PDA

View Full Version : Gibson LP Studio of behoud Epi LP Std?



Reel Big Fish
15 april 2009, 21:57
Hallo allemaal,

aangezien mijn reis naar Amerika helaas niet door gaat, ben ik eens goed na gaan denken over mijn toekomst. In mijn toekomst zie ik zelf in ieder geval nog heel erg veel muziek en zelf ook muziek maken!

Dat voorop gesteld, ben ik aan het kijken naar een duurzame gitaar. Op dit moment heb ik een Epiphone Les Paul Standard Plus. Hij bevalt mij erg goed, maar ik moet nog steeds een keer de toggle switch vervangen en misschien ook de fabriekselementen (!). Echter, is dit niet uitstel van executie? Ik bedoel, de 15e fret heeft al eens een keer losgelaten en daar bleef de hoge e-snaar achter hangen, waardoor mn akkoorden en ook solo's ten gronde gingen. Nu is dit probleem een hele tijd terug verholpen, maar hij komt toch weer omhoog nu... Ik zie het zelf eigenlijk een beetje somber in voor de toekomst van mijn Epiphone.

Mijn oog is nu dus gevallen op dit plaatje: http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gibson-Les-Paul-Studio-AW-Gold-HW-Alpine-White-incl.-Case/art-GIT0003878-001.

Eigenlijk iedereen die ik spreek over Gibson is enthousiast. Gibson lijkt mij een goede keuze, zeker gezien mijn muzieksmaak en speelstijl. Deze is namelijk nogal breed: rustige, tokkel liedjes / ska / punk / blues / metal. Nou ben ik op zoek naar een gitaar die toch wat langer probleemloos mee zal gaan dan zijn voorganger, de Epi LP Standard dus. Deze heb ik nu pakweg 4 jaar. Er moet naar mijn gevoel een hoop aan gebeuren en ik ben bang dat de problemen slechts tijdelijk weg zullen gaan.

De doeleinden van mijn gitaar zijn vooral zelf opnames maken. Ik merk nu met de Epiphone dat er toch nog aardig wat ruis in mijn opnames zit en ik niet mijn gewenste sound kan krijgen. Heel af en toe zal ik eens met wat voormalig bandleden gaan jammen, dus wat betreft het gewicht (gig-ability) maakt het mij niet uit. Daar gaat het niet om. Ik wil mooie opnames kunnen maken met mijn gitaar.

Een Gibson LP Studio lijkt mij zelf wel een erg goede diepte investering, maar hoe lang zou ik er mee kunnen doen voor ik er ook weer problemen mee ga krijgen? Zijn er bepaalde onderhoud/bewaarmethoden die de levensduur van een nieuwe gitaar kunnen verlengen? Terwijl ik dit typ bedenk ik me ineens dat ik een term vergeten ben. Hoe heet het als een gitaar een gekleurde rand om de body heeft? Zoals bij de bovenstaande link, kan ik mij erg goed voorstellen dat een zwarte 'band' er erg mooi uit zou zien. Zijn deze ook verkrijgbaar dat jullie weten? Prijsverschil? En o ja, als iemand weet waar ik die gitaar goedkoper kan krijgen, geef me een seintje.

Alvast bedankt allemaal!
ps. mocht ik voor de Gibson gaan, wil ik hem eigenlijk toch wel nieuw i.v.m het overnemen van andermans problemen. Ik wil een schone lei.

Orpheo
15 april 2009, 22:00
'andermans problemen'. denk je echt dat iedere 2ehands gitaar 'problemen' heeft? flauwekul. durf met hand op 't hart te zeggen dat bv de gitaren die ik te koop heb, geen 'issues' hebben. om dan gelijk te zeggen 'andermans problemen overnemen' vind ik belachelijk. alsof iedere 2e hands gitaar weg gaat vanwege problemen.

Reel Big Fish
15 april 2009, 22:04
... alsof dat de kern van mijn topic is. Ik heb nou al spijt dat ik dat laatste er in heb gezet.

Orpheo
15 april 2009, 22:07
... alsof dat de kern van mijn topic is. Ik heb nou al spijt dat ik dat laatste er in heb gezet.

nee, zeker niet, maar dat is 't eerste dat me opviel. Ben nog aan 't nadenken over een goed antwoord. wilde je een hoop leuke 2ehands dingen aanraden, die ik gezien heb, maar blijkbaar wil je daar niet aan.

arcane
15 april 2009, 22:10
nee, zeker niet, maar dat is 't eerste dat me opviel. Ben nog aan 't nadenken over een goed antwoord. wilde je een hoop leuke 2ehands dingen aanraden, die ik gezien heb, maar blijkbaar wil je daar niet aan.

