PDA

View Full Version : fender deluxe reverb rectifier



a.c.
16 april 2009, 13:30
Ik heb voor veel te veel geld een silverface deluxe reverb gekocht. Nu zit er een 5AR4 gelijkrichter in, terwijl op de tubechart een 5U4GB ligt. Kan ik er gewoon een 5U4GB inzetten of gaat er dan iets mis.
Verder ook nog een tikkende tremolo, maar dat is door eenm tech wel op te lossen neem ik aan.
Iemand nog suggesties voor een betere speaker dan de Utah die erin zit?

Chris Winsemius
16 april 2009, 13:36
Afhankelijk v/d gemeten B+ spanning die gelijkrichtbuizen....

Meet die eerst, met GZ34 rond/onder de 420V; dan zou ik het zo laten. Veel hoger/etc.: 5U4 d'r in.

Meestal is de trem-tik te verhelpen door het plaatsen v/e condensator. Ook de bedrading "netjes leggen" kan mee helpen.

EDIT: zelf vind ik oude of Heritage Celestion H30s (bass-versie) heerlijk in DRs.

Mr.Jay
16 april 2009, 22:45
Hoi Aram,
Mail me effe anders ben jouw mailadres kwijt.

Mr.Jay
16 april 2009, 22:51
Ik heb voor veel te veel geld een silverface deluxe reverb gekocht. Nu zit er een 5AR4 gelijkrichter in, terwijl op de tubechart een 5U4GB ligt. Kan ik er gewoon een 5U4GB inzetten of gaat er dan iets mis.

niet zomaar omruilen. Moet sowieso opnieuw gebiased worden. Kwaad kan het niet snel want je DC gaat omlaag. Maar je weet nooit hoe de amp ingesteld is als je hem "vreemd" koopt natuurlijk. Altijd wijsheid om e.e.a. na te kijken.

nico verduin
16 april 2009, 23:32
Verder ook nog een tikkende tremolo, maar dat is door eenm tech wel op te lossen neem ik aan.
22nF/400V capje tussen de 10 Meg weerstand (waar hij aan de optokoppelaar zit) en GND.

a.c.
22 april 2009, 21:51
hmm de tremolo tikt allen maar bij me thuis, elders niet. Zal wel aan mijn aarde liggen.

nico verduin
23 april 2009, 08:50
ach capje is er zo op gezet....