PDA

View Full Version : opnames met vintage spullen



Toaster
15 april 2009, 22:58
He ik was benieuwd wat jullie van deze opnames vonden.

http://newdawnrising.hyves.nl/

Ben daar de tweede gitarist geweest op het album.

Spullen die gebruikt zijn:
Fender Brownface Bandmaster voor het clean
2x12 blonde speakerkast met nieuwe weber speakers
Marshall Superlead (1976) voor het scheuren.
Met een 1969 orange cab met pre rola greenbacks

Gitaren:
Fender telecaster
Gibson Classic met Pafjes

Opname apparatuur zal ik nog wel eens vragen. Maar één van de gebruikte voorversterkers was een API en een millennia. Tevens zijn er Neumann microfoons gebruikt als ik met niet vergis.

Ben benieuwd!

pasqual
15 april 2009, 23:35
hey Toaster,

allereerst wil ik zeggen dat ik het erg goeie opnames vind. mooi in balans en leuke muziek. ik vind het niet typisch vintage klinken. ik denk dat er zat moderne apparatuur te koop is waar je dit geluid ook uit haalt. maar de gitaar sounds staan wél als een huis.

groeten Pasqual.

kenx
16 april 2009, 10:18
Zeer mooie opnamens, maar ook de liedjes zitten zeer goed ineen. Ik ga ook akkoord met bovenstaande, dat je daar niet specifiek vintage spullen voor nodig hebt, maar dit terzijde.

Deze is wel al meer mijn stijl dan al die metal die hier meestal geplaatst wordt...:cheerup:



Kenny

JelmerOnGuitar
16 april 2009, 10:25
Prachtige gitaarsounds!!

Kwaliteit van de opnames zijn prachtig, hoelang is deze band al bezig? Debuutalbum?

Lekkere nummertjes ook, vrolijk.. Zit goed in elkaar.. In de bridge van Caroline zitten mooie gitaarswells met delay, daarna komt een prachtig lickje/solotje op t linker oor, goed gedaan!

In Don't want to vind ik de koortjes erg vet!

Won't forgive is bruut, prachtige gitaarsound en riffjes! (lijkt wel erg op een nummer van the Kooks)

Heb je zelf ook een aandeel gehad in de songwriting?
Wat heb je allemaal ingespeeld?

Opbouwende kritiek:
- Bassdrumsound vind ik niet zo mooi (is ook smaak)
- Zangmelodie in de nummers wel veel van hetzelfde, vrij eentonig
- Zang kan wat mij betreft krachtiger, in de refreinen net ff wat meer beuken met die stembanden!

Verder hartstikke nice:ok:

Toaster
16 april 2009, 20:08
hey Toaster,

allereerst wil ik zeggen dat ik het erg goeie opnames vind. mooi in balans en leuke muziek. ik vind het niet typisch vintage klinken. ik denk dat er zat moderne apparatuur te koop is waar je dit geluid ook uit haalt. maar de gitaar sounds staan wél als een huis.

groeten Pasqual.


Bedankt!

Ja ik gebruik mijn spullen ook niet echt om vintage te klinken maar meer omdat ik van het geluid zelf houd. Instant Marshall tones krijg je gewoon ui een ouwe Marshall. En meer zoek ik niet. Geldt ook voor de Fender.

Leuke is dat je dat dan gewoon in hedendaagse muziek kan gebruiken.


Prachtige gitaarsounds!!

Kwaliteit van de opnames zijn prachtig, hoelang is deze band al bezig? Debuutalbum?

Heb je zelf ook een aandeel gehad in de songwriting?
Wat heb je allemaal ingespeeld?




Ja dit is het debuutalbum!

De band op deze opnames is anderhalf jaar geleden geformeerd. De zanger heeft alle teksten en muziek geschreven. Solootje van Reasons heb ik dan bedacht en ska stukje bij wont forgive is ook toegevoegd na een suggestie van mij.

Don't want to heb ik niet gespeeld.

De rest alle tweede gitaarpartijen. Die lopen wel vaak over in eerste partijen en vice versa. Solootjes heb ik wel allemaal gedaan.


Ik zit trouwens niet meer bij de band wegens tijdgebrek (net zoals de drummer) Maar vond het een mooi project en was tevreden en trots op het eind resultaat!

Riky
16 april 2009, 20:12
hey Toaster,

allereerst wil ik zeggen dat ik het erg goeie opnames vind. mooi in balans en leuke muziek. ik vind het niet typisch vintage klinken. ik denk dat er zat moderne apparatuur te koop is waar je dit geluid ook uit haalt. maar de gitaar sounds staan wél als een huis.

groeten Pasqual.

helemaal mee eens! Goede opnames en ook wel lekkere muziek (heeeeeeel klein beetje direct achtig, maar vond ik live altijd wel lekker), maar vintage klinkt het niet. In tegendeel zelfs:)
Wel lekkere sound! Past er goed bij!

savale
16 april 2009, 22:59
zalige sound hoor! Vind de mix van de nummers echt perfect in balans.

Artichoque
16 april 2009, 23:32
Hey,

Even inhaken... Ik ben de songwriter/producer van het album.

Even aanvulling op de apparatuur:

Mic's
Clean: schoeps (omni) of Microtech Gefell 92.1 in combinatie met sm57
Drive: schoeps (omni) in combintatie met sm57.

Pre Amps: Millennia, API, Focusrite ISA.

Eq/compressie: Tlaudio-C1/eq1.

Nooit meer dan 2 mic's tegelijk gebruikt bij opname.

Voor vragen of natuurlijk suggesties kunnen jullie altijd ff reageren/mailen (zie website).


De opnamestudio: http://www.artichoque.com


Later,
René

benwave
17 april 2009, 08:57
Ik vind het ook erg mooi. Mooie nummers zitten lekker in elkaar.
Heerlijke gitaar sound.
De zang ..ja daar zit meer in vind ik. Goeie stem, maar een beetje niet spannend zeg maar, beetje netjes