Is dit een vorm van spam voor je eigen aanbiedingen:seriousf:

ijzerbroot1
15 april 2009, 22:14
Hij wil gewoon een nieuwe wegens redenen die voor hem legitiem zijn. Jij laat twee gitaren bouwen, gewoon omdat je het wil en omdat het kan. Daar zit toch eigenlijk niet veel verschil in. ;)

On topic lijkt me een Gibson LP studio een goede degelijke keuze. In ieder geval een stap hoger dan die Epi. Trouwens nog nooit meegemaakt dat een fret loskwam hoor, heb je wel eens gereclameerd bij Gibson nederland?

arcane
15 april 2009, 22:15
Maar wat betreft het onderhoud. mijn eerste gitaar, een Epi SG 400, gebouwd en gekocht in 1995, doet het nog steeds prima afgezien van de toggleswitch die ook bij mij aan vervanging toe is.
Verder zijn er nooit problemen mee geweest, en ik heb toch echt niet zuinig gedaan met de gitaar. Gepoetst en geboend etc heb ik het ding haast nooit.
Ik denk eerder dat je toevallig een wat minder goed exemplaar hebt.
Aan de ene kant begrijp ik je gevoel bij een 2e handse gitaar, zeker nadat je met je eigen gitaar wat minder goede ervaringen hebt, maar aan de andere kant geef ik Orpheo wel gelijk, de meeste gitaren die 2e hands worden aangeboden zijn geen gitaren waar iets mis mee is. De gitaren worden over het algemeen verkocht omdat het ding niet meer voldoet aan de eisen van de eigenaar.
Het woord wat je bedoelde, het randje, dat heet binding.

hole
15 april 2009, 22:17
'andermans problemen'. denk je echt dat iedere 2ehands gitaar 'problemen' heeft? flauwekul. durf met hand op 't hart te zeggen dat bv de gitaren die ik te koop heb, geen 'issues' hebben. om dan gelijk te zeggen 'andermans problemen overnemen' vind ik belachelijk. alsof iedere 2e hands gitaar weg gaat vanwege problemen.

Lekker constructieve bijdrage weer :ok:

Ik kan me heel goed voorstellen dat TS gewoon een nieuwe plank wil hebben, zeker gezien zijn ervaringen met zijn huidige gitaar.

Natuurlijk gaan niet alle 2de handsjes weg wegens problemen, maar je zou er toch maar een tegen het lijf lopen, dan ben je mooi genaaid.

@TS: wat is je budget?

Die randen heten trouwens bindings en zijn voor zover ik weet niet leverbaar op een studio.

Orpheo
15 april 2009, 22:20
@arcane: nee, er staat nog meer op gitaarmarkt en marktplaats dan mijn gear.

@hole: ik vind van wel, anders post ik het niet...

arcane
15 april 2009, 22:23
@arcane: nee, er staat nog meer op gitaarmarkt en marktplaats dan mijn gear.


He Orpheo, het was niet echt een serieuze reactie (zie de smiley), maar toen ik je reactie las zag ik meteen je onderschrift, en tja, dan leg je die link hehe.

Jimwoud
15 april 2009, 23:07
Die gitaar die je wilt ziet er qua looks echt te gek uit. Ik heb hem ook tijdelijk gehad. Maar toch m'n epi boven deze gibson gekozen. De gibson die je wilt is chambered en daardoor was mijn exemplaar(zo zal ik het maar noemen) totaal niet strak. Goed testen dus.

Orpheo
15 april 2009, 23:18
He Orpheo, het was niet echt een serieuze reactie (zie de smiley), maar toen ik je reactie las zag ik meteen je onderschrift, en tja, dan leg je die link hehe.

begrijpelijk, maar er zijn genoeg mensen die interesse hebben :P maar hoe meer mensen 't zien, hoe groter de kans dat ie verkocht raakt he :)

stikel
15 april 2009, 23:31
begrijpelijk, maar er zijn genoeg mensen die interesse hebben :P maar hoe meer mensen 't zien, hoe groter de kans dat ie verkocht raakt he :)


Dus toch spam :D Zag vorige week ook iemand met beginnersgitaren in z'n sig allerlei nieuwelingen verwelkomen. Ik kan een lachje dan niet onderdrukken.:seriousf:

