden knallen...

ik vraag me af wie er ECHT het verschil kan horen.


nou dat weet ik nog niet zo hoor. Misschien hoor t publiek (erg deskundig btw) wel een rectifier knallen, maar hoe zit t met de gitarist?
wil je dan zeggen dat hij absoluut geen verschil merkt? zoals dynamiek en feel van een echte rectifier of een line6 kloon?

bovendien kun je wel je line6 via de PA goed boven laten komen bij t publiek, maar on stage zit je misschien met de shit dat je t van je cabinet moet hebben en dan denk ik ook wel degelijk verschil te merken tussen line6 of een rectifier (lees tussen buizen of modelling of SS)

groeten

maarten


tuurlijk hoorde de gitarist zelf wel dat hij niet over de 'echte' rectifier aant spelen was... het publiek hoorde idd de Flextone.
Het wordt wel vaker gedaan dat het publiek een POD Pro hoort via de PA en onstage 'gewone' amps gebruikt worden.

V!N
1 april 2003, 18:43
teveel knopjes .. echte Marshalls hebben er zes

Negative K3 fan
1 april 2003, 20:45
Op 2003-04-01 18:43, schreef V!N:
teveel knopjes .. echte Marshalls hebben er zes


bullshit, mensen die zueren over te veel knopjes zijn gewoon dom :smile:

vinni
1 april 2003, 22:25
Hahahaha....teveel knopjes.....

Tja....moet me wel van het hart dat er hele hordes gitaristen zijn die het gewoon stoer vinden of bij hun image passen om te zeggen dat ze één kanaal hebben, één geluid en geen effecten! Anders ben je nameijk geen echte gitarist.....PARDON!

ik weet wel.....is een andere discussie....maar toch......

Groet,
Vinni

V!N
2 april 2003, 10:31
Als ik er teveel knopjes opzitten ben ik dom ?

Als ik meer dan één kanaal heb en geen effecten ben ik geen stoere echte gitarist ?

..

Het is duidelijk dat niemand hier dus weet wat voor gear ik heb. Meer dan genoeg, maar ik zal even wat van de 'on-stoerste' noemen: Digitech en de JMP1 in een rack met een flinke buizenpitter eraan. Twee losse 1912 cabs voor mooi stereo effect (2x12" of meer in een kast omdat je 'stereo' wilt klinken is pas dom)

Dus schilder mij aub niet af als zo'n pretentieus figuur dat perse met een minimaal aan apparatuur moet werken om stoer over te komen ..

Ik ben alleen niet zo weg van de MF en vind dat deze veredelde valvetste zwaar wordt overgewaardeerd. Dan liever een JTM 45

niels5150
2 april 2003, 10:53
SS is gewoon kut. En je hoort echt wel het verschil. wat zijn dat voor mensen hier! Rectifier en Candyman, help me out!!!

Phyrexian
2 april 2003, 11:30
Op 2003-04-02 10:53, schreef niels5150:
SS is gewoon kut. En je hoort echt wel het verschil. wat zijn dat voor mensen hier! Rectifier en Candyman, help me out!!!


bwaaaaaaaaaaah :smile:
vind ik niet. probeer mijn PSA-1 preamp (SS)eens met een solidstate poweramp en full-range speakers... you should be impressed.

gerrekat
2 april 2003, 11:48
Op 2003-04-02 10:53, schreef niels5150:
SS is gewoon kut. En je hoort echt wel het verschil. wat zijn dat voor mensen hier! Rectifier en Candyman, help me out!!!


je wil niet weten hoeveel SS technologie er in moderne buizenamps zit!

Ik ben het dan ook zeker niet onvoorwaardelijk met je eens!

Ohzoso
2 april 2003, 12:36
weet iemand hier het prijskaartje van? Niet dat k m wil hebben maar ben gewoon benieuwd

V!N
2 april 2003, 15:11
kwoot:

je wil niet weten hoeveel SS technologie er in moderne buizenamps zit!

Ik ben het dan ook zeker niet onvoorwaardelijk met je eens!

einde kwoot


Sinds de JCM 800 zijn er geen 'volledig buizen'-versterkers meer van Marshall. De eerste series 800 gebruiken het vreselijke diode-clipping waarbij het signaal eerst door een diode gaat en daarna door een buis.
Dit klinkt alsof je de beroerdste fuzzbox die je kon vinden aansluit op een versterker waarbij de bass op 0 staat en niet hoger kan.

De Marshalls daarna hebben de diode ergens tussen de buizen in de voorversterker staan. Een voordeel van een goed geplaatste diode is veel meer gain (900 slx bijv.).

Valvestates gaan nog verder en hebben wel veel gain, maar klinken blikkerig en klinisch dood. Niets mis mee voor slaapkamergebruik voor beginners, maar ik zou er niet graag mee het podium op willen.

En SS kut ? meestal wel, maar de enige uitzondering hierop heb ik nóg in mijn bezit. M'n Roland Jazz Chorus 120 (die te koop staat, dit even terzijde) klinkt echt super. Heerlijk helder.

Wel een lekker pedaal erbij kopen, want de ingebouwde distortion is niet alles.

Zonder buizen kun je nou eenmaal niet lekker scheuren.

Negative K3 fan
2 april 2003, 15:59
Op 2003-04-02 10:31, schreef V!N:
Als ik er teveel knopjes opzitten ben ik dom ?

Als ik meer dan één kanaal heb en geen effecten ben ik geen stoere echte gitarist ?

..

Het is duidelijk dat niemand hier dus weet wat voor gear ik heb. Meer dan genoeg, maar ik zal even wat van de 'on-stoerste' noemen: Digitech en de JMP1 in een rack met een flinke buizenpitter eraan. Twee losse 1912 cabs voor mooi stereo effect (2x12" of meer in een kast omdat je 'stereo' wilt klinken is pas dom)

Dus schilder mij aub niet af als zo'n pretentieus figuur dat perse met een minimaal aan apparatuur moet werken om stoer over te komen ..

Ik ben alleen niet zo weg van de MF en vind dat deze veredelde valvetste zwaar wordt overgewaardeerd. Dan liever een JTM 45


Ik reageerde op jouw opmnerking die in mijn ogen impliceerde dat jij vond dat je amps kunt beoordedelen op het aantal knopjes.

guhlenn
2 april 2003, 16:39
de 2000 serie heeft een all valve cirquit... niet dat ik denk dat een 800 met diodfe klipping automatiscvh slechter klinkt...

V!N
2 april 2003, 18:13
Op 2003-04-02 16:39, schreef guhlenn:
de 2000 serie heeft een all valve cirquit... niet dat ik denk dat een 800 met diodfe klipping automatiscvh slechter klinkt...


Ik weet niet of je ooit zo'n 800 hebt gehoord, maar ik héb er een en weet waar ik het over heb.
Alleen de 2-kanaals klinken zo nep-fuzz. De 'stoere' 1-kanaals zijn geweldig.

Met een lading flinke mods is dit wel te verhelpen, het is een degelijke versterker met geweldige trafo's en zat buizen om hier heel wat van te maken.

A3
2 april 2003, 20:46
Op 2003-04-02 12:36, schreef Ohzoso:
weet iemand hier het prijskaartje van? Niet dat k m wil hebben maar ben gewoon benieuwd


Ik heb gelezen 2000 dollar, dus ik denk ongeveer 2000 euro? Met cab erbij natuurlijk.

Phyrexian
2 april 2003, 23:34
Zonder buizen kun je nou eenmaal niet lekker scheuren.


man man man man man :smile:
wat een bekrompen opvatting...
al ooit naar pantera, crowbar, down, ... geluisterd? die mannen spelen allemaal over een zware Randall head: en wat een sound dat ze ZONDER die buizen krijgen :grin:

V!N
3 april 2003, 12:04
Op 2003-04-02 23:34, schreef Phyrexian:


Zonder buizen kun je nou eenmaal niet lekker scheuren.


man man man man man :smile:
wat een bekrompen opvatting...
al ooit naar pantera, crowbar, down, ... geluisterd? die mannen spelen allemaal over een zware Randall head: en wat een sound dat ze ZONDER die buizen krijgen :grin:


Als je zulke bands noemt weet ik niet of je hetvolgende kunt bevatten, maar je geluid verdrinken in tonnen gain kan zo'n beetje elk pedaaltje en valt voor mij niet onder lekker scheuren.
Maar als je een metal-head bent kun je vast blij zijn met zo'n amp.

