PDA

View Full Version : Epiphone Wilshire soundje



Luke-wannabe
15 april 2009, 00:33
Dacht dat het leuk was om te posten!

http://www.youtube.com/watch?v=CnwEDk-nZtQ

Megadeth22
15 april 2009, 00:40
Klinkt wel goed. Maar ik HAAT die nieuwe Garageband kies-een-amp-en-een-stompboxje. Doe mij maar de gewone oude vertrouwde "versterker optie" en dan voor de rest allemaal foefjes als galm / echo enzo erbij gooien :cheerup:

En ik hoor bij jou bij het overdriven stukje ook die irritante ruis erdoor (zachtjes). Heb ik ook altijd :mad:

Luke-wannabe
15 april 2009, 10:13
Ach ja, lang niet alles klinkt echt lekker, maar vind het best leuk met die amps zo.
En OD ruist altijd, ja, maar daar moet je gewoon doorheen luisteren.

Luke-wannabe
16 april 2009, 17:52
Niemand verder?

Divine
16 april 2009, 18:32
Aangezien het voornamelijk om de gitaar gaat zal ik kritiek geven op de sound en niet zo zeer op je spel.

Ik vind de sound eigenlijk niet persé iets bijzonders hebben. Voor mij klinkt de clean sound als een clean sound die ik juist altijd probeer te vermijden. Te weinig body, teveel scherpte, te weinig dynamiek. Met overdrive vind ik hem wel ok klinken, maar niet dat ik zoiets heb van 'Wauw! Wat een mooie karakteristieke sound.'

Luke-wannabe
16 april 2009, 20:18
Ooh haha. Ja ik moet toegeven dat ik (nog) geen solist ben. Niet als jij met de snelle dingetjes in ieder geval. Ik moet het hebben van kleine 2- en 3-klankjes,
Tsjah zo'n gitaarsoundje rechtstreeks in je Macbook is nooit ideaal natuurlijk. Wat vlakjes en weinig laag. Verder vind ik het clean soundje in ieder geval best lekker. Niet overmatig dik ofzo, maar wel lekker chimey en rauw.
Overdrive vind ik zelf het minste van de 2, dit was het beste wat ik eruit kon halen. Het minst slecht waar ik genoegen mee nam zegmaar..
Wat heb je trouwens op m'n spel aan te merken? Ben benieuwd wat zo'n technische gigant over mij te zeggen heeft!

Riky
16 april 2009, 20:59
echt netjes speel je niet maar op de een of andere manier stoort dat mij niet echt. Wel leuke akoordjes enz die je aanslaat.
Lijkt wel of je een compressor op je clean sound hebt zitten. Dat vind ik minder klinken. Beetje plat.

Je crunch sound vind ik best lekker.

Weet eigenlijk verder niet zo goed wat ik over dit filmpje moet zeggen.
Het is niet opgenomen met je live set up. Dus commentaar geven op de sound heeft weinig zin toch?

vond wel leuk om te luisteren!

Divine
16 april 2009, 22:08
Ooh haha. Ja ik moet toegeven dat ik (nog) geen solist ben. Niet als jij met de snelle dingetjes in ieder geval. Ik moet het hebben van kleine 2- en 3-klankjes,
Tsjah zo'n gitaarsoundje rechtstreeks in je Macbook is nooit ideaal natuurlijk. Wat vlakjes en weinig laag. Verder vind ik het clean soundje in ieder geval best lekker. Niet overmatig dik ofzo, maar wel lekker chimey en rauw.
Overdrive vind ik zelf het minste van de 2, dit was het beste wat ik eruit kon halen. Het minst slecht waar ik genoegen mee nam zegmaar..
Wat heb je trouwens op m'n spel aan te merken? Ben benieuwd wat zo'n technische gigant over mij te zeggen heeft!

Ja, dat is waar. Ik ben benieuwd hoe de gitaar over een goede amp klinkt. Verder is het ook persoonlijke smaak natuurlijk. Wat ik goed vind is dat je met pick én vingers speelt. Technisch gigant? Haha, I wish! Je spel vind ik goed, af en toe een beetje slordig. Je hebt leuke licks ertussen zitten! Net zoals ik en vele andere gitaristen zou je iets meer op je vibrato kunnen letten. Experimenteren met verschillende wijdtes bijvoorbeeld. Ook de intonatie bij sommige bends is niet optimaal. Neem eens een stukje op waarbij je enkel lead speelt?

Luke-wannabe
17 april 2009, 00:09
@ Ricky: Thnx! Grappig dat je zegt dat het lijkt alsof er een comp op m'n geluidje zit. Dat zit er ook op, haha. Ik hou d'r vaak wel van, maar misschien is -ie ietwat overdadig ja..
Ik heb eigenlijk de versterker modeling geprobeerd zo natuurlijk mogelijk over te laten komen om de gitaar te laten horen, maar ik moet zeggen dat het op m'n eigen amp wel lekkerder klinkt dan in dit filmpje.

@ Divine: Sinds ik veel John Mayer ben gaan luisteren ben ik ontzettend veel op de vingers gaan oefenen en dat gaat nu best lekker. Voor sommige dingen kan het nét effe lekkerder ploppen of twangen, of juist warmer klinken.
Ik vind, als ik jouw filmpje zag, jou vrij technisch race-achtig! Zou willen dat ik het kon, maar ik heb er denk ik de discipline niet voor om daarvoor te gaan zitten oefenen. Slordig kan wel kloppen ja. Ben ik het zelf geloof ik ook wel mee eens.
Vibrato is een goeie. Ga ik eens doen. Toonhoogte qua bends heb ik ook moeite mee als ik van die country/steelguitar-achtige licks speel. Moet ik ook nog op oefenen.
Ja dat kan ik wel eens doen. Komt binnenkort wel eens een keertje.

Riky
17 april 2009, 00:27
haha ok! Ik ben en nooit zo kapot van. Maakt het geluid van gitaar plat (daar is het ook voor bedoeld), maar ik hou van en open geluid. Wil de snaren lekker horen rinkelen laat maar zeggen:P

just taste!

Kun je niet een filmpje maken over je (fender?) versterker?

Luke-wannabe
17 april 2009, 00:45
Ik zal eens kijken!