Greetz Jan en zoon

macwilliams
15 april 2009, 23:36
Alles door de mazen in het forum wetboek ;)

Orpheo
15 april 2009, 23:44
Dus toch spam :D Zag vorige week ook iemand met beginnersgitaren in z'n sig allerlei nieuwelingen verwelkomen. Ik kan een lachje dan niet onderdrukken.:seriousf:

Greetz Jan en zoon

nee, geen spam. in de forumregels staat dat je niet je waar mag aanprijzen in een topic met als doel, je waar aanprijzen. als ik niets te koop had, had ik alsnog gezegd, wat ik zei.

stikel
15 april 2009, 23:47
nee, geen spam. in de forumregels staat dat je niet je waar mag aanprijzen in een topic met als doel, je waar aanprijzen. als ik niets te koop had, had ik alsnog gezegd, wat ik zei.

@Orph. Tis mij wel goed joh. Ik lach nog steeds. Succes met de verkoop:seriousf:

stikel
15 april 2009, 23:52
Kan trouwens ver meegaan met TS om een nieuwe te kopen. Heb zelf eens een "nieuwe" Tele gekocht op E-bay. Zag er voor het oog nieuw uit. Geen krasjes en busten, plastic nog op de slagplaat. Later bij het afstellen bleek de Trussrod dolgedraaid.

Greetz Jan en zoon

Orpheo
15 april 2009, 23:56
Kan trouwens ver meegaan met TS om een nieuwe te kopen. Heb zelf eens een "nieuwe" Tele gekocht op E-bay. Zag er voor het oog nieuw uit. Geen krasjes en busten, plastic nog op de slagplaat. Later bij het afstellen bleek de Trussrod dolgedraaid.

Greetz Jan en zoon

ja, bummer. 2ehands kopen is wat dat betreft veel veiliger vind ik. heeft ie na 20 jaar nog steeds geen getordeerde hals, om maar wat te noemen, zal ie dat echt niet meer krijgen. of in ieder geval, zal de kans daarop HEEL klein zijn.

pannekoek
16 april 2009, 00:00
ik denk dat je met een gibson les paul studio (of als je het aandurft misschien een 2de hands les paul standard) een erg goede keuze hebt, het is een gitaar voor het leven waaraan je gigantisch veel plezier heb! als een lp jouw ding is, twijfel dan niet en koop gewoon een vette les paul (studio, standard, classic)

RolandT
16 april 2009, 08:03
Een Gibson LP Studio lijkt mij zelf wel een erg goede diepte investering, maar hoe lang zou ik er mee kunnen doen voor ik er ook weer problemen mee ga krijgen? Zijn er bepaalde onderhoud/bewaarmethoden die de levensduur van een nieuwe gitaar kunnen verlengen? Terwijl ik dit typ bedenk ik me ineens dat ik een term vergeten ben. Hoe heet het als een gitaar een gekleurde rand om de body heeft? Zoals bij de bovenstaande link, kan ik mij erg goed voorstellen dat een zwarte 'band' er erg mooi uit zou zien. Zijn deze ook verkrijgbaar dat jullie weten? Prijsverschil? En o ja, als iemand weet waar ik die gitaar goedkoper kan krijgen, geef me een seintje.
- goedkoper ga je de studio niet vinden bij Thomann staat hij ook voor 995 euro
- 'bindings' heeft de studio niet (daarom is het ook studio)
- zeker een goede koop prijs/kwaliteit

Ik heb zelf een zwarte studio (helemmal anders dan jouw keuze) en zeer tevreden. Een standard (met bindings) kost weer een pak meer (nieuw rond de 2000 euro en meer). Ik denk niet dat je zoveel meer kwaliteit krijgt als je 1000 euro meer uitgeeft. Vraag is natuurlijk wat is je budget?
http://www.10pont.net/lpst.jpg

Les Paul R8
16 april 2009, 08:28
De kwaliteit van Studio's kan erg verschillen. Ik heb hele matige gitaren in mijn handen gehad, maar ken ook een Studio die bijna CS kwaliteit heeft wat sound betreft. Ga dus veel gitaren proberen en pak degene die jij het beste vindt klinken. Dat is ook het grootste voordeel tov 2ehands. Je hebt de mogelijkheid om er veel uit te proberen.
Daarbij worden gitaren vaak niet voor niets verkocht. Iemand die een super gitaar heeft, zal hem lang zo snel niet verkopen. 2ehands gitaren zijn dus, wat mij betreft, altijd minder dan als je met zorg een nieuwe uitzoekt. Dat geldt zeker voor merken als Gibson en Fender.

olaftheholy
16 april 2009, 08:53
+1 les paul r 8

en ook ; ga NIET bij je lokale gitaarboer testen om vervolgens een gitaar via interweb te bestellen...

