PDA

View Full Version : buizen switch jvm 410



classicrooock
16 april 2009, 14:51
ik heb een jvm 410 h van marshall maar de tone begint em wat te vervelen, daarom zou ik de buizen willen vervangen door:
JJ 12AX7 / ECC83S HIGH GAIN preamp tubes
en kt77 tubes
zou dit een goude combinatie zijn ? en zou het de tone verbeteren?

angl2k
16 april 2009, 15:51
ik denk dat je meer reacties krijg op

http://jvmforum.com/phpBB3/viewforum.php?f=21

WillemdaGuide
16 april 2009, 18:32
tja, kan er eigenlijk geen zinnig woord over schrijven, uitproberen zou ik zeggen!

Chris Winsemius
16 april 2009, 19:04
JJs: check even of die er al niet in zitten....
Als er nu chinese in zitten: met JJs wordt de klank dan meestal "warmer"; meer nadruk op het mid dan op het laag en hoog.

KT77s: wat ronder/vetter en ietsje ietsje cleaner dan de meeste EL34s.

Natuurlijk wel (laten) biasen als je andere EINDbuizen gaat gebruiken.

classicrooock
16 april 2009, 23:41
JJs: check even of die er al niet in zitten....
Als er nu chinese in zitten: met JJs wordt de klank dan meestal "warmer"; meer nadruk op het mid dan op het laag en hoog.

KT77s: wat ronder/vetter en ietsje ietsje cleaner dan de meeste EL34s.

Natuurlijk wel (laten) biasen als je andere EINDbuizen gaat gebruiken.

thx ik ga ze binnen kort bestellen als ik ooit mijn verserker nog terug krijg van de winkel >< al 4 weken binnen oor reparatie

sjaak1990
16 april 2009, 23:44
Ik vind JJ's te wollig. Vind het meer voor als je echt schelheid wilt compenseren. Tung-Sol doet het naar mijn mening goed in Marshall, moet alleen niet in de phase inverter.

classicrooock
16 april 2009, 23:47
Ik vind JJ's te wollig. Vind het meer voor als je echt schelheid wilt compenseren. Tung-Sol doet het naar mijn mening goed in Marshall, moet alleen niet in de phase inverter.

welke sokkel is nu weer phase inverter?

svdijk
18 april 2009, 18:55
Ik heb nu ongeveer een anderhalf jaar met JJ KT77 buizen in de eintrap gespeeld, en ben onlangs weer terug naar de gewone Winged C EL34's, en was blij verrast met 't resultaat.
Meer helderheid en defenitie.
De KT77's zijn idd wat donkerder, wolliger, vetter.
Het is natuurlijk net wat je zoekt.
Ik heb highgain JJ's in de preamp geprobeert, maar hou er niet van wat deze buizen met 't geluid doen (ik heb er een aantal van op voorraad, maar ik ken geen versterker die er beter van gaat klinken).
Ze maken het geluid wat futloos (let wel, is persoonlijk!!).
De originele Shuguangs zijn een stuk beter (opener/meer helderheid), maar ik heb momenteel Tung Soll's in V1 en V2, Shuguangs in V3 en V4, en een gebalanceerde Tung Soll in V5, dit is trouwens de phase inverter, de 12AX7 buis die langs de powerampbuizen zit.

Als je je versterker donkerder wilt maken kun je 't proberen met JJ KT77's, maar de 12AX7's van JJ vind ik vreselijk!!

sjaak1990
18 april 2009, 19:28
V5 moet inderdaad the Phase Inverter zijn.

Ik zal JJ ecc83 niet bepaald vreselijk noemen, het is maar wat je zoekt. Ik heb in mijn marshall dsl ook 1 JJ zitten voor een donkerder randje. Vind verder ook dat er betere buizen zijn natuurlijk, vind Tung Sol's het meest buizig klinken. Als je wat meer donkerheid wilt kan je bijvoorbeeld 1 JJ buisje in je versterker knallen.

V1, V2 gain stages, V1A, V2B are used in all modes, the rest is switched in/out depending on the mode.
V3A: tone control buffer.
V3B: channel mixer/ parallel loop send
V4A: FX mix
V4B: Reverb Mix
V5: Phase splitter

classicrooock
19 april 2009, 18:15
ik wil eigenlijk meer push in mijn sound hoe lukt dat dan ?

sjaak1990
19 april 2009, 19:11
Een andere amp kopen en dat bedoel ik niet lullig. Ik vind buizen meer om de klankleur ed. te wijzigen maar het maakt geen andere amp.

svdijk
20 april 2009, 17:49
ik wil eigenlijk meer push in mijn sound hoe lukt dat dan ?

Dan zijn KT77 een goeie optie, die hebben meer laag.
Je moet 'm ook behoorlijk hard zetten om 'm geluidsdruk mee te geven.
Wat voor speakers gebruik je?
Sinds ik greenbacks in m'n kasten heb, heeft 'ie ook veel meer punch gekregen.

sjaak1990
20 april 2009, 18:18
Dan zijn KT77 een goeie optie, die hebben meer laag.
Je moet 'm ook behoorlijk hard zetten om 'm geluidsdruk mee te geven.
Wat voor speakers gebruik je?
Sinds ik greenbacks in m'n kasten heb, heeft 'ie ook veel meer punch gekregen.

Zal iets meer druk geven waarschijnlijk, maar vind dat een JVM sowieso niet zoveel druk geeft, voelt vlakjes ofzo.

Van wat naar greenbacks? Ervaring die ik heb met greenbacks is dat ze heerlijk scheuren maar niet veel druk geven, v30's geven bijvoorbeeld echt meer druk en punch.

svdijk
20 april 2009, 20:23
Nou, de volgende speakers heb ik met de JVM geprobeert:
G12T75 (klinken alleen goed op oorverdovende volumes).
G12H30 anniversary's (goede speakers, wel wat stijfjes).
V30's (foute speaker voor de JVM, te veel midhoog, wat de versterker ook al in zich heeft)
G12M Heritage (klinkt heerlijk, alleen bij wat hogere volumes verlies je definitie in 't laag, en ze zijn duur).
G12H Heritage (ideale speaker voor de JVM, alleen duur).
G12M 25 watt (beste van twee werelden G12M en G12H, dus die zijn 't geworden).

Als je echt vind dat 'ie te weinig punch heeft, zet dat de kanaalvolumes wat lager, en de eindtrapvolume wat hoger.
Ik heb er overigens wel een Mercury Magnetics eintrafo en choke ingezet, scheelt ook veel, maar punch heeft 'ie altijd genoeg gehad, maar verwacht geen recto dreun uit een JVM, daar is die niet voor gemaakt!