PDA

View Full Version : Les Paul opknapbeurtje, wat vinden jullie?



}{Metalmaster}{
16 april 2009, 14:19
Heuj mensen,

Heb hier een Les Paul liggen die ik ga opknappen. Nu heb ik 3 opties. Het is voor een school dus doe het niet al te duur.

Hierzo de mogelijkheden: http://i160.photobucket.com/albums/t179/Metalmaster-Guitarist/lp1-1.jpg
Zo ziet hij er overigens nu uit, alleen dan helemaal verragt.


Dus hij wordt OF terug naar het origineel gemaakt:

http://i30.photobucket.com/albums/c320/bearlim/Madonna___Epiphone_Les_Paul.jpg?t=1239835122


Of hij wordt zo:

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Metalmaster-Guitarist/LP.jpg


Nou is mijn vraag wat jullie het mooiste vinden.

Greetz Wieger

Harry
16 april 2009, 14:26
de 2e optie ziet er goedkoop uit...

snaarplukker
16 april 2009, 15:22
Optie 2 is een beetje meer schaaf/schuurwerk. Dan moet je van de carved top een flattop maken.

}{Metalmaster}{
16 april 2009, 15:26
Optie 2 is een beetje meer schaaf/schuurwerk. Dan moet je van de carved top een flattop maken.

Dat is me teveel werk;) Hij moet al over zon anderhalve week af zijn (27 april, toevallig op mn verjaardag :P).. In de kop zijn een paar splinters af, dus die ga ik fixen en opnieuw lakken.. de rest lakken hebk dus te weinig tijd voor.

Zelf denk ik dat het beste zou zijn om hem in originele staat terug te brengen. Er zitten nog gaatjes van de slagplaat ook, anders moet ik die ook weer opvullen......

almarvk
16 april 2009, 15:32
Van carved naar flat top? Van block inlay naar dots?

Heb je er wel goed over na gedacht? Wat wil je bereiken, wat is je doel? Wat is je uitdaging? En wat is de opdracht vanuit school?

Thiez
16 april 2009, 15:34
vrije studiepunten toevallig? Ik ben me stratocaster aan het customizen voor studiepuntje haha werd nog goedgekeurd ook.

}{Metalmaster}{
16 april 2009, 15:37
nee dat ga ik allemaal niet doen. Ik ga alleen de beschadigingen wegwerken, de vergeelde onderdelen vervangen en de dingen die gebroken zijn natuurlijk. Nu is alleen mijn vraag, zal ik chrome knoppen doen en de rest zwart, of datk hem dus in originele staat terug breng. Dus gewoon carved top, met slagplaat erbij.

Robdop
16 april 2009, 16:12
binding iig laten zitten...

orgineel ist mooist.

pueblo
16 april 2009, 16:48
Ik ga alleen de beschadigingen wegwerken, de vergeelde onderdelen vervangen
waarom vergeelde onderdelen vervangen? dat is toch net mooi

}{Metalmaster}{
16 april 2009, 23:49
Vind ik juist van niet;)

Maargoed, das kwestie van smaak. Ik heb de bestellingen gedaan. Het wordt weer zoals de oude staat. Morgen ga ik de blusjes en splinters opvullen.

Greetz Wieger

Yoshida
17 april 2009, 10:08
Je had het in je eerste post over 3 opties... Ik zie dat je in de 'before' foto de pickguard hebt weggephotoshopped.
Optie 2, met de vlakke top en de zilveren knoppen, doet me wel wat denken aan de Les Paul Studio. Ik ben een voorstander van straightforward qua afwerking, en een functioneel en stijlvol uitgangspunt (goh zou je met mn huidige project nauwelijks denken ;) ) dus in 't zwart zou ik de Studio proberen te benaderen, als ie nu een Sunburst had als de Epiphone Les Paul Standard zou ik zeker proberen te restaureren.