RolandT
16 april 2009, 09:12
en ook ; ga NIET bij je lokale gitaarboer testen om vervolgens een gitaar via interweb te bestellen...Hier in Belgie is de kans is klein dat de lokale gitaarboer een witte LP studio heeft en nog kleiner dat hij er meerdere heeft om te vergelijken welke witte LP Studio het best is.

olaftheholy
16 april 2009, 09:22
Hier in Belgie is de kans is klein dat de lokale gitaarboer een witte LP studio heeft en nog kleiner dat hij er meerdere heeft om te vergelijken welke witte LP Studio het best is.


eigen schuld.... had je maar Nederlander moeten worden! :D

Nee serieus... da's klote man! Wel weer een legitieme reden om er eens een dagtripje naar Nederland voor te maken

Billy Turf
16 april 2009, 09:32
Orpheo ik krijg toch zowaar een beetje GAS van de gitaren die je aanbied voor die prijs, alleen jammer dat je zover weg woont :(

LaurentB
16 april 2009, 09:35
Met een beetje fatsoenlijke elektrische gitaar die normaal behandeld wordt, en een LP Studio is een fatsoenlijke gitaar, doe je tientallen jaren zonder problemen. Mijn jongste elektrische gitaar is uit 1987, een Stratocaster.

Dus wat dat betreft is tweedehands ook geen probleem. Het lastige daarbij is echter dat je zoveel moet reizen om ze uit te proberen, en dat moet je wél doen. Toevallig heb ik laatst met een leerling drie LP Studio's naast elkaar geprobeerd (één faded versie), en de verschillen waren opmerkelijk. Eén klonk te dof, de faded had een extra bite, en de andere zat er tussenin.

Wat geluidskwaliteit bij opnames betreft: dit wordt voor een heel groot deel door je opname-apparatuur bepaald. De gitaar doet ook wel wat, natuurlijk, maar toch.

Een goede diepte-investering zal het echter zonder meer zijn, zeker met de naam Gibson op de headstock. Alleen al omdát iedereen dat een investering vindt is het dat ook.

Lexvandoef
16 april 2009, 16:52
De kwaliteit van Studio's kan erg verschillen. Ik heb hele matige gitaren in mijn handen gehad, maar ken ook een Studio die bijna CS kwaliteit heeft wat sound betreft. Ga dus veel gitaren proberen en pak degene die jij het beste vindt klinken. Dat is ook het grootste voordeel tov 2ehands. Je hebt de mogelijkheid om er veel uit te proberen.
Daarbij worden gitaren vaak niet voor niets verkocht. Iemand die een super gitaar heeft, zal hem lang zo snel niet verkopen. 2ehands gitaren zijn dus, wat mij betreft, altijd minder dan als je met zorg een nieuwe uitzoekt. Dat geldt zeker voor merken als Gibson en Fender.

Er zijn wel meer redenen om gitaren te verkopen hoor Robbert ;) Smaak verandering, geldnood, andere hobbies, noem maar op.

Ik heb zelf al mijn gear 2dehands gekocht en nog geen moment spijt gehad of het idee gehad dat ik een minder exemplaar gekocht hebt, je moet gewoon wat beter opletten. :)

Les Paul R8
16 april 2009, 17:19
Er zijn wel meer redenen om gitaren te verkopen hoor Robbert ;) Smaak verandering, geldnood, andere hobbies, noem maar op.

Ik heb zelf al mijn gear 2dehands gekocht en nog geen moment spijt gehad of het idee gehad dat ik een minder exemplaar gekocht hebt, je moet gewoon wat beter opletten. :)

Een top Les Paul, zoals die van mij zal je niet snel tegenkomen op marktplaats.....in de winkel heb je nog enige kans....:hippie:

Lexvandoef
16 april 2009, 17:28
Een top Les Paul, zoals die van mij zal je niet snel tegenkomen op marktplaats.....in de winkel heb je nog enige kans....:hippie:

Mwaoh, weet ik niet. Mensen verkopen soms rare dingen ;).

