PDA

View Full Version : peavey Valveking 212



Rockrob
15 april 2009, 19:04
geachte forum leden. Mijn eerste post hier. Ik speel in een rock coverband, speel over een Laney VC30, maar daar ben ik eigenlijk helemaal niet tevreden over, het drive kanaal is een ramp, met een Guvnor pedaaltje ervoor krijg ik er wel een lekkere scheur uit, maar op het moment dat ik dat intrap is het verschil in volume met de normale setting zo groot dat ik of alles opzij blaas of heel snel met de volume knop moet werken.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Peavey Valveking serie. Gezien de recencies die ik heb gelezen is het een aantrekkelijke amp tegen een scherpe prijs met een heerlijke scheur ingebouwd aangezien het 3 kanalen heeft geloof ik. Voor ik ga testen wil ik graag van jullie weten wat jullie ervaringen zijn met deze versterkers. Zijn ze de moeite waard?

Thiez
15 april 2009, 19:04
even zoekfunctie gebruiken. zijn al veel topics waar deze amp besproken is.

Rockrob
15 april 2009, 19:54
heb ik al gedaan, maar had gehoopt nog wat meer info te krijgen

pasqual
15 april 2009, 22:50
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=121183

luister maar eens naar deze 2 nummers; opgenomen tijdens repetitie waar ik een valveking 212 gebruik met een 212 cab met peavey speakers, bespeeld met een stratje met tonerider pups.
hierbij staat de gain op de helft, etc...afijn luister maar eens, krijg je een eerlijke indruk van het geluid. als je nog meer wilt weten, lees ik het wel.

groeten Pasqual.

Thiez
15 april 2009, 23:01
klinkt goed pasqual.

De gitarist uit mijn vorige band had ook een valveking en die had een metal muff pedaaltje erbij staan voor echt de heftige overdrive sounds wat te boosten. zeker voor de prijs klinkt hij prima. je zou misschien ook eens kunnen kijken naar bugera?

pasqual
15 april 2009, 23:17
ik heb bij de VK 212 altijd de boost van de amp aan staan, dan klinkt het beter. ook heb je dan niet veel gain nodig om het toch vet te laten klinken. om een extra boost te krijgen zonder je tone te veranderen, kun je ook een bad monkey gebruiken. ik prefereer deze boven een tubescreamer omdat bij de bad monkey de tone is onderverdeeld in high en low. ( de TS heeft alleen maar één tone knop ). ik heb de bad monkey zo ingesteld dat er geen extra gain bij komt maar net iets meer ballen. leuk voor solo's. ook leuk bij clean: net een beetje dat randje zonder echt te vervormen. de VK 212 reageert ook goed op pedalen, zowel rechtstreeks via de input ( voor de pre-amp ) als via de effectenloop ( na de pre-amp ). enige nadeel dusver is de reverb van ruby, die ik ondertussen heb vervangen voor een accutronics 17". is een ingreep van een paar tientjes.

groeten Pasqual.

pasqual
15 april 2009, 23:21
[QUOTE=Thiez;2009071]

zeker voor de prijs klinkt hij prima.QUOTE]

maak daar van: klinkt prima! je moet het ding weten in te stellen ( ik moet wel toegeven dat de speakers zijn vervangen voor eminence the governors. de orginele zijn verhuisd naar mijn 212 cab, dus je hoort toch de combinatie van beiden en erg veel verschil zit er niet in )

Rockrob
15 april 2009, 23:40
dat klinkt lekker zeg, Pasqual. Dat is zo'n beetje het overstuurde geluid dat ik zoek, toch vet en gillend maar niet steenhard!

pasqual
16 april 2009, 18:56
tot uw dienst:ok:

groeten Pasqual.

Eko
16 april 2009, 20:19
Robrock , die VC 30 is trouwens een Vox-kloon.( zeker met de 2 speakers) Ik heb er al eens 1 open gehoord. Classic rock ten top. Maar wel een onetrick pony. Het voordeel is alleen wel dat ze betrouwbaar zijn tot en met.