PDA

View Full Version : Klassiek of Western



Mr.Alexander
15 april 2009, 14:56
Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen maar weet niet wat voor een soort ik mee wil beginnen. Wat is bijvoorbeeld beter om mee te beginnen: een klassieke of een western gitaar. En is het mogelijk om het gitaar spelen jezelf aan te leren zonder hulp van een docent.

ellisvertellis
15 april 2009, 16:24
Je kan al eens kijken op www.justinguitar.com

Gratis les en een hoop info over gitaarkeuze. Enjoy!

grtz!

Portel
15 april 2009, 16:26
Klassieke gitaar is aan te raden voor beginnende gitaristen.
Die zijn over het algemeen niet zo duur, en je krijgt er niet zo erg last van je vingers van.

Ik ben ook begonnen met een klassieke, en na een half jaar een western gekocht.
Je kunt jezelf gitaar leren zonder hulp van een docent maar dat gaat veel langzamer.

Het beste kun je een paar maandjes op les gaan, zodat je fatsoenlijk akkoorden kunt spelen en dan verder uitzoeken.

LaurentB
15 april 2009, 16:36
Het hangt ook veel van de stijl af die je wilt gaan spelen. Ik vind een klassieke toch vooral geschikt voor specifiek klassieke, spaanse of latin muziek.
Pop en blues en akkoordenwerk met plectrum gaat in het algemeen mooier op een staalsnarige.
Je moet inderdaad wel iets meer uitgeven voor een staalsnarige, wil-ie bruikbaar zijn.

Mr.Alexander
16 april 2009, 15:40
Noujaah ik kan al iets gitaar spelen. Want ik heb op mijn middelbare school 3 jaar lang gitaar les gehad op een klassieke gitaar.. Maar akkoorden kan ik al een beetje spelen.. Maar nu toch echt voor mezelf gaan oefenen en ermee verder gaan..

LaurentB
16 april 2009, 16:00
Ok, als je al iets kunt spelen moet je eens lekker wat verschillende gitaren gaan proberen in de winkel, kun je zelf beoordelen wat je mooier vindt. Dan is er geen sprake van beter of slechter, maar gewoon van wat jij leuk en mooi vindt.

Mr.Alexander
16 april 2009, 21:30
Ok bedankt voor de tip.. Ook die www.justinguitar.com is een goede site.. Alles duidelijk en goed uitgelegd om t weer een beetje op te halen..
Maar nogmaals bedankt voor de tips..