Sowieso moet je wel mazzel en geduld hebben.

Reel Big Fish
16 april 2009, 18:18
Bedankt allemaal voor de reacties. Mijn budget rijkt tot 1000 euro maximaal. Alles wat daaronder zit en beter is dan mijn Epi. LP Std. is in principe kandidaat. Nogmaals, bij voorkeur nieuw en het liefst een duurzaam product. :)

WillemdaGuide
16 april 2009, 18:43
ik denk dat je met een gibson les paul studio (of als je het aandurft misschien een 2de hands les paul standard) een erg goede keuze hebt, het is een gitaar voor het leven waaraan je gigantisch veel plezier heb! als een lp jouw ding is, twijfel dan niet en koop gewoon een vette les paul (studio, standard, classic)

Helemaal mee eens, ik heb precies dezelfde witte, waar topicstarter naar kijkt, maar dan uit '97, op een kapot slagplaatje na nooit serieus problemen mee gehad dus prima keus wat mij betreft!

In de openingspost wordt wel gesteld om het in één keer goed te doen, tja, dan zou ik toch nog even doorsparen want ik vind mijn standard uiteindelijk toch nog iets lekkerder en beter.

Ik zou zeggen, veel testen zowel nieuwe als 2e hands en weet niet of ik zo'n aankoop dan via internet zou doen (zeg ik die vrijwel alles via internet aanschaft)

grayfink
16 april 2009, 18:58
Goede gitaren zijn per definitie duurzaam. Mijn eerste gitaar (Ibanez pre-lawsuit '76 strat) heb ik aan gort gespeeld, 20 jaar niets meer mee gedaan, vorig jaar laten herfretten, elektronica geshield en nagekeken en hoppa: geweldig ding. Met een budget van 1000€ is een Gibson LP studio prima, tweedehands vind ik wel een goede keuze, i.v.m. waardevast. Van alle gitaren die ik in de loop der jaren gekocht en weer verkocht heb, was de reden bijna altijd gas/tijdelijke krankzinnigheid zoals dat met gitaristen gaat. En tweedehands kun je ook testen uiteraard in tegenstelling tot een gitaar van een duitse webshop. Ik heb laatst ook mijn studio verkocht om er een LP standard voor in de plaats te kopen. Die studio was echt niets mis mee. Met jouw budget heb je meerdere opties uiteraard. Studio 2ehands, Tokai nieuw, Tokai 2ehands, verschillende prima japanse kopieën (Greco, Burny, etc.) Framus, Hagstrom,PRS se singlecut.
Ik wens je veel wijsheid toe. Met jouw brede muzieksmaak zou een strat of tele ook niet slecht zijn trouwens.

espike
16 april 2009, 19:13
De versie met 'randje'

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/hagstrom-swede_wh_350_ffffff_75.jpg

Is wel een ander merk, (hagstrom) maar ik vond m zelf zo mooi dat ik m bijna mee had genomen.
Ikzelf speel ook al jaren op een epiphone, en t bevalt me ook nog steeds goed, maar de lp zal een lekkere update zijn. Het is zeker geen miskoop, maar voor je m koopt, ga ook eens naar een gitaarshop, en probeer daar eens een lp studio, en nog wat gitaren.

Orpheo's opmerking is mischien wat direct, maar het is inderdaad wel zo dat de meeste gitaristen net vrouwen bij de huishoud beurs zijn: Erg koopziek. Ze komen dan een bloedmooie gitaar, en na 5 tot 10 cm stof verkopen ze m weer omdat ze er toch niet op spelen.

On the side: problemen met je epiphone zijn gewoon te fixen. Gitaren zijn te herfretten, potmeters zijn te vervangen etc.

Reel Big Fish
16 april 2009, 20:24
Even als extra-tje. Ik ben student en studeer nog 5 jaar. Op dit moment moet ik wachten tot september om weer te beginnen met studeren. In de tussentijd ben ik dus fulltime aan het werk en bouw ik dus een spaarpot op. Hier wil ik maximaal 1000 euro van aan een (nieuwe) gitaar besteden. Het is totaal niet mijn planning om binnen nu en 5 jaar iets anders te gaan kopen. Ik ben en blijf student, helaas. :p

Waar zou ik die Gibson LP Studio van die duitse Musicstore kunnen testen? Hebben ze deze bij de Feedback in Rotterdam of moet ik het ergens anders zoeken? Ik zie het eigenlijk ook wel zitten om een keer met 3 maten naar Kohl te rijden eigenlijk en daar een dagje te gaan shoppen als het ware! Als ik het namelijk goed begrijp, is het over de grens toch allemaal een tikje goedkoper, én, hoe beschamelijk dat ook is, ik ben nog nooit in Duitsland geweest! :o

WillemdaGuide
16 april 2009, 20:32
Waar zou ik die Gibson LP Studio van die duitse Musicstore kunnen testen? Hebben ze deze bij de Feedback in Rotterdam of moet ik het ergens anders zoeken?

