PDA

View Full Version : Digitech adapter en Boss pedaal



roelercoaster
15 april 2009, 14:42
Ik gebruikte voordien altijd een 9V blok-batterij voor mijn Boss rc-2,maar nu had ik de adapter van mijn Digitech RP-50 (DigiTech PS200R) gebruikt, en dit bleek prima te werken...
Nu vraag ik me af of het kwaad kan dat ik deze adapter gebruik met men Boss pedaal, want het is natuurlijk wel handiger dat ik die adapter kan gebruiken in plaats van de batterijen.

Johannes
15 april 2009, 14:53
Als de adapter van het juiste type is (AC/wisselspanning of DC/gelijkspanning), het juiste voltage en voldoende vermogen levert (bijv. 9Volt, 500 mili-ampere) en de de polariteit hetzelfde is (plus en min van het stekkertje), kan het geen kwaad.

Vergelijk dus altijd specificaties van de adapter met de info die op je pedaaltje staat. Het amperage mag trouwens wel hoger zijn dan wat je pedaaltje nodig heeft. Dat kan geen kwaad.

Aangezien je pedaaltje het nog doet, heb je blijkbaar een match. Als je pech had, was nu je pedaaltje kapot geweest.

roelercoaster
15 april 2009, 15:00
Dankjewel voor de informatie!!
Nog even een vraagje,

de adapter die normaal gebruikt wordt bij die Boss pedaal, heeft 9V, en de adapter die ik gebruik heeft er 9.6, is dat erg?

dml
15 april 2009, 15:03
Is niet erg, geen enkele (gewonden) adapter levert exact de aangegeven spanning.

roelercoaster
15 april 2009, 22:10
Dankjewel, nu heb ik weer een hoop geld aan batterijen uitgespaard :)

Met vriendelijke groeten,

Roeland

kenx
15 april 2009, 23:20
Waarom koop je gewoon niet een bijpassende adaptor?

Je gaat nooit je twee apparaten tegelijkertijd kunnen gebruiken nu...

Johannes
16 april 2009, 01:43
Waarom koop je gewoon niet een bijpassende adaptor?

Je gaat nooit je twee apparaten tegelijkertijd kunnen gebruiken nu...

...of wel... 5

http://www.guitarpartscanada.com/images/GODLYKE_CABLE-5R_WEB.jpg

Zorg wel dat het ampèrage van de adaptEr voldoende is.