PDA

View Full Version : Nooit van gehoord



belfrink
20 maart 2003, 21:12
Hebben jullie dat ook wel eens die ergernis tegenover mensen die bands als AC/DC, Iron Maiden, Slayer enz enz enz. niet kennen. Hierover kan ik me soms zo kwaad maken, come on, als je AC/DC niet kent dan heb je toch een zware geestelijke achterstand volgens mij of luister je nooit muziek en kijk je nooit tv. Is dit normaal?

Negative K3 fan
20 maart 2003, 21:22
ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook niet zo heel erg veel van iron maiden ken... maar ac/dc is eigelijk wel een grote legende.

funlovinme
20 maart 2003, 21:27
Vind ik ook irritant. Ik bedoel: Ac/dc is echt het beste image-programma dat er bestaat. Ik heb het al jaren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: funlovinme op 2003-03-20 21:37 ]</font>

green_day
20 maart 2003, 21:27
waar slaat dat nou weer op.. laat mij lekker luisteren wat ik wil luisteren

suzanne
20 maart 2003, 21:28
naar mijn mening ligt het eraan of je je veel voor muziek interesseerd of niet, je hebt pas een geestelijke achterstand als je nederland niet op de kaart kan aanwijsen.

funlovinme
20 maart 2003, 21:38
Of als je niets afweet van werkwoordspelling :grin: sorry...

Neals
20 maart 2003, 21:59
dat ze ac/dc enzow niet kennen ok, maar als mensen geen led zeppelin kennnen......

Harry
21 maart 2003, 10:03
Op 2003-03-20 21:12, schreef belfrink:
Hebben jullie dat ook wel eens die ergernis tegenover mensen die bands als AC/DC, Iron Maiden, Slayer enz enz enz. niet kennen. Hierover kan ik me soms zo kwaad maken, come on, als je AC/DC niet kent dan heb je toch een zware geestelijke achterstand volgens mij of luister je nooit muziek en kijk je nooit tv. Is dit normaal?


ik kan tientallen bands opnoemen waarvan ik zou kunnen vinden dat iedereen ze moet kennen, en die jij waarschijnlijk niet kent. Als mensen zich beperken tot tv en radio mis je namelijk de interessantste bands, mits je hun muziek goed vindt. Het is maar hoe hoog je de lat wilt leggen, en een kwestie van smaak.
Ik vind Maria McKee, de Bintangs, en Jason &amp; the Scorchers geweldig, maar misschien heb jij er nooit van gehoord.....

mar_tijn_m
24 maart 2003, 19:21
Ze moesten TV/radio verbieden...dan was AC/DC etc. me tenminste bespaard gebleven....:sad:
Maargoed ieder z´n smaak.

hoofd
24 maart 2003, 19:28
Ik kan me best pissig maken om nu-metal en nu-gothic (om het maar ff een naam te geven, jeweetwel, within frustration en HER om maar wat te noemen) bands als ac/dc, Iron Maiden, Joy Division of The Cure niet kennen...
"Wie waren dat dan?"
"Alleen maar de grootste bron van inspiratie voor de bands waar je zo dol op bent en msn-namen van quote."
Shmugs...

suzanne
24 maart 2003, 20:51
pfff waar maken we ons druk om, als je ze zelf maar kent dan heb jezelf in elk geval niks gemist.

Kitaarhiero
25 maart 2003, 18:23
I second that.

Er waren mensen die die bands tóen al niet kenden... en hun kinderen kennen die bands dus ook niet!
tenzij ze even hun ogen open hielden bij clip classics en de top 2000 van tmf... en er iets van hebben onthouden... of eens een keer de interviews lezen die hun favo band geeft... ofzo.

de meeste jonge metaalhoofdjes, hardrotsertjes en punkertjes leren op een bepaald moment de oude garde wel kennen. hetzij van naam, hetzij van plaat.

Bigfoot414
29 maart 2003, 11:54
Bij mij in klas zat een of andere mongool die niet wist wie John Lennon was...
Die heeft een halve eeuw in een grot gewoond denk ik

funlovinme
29 maart 2003, 12:49
Ja hehe, Middelrode... (grapje, maar ik heb heel lang in Berlicum gewoond dus ik mag er best een grapje over maken).

the joshua tree
29 maart 2003, 15:53
uhm

volgens mis ik de point

kan iemand de grap ff ophelderen?

Bigfoot414
29 maart 2003, 16:51
Als jij van Den Bosch naar Veghel rijd, kun je korte weg door Middelrode nemen..
Eén keer de andere kant opkijken en je bent er voorbij

wietse
29 maart 2003, 17:01
weet je waar ik me over verbaas dat is als je een nummer hoort ,van iemand als eminen die op het moment een nummer van aerosmith verkracht.
je verschrikkelijk schaapachtig aangekeken wordt door mensen als je zegt dat dit weer eens een gejat nummer is,en soms moet je nog met bewijzen komen ook anders willen ze je niet geloven.
deze mensen kan het vaak ook niet schelen wat voor muziek ze horen als ze maar wat horen.
maar andersom ik ken ook een heleboel bands van tegenwoordig niet,als ik tussen de metal bakken rondsneup bij de cd boer zie ik meer onbekend dan bekend spul voor mij dan.