Dat is het punt juist, zulke gitaren kunnen onderling altijd exemplarisch verschillen en de kunst is, zeker als je een goeie wil voor de komende vijf jaar, om er één te vinden die qua klank en feel perfect voor jou is. Kun je 'm wel bij feedback wel testen, maar wie zegt dat de gitaar die de duitser je toestuurd net voelt speelt en klinkt?

Met jou budget moet er in princiepe prima een les paul te vinden zijn die "het" helemaal voor je heeft.

KamikazaGuitar
16 april 2009, 21:04
Dat is het punt juist, zulke gitaren kunnen onderling altijd exemplarisch verschillen en de kunst is, zeker als je een goeie wil voor de komende vijf jaar, om er één te vinden die qua klank en feel perfect voor jou is. Kun je 'm wel bij feedback wel testen, maar wie zegt dat de gitaar die de duitser je toestuurd net voelt speelt en klinkt?

Met jou budget moet er in princiepe prima een les paul te vinden zijn die "het" helemaal voor je heeft.

Mee eens! En anders, kijk check even of-ie op voorraad is en zo ja, maak er een dagje keulen van. Kun je hem eventueel ook nog vergelijken met meer andere gitaren dan je op een dag kunt bespelen.

Jan Buurman
17 april 2009, 10:53
Zou je je Epi niet erbij houden als back-up?
Ik zelf heb ook nog een Epi LP std naast mijn Gibsons. Erg fijne gitaar. Als je dan kijkt wat je ervoor krijgt als je hem verkoopt is de gitaar te fijn om voor dat bedrag weg te doen.. Zeker als je er zo tevreden over bent...

mesaman
17 april 2009, 11:02
ik vind de gibson studio ook fantastisch.ik zie zelf de meerwaarde van een standaard of classic of zelfs een custom er niet in.niet hoe het speeld of klinkt.
al vind ik die types wel veel mooier,en bij mij komt het exter gevoel wel boven als ik een zwarte gibson custom zie....zal eens een witte stift over mn studio gaan....

Reel Big Fish
17 april 2009, 13:34
@ Jan Buurman, klopt! Ik denk niet dat ik er een vergoeding voor ga krijgen die ik zelf hoog genoeg vind. Ik had nog steeds op mijn verlanglijstje staan om bij GFS een toggle switch te bestellen. Het is er nooit van gekomen. Ik denk dat ik dat als nog ga doen en heel misschien ook 2 andere elementen er in. Maarja, dan kijk ik alweer naar iets van 100 euro... en zo lopen de kosten alweer op haha.

Mij lijkt het zelf een goed plan om een keer een dagje Keulen te doen. Als we met z'n vieren de benzinekosten delen, moet dat wel te doen zijn. Ik ga sowieso m'n maatjes eens polsen, wat zij er voor voelen! :ok:

espike
18 april 2009, 20:41
Waarom ga je niet naar Feedback in apeldoorn?

Die had afgelopen week i.i.g. een paar lp studio modellen hangen.
Let wel even op het fretwerk, dat vond ikzelf iig niet goed.

Reel Big Fish
19 april 2009, 11:23
Ik kan op de Feedback site nergens een prijs vinden van die gitaar. Tot nu toe is het goedkoopste om even een trip over de grens te maken. :hippie:

macwilliams
19 april 2009, 11:33
Of naar thoman in dld gaan???
zeg ik nu iets stoms?:dontgeti:

Reel Big Fish
19 april 2009, 11:36
Nee dat is helemaal niet dom! Toevallig zit ik zelf nog te twijfelen tussen Keulen (= Musicstore) en Burgebrach (= Thomann). Bij Thomann is 'ie een tientje goedkoper, maar ze hebben er maar eentje op voorraad geloof ik. Musicstore heeft nog niet laten weten of ik er een aantal modellen kan testen, dat is wel jammer.

grayfink
19 april 2009, 11:55
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=276

http://www.feedback.nl/?b=LPSTUDIOCHEB&a=

Bij Musik Produktiv in Ibbenbüren kun je ook prima testen weet ik uit ervaringen, veel keus.
LP studio faded is ook een prima gitaar, klinkt wel wat anders dan een zware LP met maple top. Orpheo heeft er een te koop voor weinig.
Nog steeds: tweedehands is the way to go tenzij je bemiddeld bent.