Phyrexian
3 april 2003, 12:53
Op 2003-04-03 12:04, schreef V!N:


Op 2003-04-02 23:34, schreef Phyrexian:


Zonder buizen kun je nou eenmaal niet lekker scheuren.


man man man man man :smile:
wat een bekrompen opvatting...
al ooit naar pantera, crowbar, down, ... geluisterd? die mannen spelen allemaal over een zware Randall head: en wat een sound dat ze ZONDER die buizen krijgen :grin:


Als je zulke bands noemt weet ik niet of je hetvolgende kunt bevatten, maar je geluid verdrinken in tonnen gain kan zo'n beetje elk pedaaltje en valt voor mij niet onder lekker scheuren.
Maar als je een metal-head bent kun je vast blij zijn met zo'n amp.


scheur is voor mij veel gain,
die bands vind'k nog altijd helder en zuiver klinken ondanks de hopen gain.

niels5150
3 april 2003, 17:07
das toch geen mooie dynamische vervorming waar we dan over praten! dus waar lul je over! Solid State is gewoon kut!! snap dat dan!

Bluppie
3 april 2003, 19:06
het stukje over je geluid verdrinken in tonnen met gain, dat kan idd elk pedaaltje.
De kunst is om het goeie pedaaltje (of top) te vinden die 'tonnen' gain er over gooit en toch een verstaan baar geluid heeft en als ik zo naar die pantera plaat luister (cowboys from hell) dan moet ik zeggen dat dat behoorlijk gelukt is. hij heeft een lekker geluid, dat goed verstaanbaar is en toch redelijk wat gain idd, maar ik vraag me ook af hoever gain van de amp is en van de aanslag...

gerrekat
4 april 2003, 09:43
Op 2003-04-03 17:07, schreef niels5150:
das toch geen mooie dynamische vervorming waar we dan over praten! dus waar lul je over! Solid State is gewoon kut!! snap dat dan!



HAHAHAH, hoe bedoel je bekrompen!

man Pantera's tone crushes! beter dan veel bands die met tube amps spelen, en wat dacht je van DEATH's tone op hun latere albums, ALLEMAAL VALVESTATES!!!!!

Had je niet gedacht he!

niels5150
4 april 2003, 10:35
ja, had ik wel gedacht, want die toon is niet om aan te horen. Misschien moet je eens kijken of je oren het nog doen. Sorry hoor, maar als je echt het verschil niet hoort heb je niet echt een goed gehoor.

niels5150
4 april 2003, 10:38
de echte verschillen tussen buizen en SS hoor je op hogere volumes, en met lagere gaininstellingen. Als je alleen zo'n metalsound zoekt, dan koop je maar een valvestate, maar verwacht er geen fatsoenlijk klinkend bluesje op te kunnen spelen. Buizen zijn veel opener, puurder, dynamischer en warmer. Er is nog geen enkele SS amp geweest die dat kon evenaren! Pech dus!

Phyrexian
4 april 2003, 10:53
Op 2003-04-04 10:38, schreef niels5150:
de echte verschillen tussen buizen en SS hoor je op hogere volumes, en met lagere gaininstellingen. Als je alleen zo'n metalsound zoekt, dan koop je maar een valvestate, maar verwacht er geen fatsoenlijk klinkend bluesje op te kunnen spelen. Buizen zijn veel opener, puurder, dynamischer en warmer. Er is nog geen enkele SS amp geweest die dat kon evenaren! Pech dus!


okeej okeej okeej :smile:
blues en clean zal waarschijnlijk mooier klinken met buizen... alhoewel :smile: :wink: :razz:

maar voor hi-gain muziek (metal onder andere) vind'k niks mis met ss-amps...

gerrekat
4 april 2003, 11:41
Op 2003-04-04 10:38, schreef niels5150:
de echte verschillen tussen buizen en SS hoor je op hogere volumes, en met lagere gaininstellingen. Als je alleen zo'n metalsound zoekt, dan koop je maar een valvestate, maar verwacht er geen fatsoenlijk klinkend bluesje op te kunnen spelen. Buizen zijn veel opener, puurder, dynamischer en warmer. Er is nog geen enkele SS amp geweest die dat kon evenaren! Pech dus!


Jij bent echt snel op je pik getrapt zeg!

Ik heb zelf ook alleen buizenversterkers, maar ben wel zo eerlijk om toete geven dat je een heel leuk geluid uit buizenversterkers kan krijgen.

Ook het cleane geluid van de pantera cD's klinkt zeker niet onaangenaam.

Jazz spelers gebruiken heel veel solid state versterkers omdat ze zo goed klinekn clean, prove me wrong!

En wat betreft bluesy sounds heb je waarschijnlijk gelijk, maar dat is dan ook het enige.

Uit je signature maak ik op dat je en 5150 hebt, ook niet echt een clean/blues top, maar goed.

