PDA

View Full Version : Tokai Hard Puncher --> collectorsitem???



Diedo
20 maart 2003, 20:31
hee, mensen.. ik vond vanmiddag in onze school een Tokai Hard Puncher(weliswaar met twee snaren...:smile:) maar toen ik hem wilde laten oplappen bij de Standby zei die gast dat het een van de beste Fender-imitaties was, en dat hij hem ook wel zou willen hebben... omdat het een collectorsitem zou zijn.
nu is mijn vraag: is dat ook zo? en zoja, voor hoeveel zou ik hem kunnen verkopen, als ie weer opgelapt is?

Diedo

Semafoor
20 maart 2003, 22:08
De oude Tokais (tegenwoordig worden ze weer nieuw gemaakt) staan idd erg goed bekend en worden geroemd vanwege hun hoge kwaliteit.
Als ik jou was zou ik 'die ouwe rot gitaar' van de school overkopen en er zelf plezier van hebben.

edit: collectorsitem of niet, tokais zijn nog niet zo zeldzaam dat je dat aan de prijs kan aflezen. wat dat betreft vind ik dat ze een beetje ondergewaardeerd worden.
de prijs schat ik tussen 450 en 700 euro (hele ruwe schatting).
en dat terwijl de tokai mischien wel beter is dan een fender precision.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Semafoor op 2003-03-20 22:16 ]</font>

Diedo
20 maart 2003, 22:14
zal ik wel even doen ja, maar ik speel zelf(een beetje) gitaar en geen bas... ik zorg alleen een beetje dat alles wel goed wordt onderhouden... maar als ik er veel voor kan vragen dan zal ik hem wel van school mogen kopen, als ik ze een andere teruggeef...
bedankt

Diedo

basswasp
21 maart 2003, 14:00
Hier op de muziekschool staat ook zo'n Tokai Precision... m'n pa zei dat die dingen nog wel gewaardeerd worden.

Lijkt me iets om uit te zoeken :smile: Zelf hou ik in ieder geval niet zo van Precisions...

Diedo
21 maart 2003, 17:48
ja,
hij was al dezelfde middag opgeknapt:
nieuwe snaren, hals recht gemaakt, frats schoon gemaakt en input vernieuwd(en opgepoetst:))
voor 70 pleuroŽs

Die gast van de standby wil er wel vierhonderd pleuros voor geven...
toch mooi als je zoŽn bas vindt....

Diedo

koen_V
21 maart 2003, 18:08
Is wel tof om zo gewoon een bas te vinden op school.
Waar ge je dan naar school? Misschien dat ik daar ook eens moet gaan rondneuzen :grin:

John P
21 maart 2003, 19:56
Ik heb zo'n ding sinds 1980! Hij kostte de helft van de originele en was toen beslist beter dan de Fenders. Nieuwe stemmechanieken erop gezet (de originele waren wat week)en eens opnieuw laten fretten. Ik speel nog steeds het ding! Klinkt prima en is erg betrouwbaar. Ik denk wel, dat er een nieuwe pot in moet, maar ja, wat wil je...! Gauw kopen, want het merk begint idd een collectors item te worden.

Diedo
21 maart 2003, 22:02
das wel erg prettig...
ik heb inmiddels uitgevogeld van wie die bas nou echt is...
die gast was hem bijna vergeten(dat ding is al een jaar of twaalf...), maar wil nu misschien zijn kinderen laten bassen en wil hem misschien terug:

daar gaan we dus even een stokje voor steken(gnagna :grin:)

ik zit in Utrecht op school, voor als je het echt wilt weten...
maar ik denk dat het wel bijna uit is met de grote vondsten... want ik heb laatst ook nog een kapotte Kustom versterker ontdekt(even laten repareren op kosten van school...)
een daarop kunnen we hard blazen.
dan kunnen we de huidige basversterker(peavey basic 50) voor de zanger gebruiken
met de schoolband...

Diedo