PDA

View Full Version : Settings Peavey Vypyr 30



Mach1
15 april 2009, 17:20
Ik heb vorige week een Peavey Vypyr 30 aangeschaft.
Is hier iemand die deze amp ook heeft en goede settings voor thrash en death metal weet?

Ik krijg maar niet het geluid wat ik zoek, ik weet dat er veel opties op deze amp zitten maar is een goede metal pedaal erop aansluiten misch een goede optie?

olaftheholy
15 april 2009, 20:29
Ja er is er in ieder geval één met zo'n vypyr... typ het even in de zoekmachine hier op het forum, je komt er vanzelf wel.

hole
15 april 2009, 20:40
Tegen beter weten in vraag ik het toch maar: als de amp niet het geluid heeft wat je zoekt, waarom heb j'm dan gekocht?

Mach1
15 april 2009, 22:56
aan olaftheholy: dat zijn toch die sanperra 1 en 2? zal eens zoeken op deze site wat men daar van vind.

aan holy: Ik zocht een versterker waar je veel mee kan en waar leuke effecten op zitten en waar ik de komende tijd mee vooruit kan, ik heb hem ooit eens geprobeerd en toen leek het mij een goede versterker en dat vind ik nog steeds.

Hiervoor had ik een simpele versterker die ooit bij zo,n gitaar starters pakket zat in combinatie met een line 6 ubermetal pedaal.

De vypyr zit toch wat moeilijker in elkaar wat betreft het goede geluid viinden vind ik, ligt waarsch aan mijn onervarenheid.
Voor de rest is het een prima versterker.

Rockrob
16 april 2009, 00:09
helemaal mee eens. ik heb ook een vypyr 30 en ben er zeer tevreden over als oefenversterker voor thuis!
Onbegrensde mogelijkheden, zeker met de Sanpera erbij.

Mach1
16 april 2009, 13:42
Ik zag op dit forum dat iemand naar de afstellingen van zijn roland cube vroeg, iemand had hem toen een link gegeven met verschillende afstellingen,

ik heb volgens mij heel internet afgezocht naar zo iets voor de peavey vypyr, weet iemand toevallig een site met afstellingen?

Sarco
16 april 2009, 14:02
Ik heb zelf die amp niet maar wat je eens kan proberen:

Stompbox op TubeScrm (met gain op 0 maar ik weet niet hoe je dat instelt)
Amp op 6505
Geen effects

Niet teveel pre-gain en low, mid en treble op wat goed klinkt :)

Zou misschien wel in de buurt kunnen komen van wat je zoekt.

Mach1
16 april 2009, 14:12
Bedankt ga ik proberen!

Sarco
16 april 2009, 14:21
Je gebruikt toch je brugelement hoop ik? En hard aanslaan kan ook wel eens helpen :D

Mach1
16 april 2009, 20:26
Kijk dat zijn nou eens tips waar ik wat aan heb:cooler: