PDA

View Full Version : Versterker kapot?



Dorandeo
14 april 2009, 22:51
Ik heb vandaag voor het eerst een elektrische gitaar gekocht om te proberen, maar mijn versterker doet het niet.

Als ik hem aansluit op mijn gitaar geeft hij heel veel ruis. heb de treble, bass en mid draai knoppen op neutraal staan, de volume kwart open en ik de gain op 0 die ik langzaam wat hoger draai. Hoe hoger ik het volume draai hoe meer ruis ik krijg.

Ik ben al tot de conclusie gekomen dat mijn gitaar niet goed geaard is, want als ik mijn vinger op de input van mijn gitaar leg ruist hij wel minder, maar de ruis blijft wel aanhouden. Als ik vervolgens mijn versterker in een aardlekstopkontact (typ ik dat zo goed?) stop heb ik hetzelfde effect als dat ik mijn vinger erop leg.

Weet iemand wat voor probleem ik mee te maken heb. Ik heb namelijk een complete set voor 180 euro gekocht van het merk Stagg. Misschien ligt het aan de kabel die ik bijgeleverd heb of misschien aan de gitaar zelf of aan de versterker? ik weet het namelijk niet.

Ik ga in iedergeval morgen contact met de winkel opnemen, maar het zou makkelijker zijn als ik van tevoren weet wat het probleem is, mischien hoef ik dan helemaal niet naar de winkel als iemand weet wat ik moet doen.

Alvast bedankt

snaarplukker
14 april 2009, 23:25
Stagg zegt je? Stratje met singlecoils? 10 Watt versterkertje?
Tja, hoe hoger de gain en volume, hoe meer ruis je hebt.

JP074
14 april 2009, 23:32
Hey,

volumeknop gitaar?

RS-Rik
15 april 2009, 02:42
Check je volumeknop,
check aansluiting kabels, spuit desnoods wat contactspray op de jacks van de kabel.
Speel niet in de buurt van een TV, beeldscherm of een berg TL buizen.
Probeer een andere gitaar. (moe je wel naar de winkel)
Zet de gain toch ietsjes open

Maar hij ruist dus niet (of heel weinig) als de gitaar niet is aangesloten?
Controleer eventueel de soldeerpuntjes in de gitaar.

Als dat niet werkt gewoon garantie vragen denk ik....

Muzieknono
15 april 2009, 06:34
Ik vrees dat dit een gevalletje wordt van; goedkoop wordt duurkoop.
Dit kan je plezier in elektrisch behoorlijk vergallen, ik zou hem terugbrengen en minimaal voor een squier kijken.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Blend
15 april 2009, 07:22
Ik vrees dat dit een gevalletje wordt van; goedkoop wordt duurkoop.
Dit kan je plezier in elektrisch behoorlijk vergallen, ik zou hem terugbrengen en minimaal voor een squier kijken.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

wat een gruwelijke bullshit. Ok, Stagg's zijn niet geweldig goed, maar dit is toch de slechtste tip tot nu toe. Stagg's werken gewoon ook, en dit klopt niet, duidelijk een fout vd fabriek / winkel. Als-tie nieuw is (dus garantie heeft) kan TS 'm gewoon laten repareren en / of inruilen voor een set dat WEL werkt.

M Kactus
15 april 2009, 07:26
Ik vrees dat dit een gevalletje wordt van; goedkoop wordt duurkoop.
Dit kan je plezier in elektrisch behoorlijk vergallen, ik zou hem terugbrengen en minimaal voor een squier kijken.
Mvgr. Dirk Jan

Sorry, maar dit vind ik onzin. Het is misschien Stagg, maar het hoort wel gewoon te werken, hoor. Hoe het klinkt is een tweede, natuurlijk, maar er hoort wel geluid uit te komen.

1. Je kunt je versterker best altijd in een geaard stopcontact steken, anders krijg je geheid brom.
2. Staat het volume van de pickups op je gitaar open en heb je de juiste pickup geselecteerd ? Als je niet weet wat open is, zet hem dan in het midden, dan heb je sowieso een beetje geluid.
3. Je gitaar zit toch niet in de AUX ? Overkomt de besten wel eens :)
4. Ik neem aan dat je niet in de mogelijkheid bent om het met een andere gitaar/kabel te proberen. Als het niet gaat, kun je naar de winkel gaan om te vragen wat het probleem is. Dat is allemaal onder garantie. Geen reden om gaan in te wisselen, het moet gewoon werken.

stratie
15 april 2009, 15:39
Zoals velen al hebben gezecht, probeer het eens in een geaard stopcontact! ;) EN niet bij tv's enzo.

Stagg is miss bagger, maar hoort idd wel gewoon te werken. Dit hoort gewoon niet. Ook niet bij Stagg.

Dorandeo
15 april 2009, 17:43
Ben vandaag naar de winkel geweest waar ik de gitaar gekocht heb. Wat bleek? er zat een draadje los in mijn input kast van mijn gitaar. Hebben ze vast gesoldeerd en nu doet hij het prima:D

M Kactus
16 april 2009, 05:50
Ben vandaag naar de winkel geweest waar ik de gitaar gekocht heb. Wat bleek? er zat een draadje los in mijn input kast van mijn gitaar. Hebben ze vast gesoldeerd en nu doet hij het prima

Goed, zo! Kun je nu eindelijk beginnen rocken ;) Veel plezier ermee!

hole
16 april 2009, 09:24
:rockon: rock'n'roll!!!:blast:

olaftheholy
16 april 2009, 09:27
Bij wijze van hoge uitzondering hoeven we dit keer géén foto's te zien :D