PDA

View Full Version : LP voor 'erbij'



Flipkoos
15 april 2009, 15:12
Ik heb al heel wat leuke spulletjes (zie sig.) maar het leek me wel aardig om er eens een niet al te dure LP bij te scoren. Speel voornamelijk akoestisch, maar sinds ik mijn Parker heb omgeruild voor een Telecaster mis ik voor sommige nummers wat vettigheid en body.
Nu zijn alle vroeger goedkope japanse LP's ook al redelijk aan de prijs inmiddels.
Welke merken moet ik beslist niet over het hoofd zien als het gaat om een leuke kopie? En zijn er nog goede betaalbare japanners?

Orpheo
15 april 2009, 15:20
Ik heb al heel wat leuke spulletjes (zie sig.) maar het leek me wel aardig om er eens een niet al te dure LP bij te scoren. Speel voornamelijk akoestisch, maar sinds ik mijn Parker heb omgeruild voor een Telecaster mis ik voor sommige nummers wat vettigheid en body.
Nu zijn alle vroeger goedkope japanse LP's ook al redelijk aan de prijs inmiddels.
Welke merken moet ik beslist niet over het hoofd zien als het gaat om een leuke kopie? En zijn er nog goede betaalbare japanners?

uhm... edwards is leuk, tokai soms ook. soms zie je gewoon leuke dingen. maar waarom niet een goedkope, 2ehands gibson LP (studio)?


ps: je hebt PM.

!!!!dennis!!!!
15 april 2009, 15:21
ik heb zelf een hele tijd terug Ibanez LP imitatie gehad (volgens mij noemden ze het type ´lawsuit´ als ik me niet vergis.

ben altijd zeer te spreken geweest over die gitaar.

stratie
15 april 2009, 15:24
Zie mn sig:cheerup:

Orpheo
15 april 2009, 15:25
Zie mn sig:cheerup:
of de mijne. Heb verdorie gibsons te koop staan voor spotprijzen...

Muzieknono
15 april 2009, 18:42
Vintage.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Blend
15 april 2009, 18:45
of de mijne. Heb verdorie gibsons te koop staan voor spotprijzen...

Off topic, m'n excuses: die Gibson The Paul, heb je daar wat meer info over? Ik bedoel over de Gibson The Paul, helaas te weinig geld om geinteresseerd in jouw gitaar te zijn. :(

Orpheo
15 april 2009, 18:47
Off topic, m'n excuses: die Gibson The Paul, heb je daar wat meer info over? Ik bedoel over de Gibson The Paul, helaas te weinig geld om geinteresseerd in jouw gitaar te zijn. :(

walnut body en hals, ebben toets, pafjes als pickups, 1982 is 't bouwjaar :) gaat weg voor eigenlijk belachelijk weinig. iets meer dan voor een vintage LP. (gtaar van het MERK vintage!).

DVBAS
15 april 2009, 19:38
Ik heb gehoord dat de hagstrom swede's nog wel leuke gitaartjes zijn voor het geld en een mooie afwerking hebben. Ze zien er toch niet mis uit.

Als je echt een 'Les Paul' wil voor een lager bedrag kan je eens kijken naar de epiphone's. Ik heb gehoord dat de lagere modellen niet zo goed zijn, maar de gewone les paul standard zijn nog wel best leuke dingetjes. Maar als je toch iets meer wilt kan je misschien kijken naar een (tweedehands) gibson les paul studio.

De les paul immitaties van Tokai zien er ook goed uit en waren in de jaren 80 zelfs 'te goed' naar gibson's mening :seriousf:

Het zou makkelijker zijn moest je een vast bedrag geven dat je wilt uitgeven, maar ik hoop dat je hier misschien alvast iets bruikbaars uit kunt halen om verder mee te zoeken ;)

Braindead
15 april 2009, 20:05
Ik zit stiekum ook te geilen op een Les Paul voor erbij, maar moet niet te duur zijn.... Oh ja. en hij mag zwart, zwart of zwart zijn.. :-) Dus voor mij geldt hetzelfde, wlke moet ik hebben. Trouwens ik heb ook die Agile's in mijn achterhoofd. Misschien ook iets voor jou TS'' er? Jammer dat ik diue niet even kan testen alvorens uit de usa te halen. Tokai lijken ook wel leuke gitaren maar ben bang dat je dan weer moet upgraden...pickups iig

espike
15 april 2009, 20:26
Ik heb hier ook al even naar gezocht, en Hagstrom Swede scoort op t moment echt goed qua gitaar kwaliteit. Ook ibanez timmert lekker aan de weg met kwaliteitsspul voor spot prijzen.
Epiphone vind ik zelf wat minder op t moment. Tenminste nieuw dan. ik heb er hier 1 van 94, die aardig aan t reliccen slaat, en die doe ik ook echt niet weg, heerlijk dingetje.
Maar je beste kans om een leuk gitaartje te scoren is 2ehands

macwilliams
15 april 2009, 20:42
Ik zeg niks maar spam maar een beetje met mn sig...:makeup:

robzilla
15 april 2009, 22:26
walnut body en hals, ebben toets, pafjes als pickups, 1982 is 't bouwjaar :) gaat weg voor eigenlijk belachelijk weinig. iets meer dan voor een vintage LP. (gtaar van het MERK vintage!).