Ik denk dat een groot deel van je mening op vooroordelen gebaseerd is.

A3
4 april 2003, 12:45
De gitarist van disturbed heeft al enige tijd voor optredens zijn rectifier ingeruild tegen een randall ss. Kvond het geluid echt goed. Niettegenstaande pantera mij muzikaal weinig doet, vind het gitaargeluid retestrak!! luister maar eens naar de openingstrack van far beyond driven, ik wou dat ik zo klonk!!!

En valvestates zijn absoluut geen metalversterkers!!!!! kheb er zelf één en ze klinken nog niet half zo zwaar als ik zou willen klinken.

Maar toch denk ik dat ik een buizentop ga kopen, maar niet alle ss versterkers zijn kut.

Rectifier
4 april 2003, 13:07
......ik wou reageren maar doe'k toch maar niet.

signsofzodiac
4 april 2003, 13:54
Geen blues uit een solid state? Misschien, maar BB King krijgt het anders wel puik voor elkaar met z'n SS Lab5 :smile:

gerrekat
4 april 2003, 14:25
HAHAHA, daar heb je het al, zelfs voor blues is een goede SS versterker HAHAHAHAHAHA!

Ik vind farbeyond en great southern trendkill ook niet echt gaaf maar de eerste twee Pantera CD's zijn echt super, zou zo die rig van Dimebag willen hebben!

Echter ik heb bijna een identieke rig gehad

Dean ML----> Bil Lawrence L 500 XL PU----> Furman PQ-3 EQ-pre amp -----> Randall Cyclone 300 W SS head en een Digitech Whammy ertussen, mara kwam toch niet echt uit op zijn tone!

Dus heb ik de Randall weggedaan!

dan zouden mijn buizenbakken in de verkoop gaan, wat een monstergeluid!

niels5150
4 april 2003, 15:04
ja, het is echt een kwestie van smaak denk ik. Maar idd voor jazz etc kan je op een SS een heel eind komen, maar het is een andere sound. Dat wil ik alleen zeggen.

niels5150
4 april 2003, 15:05
ik heb de Mod4 trouwens niet geprobeerd, een van jullie wel?

gerrekat
4 april 2003, 15:32
Ik begrijp het wel een beetje hoor.

Maar de meeste SS amp op de markt zijn zeer goedkope suffe dingen, no wonder dat z niet goed klinken!

het hangt net van de acceptatie af, omdat ze allemaal zo goedkoop zijn zal niemand bereid zijn om veel geld voor een goeie te betalen.

Maar de marshall is misschien de eerste van een serie duurdere veel beter klinkende SS versterkers.

In de US hebben ze Randall, maar zoals ikal zei was er niet echt kapot van, was leuk, maar no match voor mijn XXX of POwerball!

de Marshall klinkt echt goed.

Phyrexian
4 april 2003, 15:40
toch wel effe zeggen dat Chuck Schuldiner's geluid wel uit een Valvestate kwam (RIP) maar zijn amps waren wel serieus gemodded, heb 'k ergens gelezen.

@iro
4 april 2003, 16:00
Buizen zijn veel opener, puurder, dynamischer en warmer. Er is nog geen enkele SS amp geweest die dat kon evenaren! Pech dus!
[/quote]

Roland Jazz chorus 120 volgens vele de beste cleane amp en guess what, hij is solid state

Baker
4 april 2003, 16:32
Ik heb met mijn band jaren plezier gehad van een 8080 valvestate en een vs256 stereo chorus. Gisteren hebben we voor het eerst gerepeteerd met onze bandje met nieuwe versterkers. Mede gitarist een marshall TSL en ik een Koch mutitone. Nogmaals ik ben de laatste die ss bakken gaat afkraken omdat ze ook heel erg veel voordelen hebben. Wat ons tijdens het repeteren het meest opviel was niet eens zozeer de Tone, maar met name de Dynamiek.. Man wat een amps!! Met SS klinkt het toch altijd als een brei van geluid. De solo's kwamen er altijd wel door, maar het geluid was met SS altijd erg schel en snerpend. Met die buizenbakken lijkt het net of je alle bandleden veel beter afzonderlijk hoort zeg maar. En dan die dynamiek, en die warme solo's... nee, voor mij geen SS. Je merkt al het is heel moeilijk te omschrijven wat het verschil is tussen SS en buizen. Maar ik weet het nu. Dat is voor mij genoeg.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mbakker75 op 2003-04-05 12:25 ]</font>

gerrekat
4 april 2003, 16:56
daar heb je het alweer je gaat toch geen 8080 met een TSL vergelijken of een v265 met een multitone!

Zit nogal wat prijsverschil tussen, en bovendien is een combo niet met een halfstack te vergelijken!

MegaDrive
5 april 2003, 00:48
"Uit je signature maak ik op dat je en 5150 hebt, ook niet echt een clean/blues top, maar goed."

Hoho niet te snel. Ik heb regelmatig biedingen gezien op marktplaats van een niels5150 op allerlei versterkers, dussss.... Hey had hij niet op mijn Valvestate geboden? :wink:

gerrekat
5 april 2003, 10:10
Er is niets mis mee, vind de 5150 een killer ding!

heb er ooit zelf een gehad maar die is verkocht en een XXX voor gekocht, maar op bepaalde gebieden mis ik de 5150 wel.

Maar de XXX voldoet volledig hehehehehe!

niels5150
5 april 2003, 13:13
nee, ik heb geen 5150, maar een Marshall/Bogner combinatie. De marshall gaat waarschijnlijk plaats maken voor een powetoneII van koch of een Cornford MK50H top! http://www.cornfordamps.com

V!N
5 april 2003, 13:30
Op 2003-04-04 16:00, schreef @iro:
Buizen zijn veel opener, puurder, dynamischer en warmer. Er is nog geen enkele SS amp geweest die dat kon evenaren! Pech dus!


Roland Jazz chorus 120 volgens vele de beste cleane amp en guess what, hij is solid state
[/quote]

Klopt, heb ik. Wil jij hem ? ik zit en geldnood :S

Een JC 120 is scheller, feller, helderder dan wat voor Fender buizenbak ik heb gehoord.
Om Jan Akkerman solo-spul en andere lichte Jazz te spelen komt ze goed tot haar recht en ben ik er heel blij mee. Dat is echt HÉT geluid van Noise of Art enzo !

Ze accepteert heel goed pedaaltjes voor andere stijlen dan jazz, maar verwacht niet teveel van de ingebouwde distortion (zoals je al zei: "guess what, hij is solid state")

Maar dan nog .. wie koopt er nu een Jazz Chorus om mee te scheuren ? Daar hebben we meneer Boss wel voor.

@iro
6 april 2003, 19:02
valt te zien wat je pijs is :grin:

@iro
6 april 2003, 19:02
mail me ff of zo

V!N
6 april 2003, 19:58
.. gedaan !

niels5150
7 april 2003, 09:51
een rolands JC120 met een distorsionpedaal ervoor!!!??? jakkes, wat een schuurpapiersound is dat zeg! moet er niet aan denken.

V!N
7 april 2003, 19:09
Op 2003-04-07 09:51, schreef niels5150:
een rolands JC120 met een distorsionpedaal ervoor!!!??? jakkes, wat een schuurpapiersound is dat zeg! moet er niet aan denken.


tjsa, en zo heb ik nog nooit iets gezegd over iets wat ik nog nooit heb gehoord ..

Als je niet te beroerd bent om even de tijd te nemen om te pielen met de knopjes op je amp en pedaal (zoals bij elke versterker) is er best wat van te maken.

Neem dan wel een lekker pedaal, geen dod fuzz dingetje ofzo. Jeroen van Blackheart Betty doet dat ook en George Kooymans is ook flink op dreef de laatste tijd met zijn JC 200 tops. Jan Akkerman maakte altijd gebruik van de ingebouwde distortion (Night of the Guitars, iemand ?)

'n beetje verder kijken knakker, ik denk dat die lap schuurpapier waarover je het hebt meer zegt over je pedaal dan over de versterker waar je hem aan hangt.

signsofzodiac
8 april 2003, 19:04
Er staat nu een uitgebreide review in de duitse Gitarre &amp; Bass. Zijn ze erg positief over de Mode4. Te koop bij de meeste stations-AKO's en uw betere vakbladhandelaar :smile:

V!N
8 april 2003, 19:10
Op 2003-04-08 19:04, schreef signsofzodiac:
Er staat nu een uitgebreide review in de duitse Gitarre &amp; Bass. Zijn ze erg positief over de Mode4. Te koop bij de meeste stations-AKO's en uw betere vakbladhandelaar :smile:


.. zou G&amp;B ook zonder de advertentiegelden van Marhsall bij de AKO liggen ? One hand washes the other.