Reel Big Fish
19 april 2009, 12:00
Als ik eerlijk mag zijn, wil ik toch wel graag de Alpine White uitvoering. Gewoon omdat het oog ook wat wilt, en ik vind die uitvoering persoonlijk het mooist. Vandaar dat Musik Productiv afvalt want die hebben hem niet op voorraad.

grayfink
19 april 2009, 12:04
Dat is ook een hele mooie gitaar natuurlijk. Als je het zo zeker weet, moet je er gewoon voor gaan.

Reel Big Fish
27 april 2009, 22:09
Even een update. De Music Store heeft me laten weten dat er genoeg exemplaren aanwezig zijn om te testen en dat ik 2 dagen voor ik kom even kan bellen. Dan kijken ze hoe het er op dat moment voor staat met de voorraad.

Ik kan niet wachten tot 9 mei! :crazyhappy::mmmm:

macwilliams
27 april 2009, 22:15
Damn,

Ik dacht die heb dr eentje gescoord:dontgeti:

Okay...VOORPRETTT:cheerup::cheerup::cheerup:

VanMeekeren
27 april 2009, 23:04
Even een update. De Music Store heeft me laten weten dat er genoeg exemplaren aanwezig zijn om te testen en dat ik 2 dagen voor ik kom even kan bellen. Dan kijken ze hoe het er op dat moment voor staat met de voorraad.

Ik kan niet wachten tot 9 mei! :crazyhappy::mmmm:

Ai ai... Mijn GAS voor een Gibson LP begint ook bijna over de rand te borrelen... Moet alleen nog wel wat materiaal kwijt..

Ik zou PERSOONLIJK eigenlijk wel de Standard gaan. Iced-tea burst-achtigen lijken me helemaal het einde.En ik meen dat de Studio's niet in bursts te krijgen zijn. (op één halve burst na, ja)...Raggen op 11 over de Gibson... Zeker met een dubbele Marshall JCM800 Full Stack achter me...

G.A.S..... :(

Van Meekeren

Reel Big Fish
15 mei 2009, 19:59
Hallo allemaal,

het is inmiddels een weekje later geworden, maar ben net terug uit Keulen!

Lekker weer gehad, naja, misschien een beetje benauwd maar dat maakt eigenlijk allemaal geen fluit uit want.... *tromgeroffel*


http://94.100.115.231/581300001-581350000/581330301-581330400/581330356_6_P95L.jpeg

http://94.100.114.32/581300001-581350000/581330201-581330300/581330261_6_bZVG.jpeg

IK HEB HEM, EINDELIJK! :cheerup: :dance: :cooler:

Excuseer mij, ik ga weer spelen! Meer foto's en een review (misschien met sounds) volgen! Groeten en een fijn weekend! :ok:

LaurentB
15 mei 2009, 20:01
Jahahaaa, prachtig! Gefeliciteerd!

grayfink
15 mei 2009, 20:26
:cheerup::cheerup:Gefeliciteerd!:cheerup::cheerup:

Hele mooie (en goede) gitaar.

macwilliams
15 mei 2009, 20:33
En zo is een dag op deze aardkloot goed besteed geweest! :ok:

Mooi ding, van harte!!:cheerup:

Shibby
15 mei 2009, 20:40
Alpine White :lovelove:
Schitterende gitaar!

Jimwoud
15 mei 2009, 21:48
Vette gitaar hoor. Ik heb hem ook gehad, had alleen een slecht exemplaar helaas, dus die is weer retour gegaan. En eigenlijk geen nieuwe genomen.

mesaman
15 mei 2009, 22:25
keerl!

wat een gave gitaar zeg...blijft bijzonder mooi!
zeker weten een super goede en stijlvolle gitaar!
ik vind het een perfecte keuze!gefeliciteerd!
zelf heb ik ook steeds meer met witte gitaren,heel raar!


ps heeft ze ook vleugeltjes? sweet like an angel!