Die brug is toch niet standaard.. En wat is dat metalen randje tussen de brug en pup?

Orpheo
15 april 2009, 22:45
Die brug is toch niet standaard.. En wat is dat metalen randje tussen de brug en pup?

brug is wel standaard, randje is weg. zat een roland GK element op, maar zit er niet meer op, al een hele tijd niet. zat gewoon over de ring heen vast geschroefd; gaatje in de die plastic basis, en met de schroeven van de pickupring vast.


de brug moet wel origineel zijn, omdat er geen andere 'mounting' methode is voor welke andere brug dan ook. Het belachelijke is dat gibson met deze gitaar er sowieso een potje van heeft gemaakt. walnoot body in een periode dat 't mahonie had moeten zijn, verkeerde trussrodcover, maar wel origineel (deze cover zou juist 2 jaar eerder uit de collectie zijn genomen, 1 jaar op z'n laatst).

Gibson was een zooitje in die tijd :)

Otje
16 april 2009, 08:20
Ik heb gehoord dat de hagstrom swede's nog wel leuke gitaartjes zijn voor het geld en een mooie afwerking hebben. Ze zien er toch niet mis uit.
Ooit had ik een Gibson Les Paul en ik wou een gitaartje "erbij". Op gegeven moment een Hagstrom Super Swede gekocht. Tijdje lang beide gitaren naast elkaar gebruikt, maar de Gibson werd steeds minder gebruikt. Uiteindelijk speelde ik er nooit meer op en heb ik de Gibson verkocht. De Super Swede is veelzijdiger (standaard coil split), klinkt véél beter (uitstekende elementen maar zelfs onversterkt al een geluid zoals geen enkele andere gitaar dat heeft, zeker met .011's), heeft een waanzinnige hals en is keurig gebouwd. Kortom, de basis van de Hag is gewoon klasse. Er zijn ook kritiekpunten, Hag's zijn niet perfect (Gibsons helaas ook niet). De plastic elementhouders sluiten niet overal mooi aan op de gewelfde top, de slagplaat is ruw afgewerkt, Hagstrom's belofte dat de topkam zelfsmerend is wordt niet nagekomen (op bijna alle Hags worden de snaren afgeklemd in de sleuven) en de elementkeuze schakelaar wil wel eens kraken. Sommige Hags hebben daarnaast iets raars met de hals, in de zin dat de snaren het hoogste staan rondom de oktaaf (de hals loopt dus in een soort U-vorm). Pas daarvoor op want dat krijg je er niet uit door de halspen af te stellen. Last but not least: op de Swede modellen kun je de hoogste fret bijna niet bereiken doordat de hals verder doorloopt in de body dan bij een gewone LP. Dat is één van de redenen waarom Swedes zo waanzinnig klinken, maar als je die 22e fret steeds nodig hebt dan word je gek.

PS: er hangt een heeeeeeele mooie Super Swede in Almere... Zo mooi dat ik bijna in de verleiding kwam om die ook te kopen, maar ja ik heb er al een :lp: .

iWishmaster
16 april 2009, 10:04
In de jaren 80 hebben merken als Tokai, Ibanez en Burny hele goede Les Paul kopieën gemaakt. Ik en een goede vriend van mijn hebben beide een Burny en dat zijn supergitaren voor het geld! Wanneer je de kans hebt, zeker proberen. Wel even goed zoeken wat voor een type het is: er zitten ook exemplaren tussen (vooral de bolt-on neck types) die niet altijd even goed zijn: feedback vanwege gewelfde multi-plex tops ipv carved tops bijvoorbeeld.

Lexvandoef
16 april 2009, 16:53
Ooit had ik een Gibson Les Paul en ik wou een gitaartje "erbij".

Had jij niet een blauwe studio gem? Zonde als je die niet meer hebt joh!

Otje
16 april 2009, 21:01
Had jij niet een blauwe studio gem? Zonde als je die niet meer hebt joh!Het was een rode :). Ik deed er niks meer mee en heb 'm ingeruild tegen een goede akoustische gitaar. Die Gibson was mooi, maar de Hag is gewoon beter.

marter544
17 april 2009, 14:00
Ik vind zelf de Vintage© Les Pauls erg fijn.. Ik zou er zelf ook graag één hebben, maar dan moet ik eerst m'n randall weg doen.

Braindead
17 april 2009, 17:35
Zijn inderdaad fijn maar niet zoveel kleuren helaas.