PDA

View Full Version : Blues junior oud of nieuw ?



Timmm
16 april 2009, 16:57
Hoi mensen,

Ben er achter na testen dat ik toch echt een fender blues junior wil. Nu zit ik te twijfelen om hem nieuw te kopen 550 euro of heb er eentje gezien uit 1991 voor 400 euro. Zijn er verschillen en kan ik me er een buil aan vallen om voor die uit 91 te gaan ?

thx , Easy

Tim

Eko
16 april 2009, 20:03
10 tegen 1 dat die uit 1991 nog een USA versie is. Die zal iets meer waard blijven dan de huidige versie uit Mexico.

Mr.Jay
16 april 2009, 21:54
De BL JR is pas gebouwd in 1993 en pas vanaf '94 in NL te koop geweest. EN uiteraard made in USA toen nog.

Timmm
16 april 2009, 22:06
dat is heel vreemd dan....

Mr.Jay
16 april 2009, 22:09
hoezo vreemd ? niks vreemd, in 1991 bestond er geen BLJr. simpel.
Verkopers lullen heel vaak uit hun nek weet ik inmiddels na jaren. Kan daar sowieso slecht tegen. In 1993 waren er in NL nog geen bluesdev./dlx, JRr's te koop makkelijk zat. Ze waren toen nét gebouwd en op de beurs gepresenteerd. In 1994 kwamen ze hier pas op de markt. Ik heb dat goed gevolgd destijds omdat ik toen een Deville+Dlx, gekocht heb. HEb alle folders nog in huis liggen (copyright 1993).
Als verkoper 1991 zegt, liegt ie dat ie zwart kijkt.

Timmm
17 april 2009, 12:25
ok , dan laat ik die schieten. Maar zo vaag want wat heeft die gast eraan om te zeggen dat ie 91 is ipv bv 95.

Kan nu ook een hot rod blues deluxe reissued krijgen maar ben bang dat de "die in mindere mate de warme jazz toon heeft die ik zoek want daar kan je ook rock mee spelen toch ?

J-sus Rulez
17 april 2009, 12:49
die jaartallen: ouder maken is duurder maken zogezegd (meer waard na tijd, moeilijker te vinden, verzamel-item etc) dus dat is gewoon een reden om meer geld ervoor te vragen..

Nobler
17 april 2009, 13:36
Maar zo vaag want wat heeft die gast eraan om te zeggen dat ie 91 is ipv bv 95.

Kan nu ook een hot rod blues deluxe reissued krijgen maar ben bang dat de "die in mindere mate de warme jazz toon heeft die ik zoek want daar kan je ook rock mee spelen toch ?


die jaartallen: ouder maken is duurder maken zogezegd (meer waard na tijd, moeilijker te vinden, verzamel-item etc) dus dat is gewoon een reden om meer geld ervoor te vragen..

Een Blues Jr is bepaald nog geen verzamelaarsobject. In principe geldt hier wat mij betreft: hoe ouder hoe minder waard, tenzij er iets specifieks is dat wel invloed heeft op de kwaliteit en dus de waarde verhoogt, zoals verplaatsing van de productie van de VS naar Mexico, maar dat moet je als verkoper (en koper!) maar net weten. Kortom, ik denk dus dat de verkoper van deze Jr er helemaal geen bedoeling mee heeft gehad om hem als 91'er aan te bieden, maar gewoon, zoals helaas gebruikelijk bij internetadvertenties, gewoon als waarheid presenteert wat hij zich vaag meent te herinneren. Ik denk dus niet dat je hier zo'n amp om hoeft te laten schieten.

Timmm
17 april 2009, 18:29
Bedankt voor de reacties mensen.

Had het nog even nagekeken via de fender site kan je de datum achterhalen van producten. de code EC was dus voor 1994 en niet 1991.

misverstandje . groetjes !

jaspie
17 april 2009, 18:54
toch zou ik minder snel voor een oude gaan. De USA's van voor 2001 hebben namelijk een ruis in de reverb die daarna pas verholpen is. Deze is trouwens voor de pre-2001 blues ook handmatig te verwijderen, check BillM's blues Jr site. Bill Machrone heeft 1000 en 1 blues jr mods en op zijn site is veel nuttigs te leren over de amp

http://home.comcast.net/~machrone/bluesjunior.htm