Reel Big Fish
19 mei 2009, 21:15
Bedankt voor alle leuke reacties! :D

Ze speelt erg lekker en voldoet compleet aan mijn eisen. Ik heb nog niet echt een representatieve geluidsopname gemaakt, maar wel een aantal foto's:

http://img507.imageshack.us/img507/8735/dscn3856.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/9406/dscn3847.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/989/dscn3841l.jpg
http://img2.imageshack.us/img2/4536/dscn3836.jpg

Van de koffer:

http://img507.imageshack.us/my.php?image=dscn3829.jpg
http://img507.imageshack.us/my.php?image=dscn3830.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/2888/dscn3843.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/6133/dscn3844k.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/5327/dscn3845.jpg

Binnenkort eens echt mooie foto's maken in de tuin :ok:

Reel Big Fish
20 mei 2009, 21:51
http://www.youtube.com/watch?v=msuPX_sAZA0

Even snel opgenomen dus, met dank aan de backing track van het gitaarnet battle topic :hippie:

Broosje
20 mei 2009, 22:29
Bijzonder mooie gitaar! Dat wit is inderdaad lekker
Ook mooie sprei en behangpapier trouwens ;-)

Rexx
20 mei 2009, 23:22
Wat een prachtdingen, alpine white gibbies.. :gitarist:
(waar is de kwijl emoticon als je hem nodig hebt?)

richwoodplayer
20 mei 2009, 23:27
klinkt vet!
en zeker een mooi gitaartje!
al vind ik het er toch lelijk uitzien zonder binding:D

Rick L
21 mei 2009, 00:38
Mooi ding man!
Ligt lekker op het oog :supercool:, maar het gaat natuurlijk om het geluid.

Reel Big Fish
21 mei 2009, 13:39
Thanks wederom allemaal! Jammer dat ie zonder binding is inderdaad, maar toch vind ik het een beauty! Ik heb nu net het intro van Marco Sfogli - Spread the disease opgenomen: http://www.youtube.com/watch?v=UuBGi1noxbI

:soul:

Nico2
21 mei 2009, 18:55
klinkt vet!
en zeker een mooi gitaartje!
al vind ik het er toch lelijk uitzien zonder binding:D

Ja mooi maar toch lelijk....
Ik houd het op mooi, die witte zijn echt heel gaaf!

Sinner1980
21 mei 2009, 23:29
Lexus of toyota?

Lexus natuurlijk!!! Gibson dus...;)

bagheera
21 mei 2009, 23:38
Ik ben blij voor jou, ik maak nu mee wat jij net hebt meegemaakt.
Ik ga mijn gibson les paul studio wine red zaterdag ophalen in music store.
Hij is al betaald, morgen even bellen of alles in orde is dus vingers gekruist.

Veel plezier nog he

Reel Big Fish
22 mei 2009, 10:24
Bedankt weer allemaal! :D


Ik ben blij voor jou, ik maak nu mee wat jij net hebt meegemaakt.
Ik ga mijn gibson les paul studio wine red zaterdag ophalen in music store.
Hij is al betaald, morgen even bellen of alles in orde is dus vingers gekruist.

Veel plezier nog he

Gedeelde smart is halve smart, zeggen ze. Ik vind het alleen raar in jouw geval; je hebt hem al betaald maar gaat hem alsnog ophalen? Wilden ze hem niet opsturen, of ga je een testrit maken? Dat laatste lijkt me niet meer dan logisch, het is toch een dure aankoop die je doet, dus een proefritje is niet zo gek! Ze hebben daar goeie testhokken, dus ik zou zeggen; leef je uit! Ik heb er zelf ruim een half uur zitten pingelen voor ik hem daadwerkelijk meenam naar huis. :soul:

Trouwens, ga je ook voor die set? Mijn Gibson kostte 995,- en voor 999,- krijg je er een amp en een kabel bij: http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/_SET_-GIBSON-Les-Paul-Studio-White-inkl.-Fame-Tube-5-Combo-Kabel/art-GIT172

:ok:

Edit: die prijzen kloppen zo nu en dan echt niet op die site, er staat nu bij die set 949,-

Reel Big Fish
23 mei 2009, 14:05
En nou ook een stukje Jack Johnson:

http://www.youtube.com/watch?v=QooWEva2vK0

Zo, dat zijn voorlopig wel genoeg sounds? :p

yourfavouriterecord
23 mei 2009, 17:15
Een van de mooiste gitaren die er zijn! Alpine White met gouden hardware = wauw. Gefeliciteerd!