Ronald
29 maart 2003, 17:48
ja sing for the moment is kwa muziek inderdaad een cover van aerosmith ja , maar ik vind dat juist een heel cool nummer ( die van eminem dan he ) maar ja das mijn mening :smile:


maar de meeste mensen kennen alleen top 40 rommel , en als ik dan es zeg waar ik naar luisteren kennen ze het niet of ja ze hebben er ooit es van gehoord van de naam dan. en heel vaak zeggen zij iets uit de top 40 en dan ken ik het weer niet :wink: lol tja laat iedereen maar luisteren waar naar ie wil

enne ik ken acdc ook alleen maar kwa naam en ja ik heb wel es ooit iets van hun gehoord , en van iron maiden heb ik ooit een nummer gehoord en da vond ik eik nie erg cool.

en led zeppelin vind ik eerlijk gezegd echt bagger sorry dat ik het zeg , ja ik ken ook alleen maar stairway to heaven hoor ( das geloof ik de bekendste van hun ) maar ik vind die stem van die zanger echt vreselijk :s

A3
29 maart 2003, 20:04
Helaas ken ik ac/dc, led zeppelin, black sabbath, iron maiden, manowar, metallica ... Ik heb er respect voor omdat ik weet dat zij de grondleggers zijn van metal en alle daaraan verwante stijlen, maar ik vind het niet goed (don't kill me). Op een enkel nummer na, en ik moet erbij voegen dat ik van die meeste bands niet veel nummers ken. Ik heb black sabbath zelfs live gezien, maar vond het gewoon saai (graspop 98 of 99 denk ik). Slayer heb ik wel respect voor, die mannen zijn tenminste hard, ook al worden ze ouder, ze blijven hard. En hun optreden op dour van 97 of 98... dat was gewoonweg bikkelhard!! Maar ook hier blijft mijn interesse bij een paar nummers. Tja, ik geniet vooral van de muziek van 5 jaar terug tot nu (vooral op hardcore gebied dan)

Harry
31 maart 2003, 09:50
Op 2003-03-29 17:48, schreef Ronald:
ja sing for the moment is kwa muziek inderdaad een cover van aerosmith ja , maar ik vind dat juist een heel cool nummer ( die van eminem dan he ) maar ja das mijn mening :smile:


maar de meeste mensen kennen alleen top 40 rommel , en als ik dan es zeg waar ik naar luisteren kennen ze het niet of ja ze hebben er ooit es van gehoord van de naam dan. en heel vaak zeggen zij iets uit de top 40 en dan ken ik het weer niet :wink: lol tja laat iedereen maar luisteren waar naar ie wil

enne ik ken acdc ook alleen maar kwa naam en ja ik heb wel es ooit iets van hun gehoord , en van iron maiden heb ik ooit een nummer gehoord en da vond ik eik nie erg cool.

en led zeppelin vind ik eerlijk gezegd echt bagger sorry dat ik het zeg , ja ik ken ook alleen maar stairway to heaven hoor ( das geloof ik de bekendste van hun ) maar ik vind die stem van die zanger echt vreselijk :s


bReAzaH !!

funlovinme
31 maart 2003, 09:58
Hahaha... inderdaad, als-ie over 5 jaar 18 is weet-ie wel beter...

Ronald
31 maart 2003, 11:01
:| voelt zich zwaar beledigd

ik ben toevallig 17 , en ik hou gewoon nie van ouwe muziek ik lusiter naar modernere bands zoals korn , millencolin, bad religion , lagwagon , treble charger , godsmack , system of a down , within temptation ed.

tsss stelletje ouwe lullen :razz:

treblemaster
31 maart 2003, 11:54
Bad Religion gaat anders al een aardig tijdje mee hoor. :wink:

john.3001
31 maart 2003, 13:51
lol tja laat iedereen maar luisteren waar naar ie wil


daar sluit ik me bij aan...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-03-31 13:52 ]</font>

john.3001
31 maart 2003, 13:56
Op 2003-03-20 21:12, schreef belfrink:
Hebben jullie dat ook wel eens die ergernis tegenover mensen die bands als AC/DC, Iron Maiden, Slayer enz enz enz. niet kennen. Hierover kan ik me soms zo kwaad maken, come on, als je AC/DC niet kent dan heb je toch een zware geestelijke achterstand volgens mij of luister je nooit muziek en kijk je nooit tv. Is dit normaal?


Bovendien spreek je jezelf tegen door je te beperken tot: "bands als AC/DC, Iron Maiden, Slayer enz enz enz."
Je geeft hiermee al aan dat je zelf ook maar een klein zicht(luister?)veld hebt :wink:

Ik kan mensen ook lastig gaan vallen met opmerkingen als:
"Ken je Dick Dale niet?"
"Ken je Michael Jackson niet?"
"Ken je Rowwen Heze niet?"

Maar de tijd die ik daarmee verspil steek ik liever in het verbeteren van mijn gitaartechniek.

Neals
31 maart 2003, 17:24
Bad Religion, dat zijn inderdaad bijna opa's :grin:

Maar de modernere bands hou ik zelf niet zo van, veel bands na midden jaren 90 zijn vooral een parodie op zichzelf geworden, met een enkele uitzondering hier en daar.

Me cd-rek staat ook vol met cd's uit midden jaren 90 -> jaren 70

Ronald
31 maart 2003, 20:41
ja korn en millencolin gaan ook al zo'n 10 jaar mee hoor , maar ze maken wel moderner muziek , da bedoel ik :smile: