PDA

View Full Version : The Trooper riff



r3inhout
15 april 2009, 21:47
Beste bij de hoge riff van the trooper hoor ik 2x hammer-on & pull-of terwijl er in de meeste tabs staat dat het er 3 moeten zijn. Weet iemand hier wat het nu van de 2 is want ik luister nu al n heel eind naar het nummer en ik raak er niet uit...
mvg,
Reinhout

edit: stukje van de riff (http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=image&file=trooper.jpg)

Bassbitch
15 april 2009, 21:48
Topic verplaatst naar Speeltechnieken.

hole
15 april 2009, 21:51
Wow BB, da's sneller dan het licht.! ik rapporteer 'm toen hij nog in Offtopic stond, maar in het rapportagevenster stond ie al in muziektheorie

Reinhout, voor wat betreft je vraag: als het goed klinkt, is het goed.

als je het zeker wil weten, zou je bv het programma BestPractice kunnen downloaden. met dat freeware programma kun je een mp3 vertraagd afspelen, zonder dat de toonhoogte wordt aangepast. Je kunt dan beter horen wat gespeeld wordt.

r3inhout
15 april 2009, 22:02
Hey, dank je, het klinkt wel goed maar ik heb niet echt voldoening uit een nummer als ik niet zeker ben dat het 'correct' is ;)
Bedankt voor het programma, zal het onmiddellijk dowloaden :D

arcane
15 april 2009, 22:18
Wow BB, da's sneller dan het licht.! ik rapporteer 'm toen hij nog in Offtopic stond, maar in het rapportagevenster stond ie al in muziektheorie

Reinhout, voor wat betreft je vraag: als het goed klinkt, is het goed.

als je het zeker wil weten, zou je bv het programma BestPractice kunnen downloaden. met dat freeware programma kun je een mp3 vertraagd afspelen, zonder dat de toonhoogte wordt aangepast. Je kunt dan beter horen wat gespeeld wordt.

Die functie zit ook gewoon in windows media player hoor.

ijzerbroot1
15 april 2009, 22:32
rare sikkemans die het ff uitlegt: http://www.youtube.com/watch?v=k8hSxsgSG3o&feature=channel

succes dermee!

r3inhout
16 april 2009, 09:57
Hij speelt het ook maar 2x terwijl het via het programmatje bestpractice duidelijk 3x moet zijn ;)
Hij legt de rest heel mooi uit maar dat stukje heeft hij volgens mij vereenvoudigd ofzo...
mvg,
Reinhout

hole
16 april 2009, 11:20
:ok:

Nou, mooi dat je het hebt kunnen uitvogelen!!.

Nu nog instuderen en dan een clipje hier posten hoor :D

r3inhout
16 april 2009, 20:55
De riff is bijna op snelheid maar voor de solo heb ik nog wat tijd nodig vrees ik xD